[PS2] Eye Toy

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jeruzame, 29 jun 2003.

1. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Playstation heeft een nieuwe dimensie aan gamen gegeven: Eye Toy

Door middel van een camera kun je met je handen spelen, dus komt er geen controller meer aan te pas.

Ik heb nu zelf een aantal keer gedaan op m'n werk, en het is erg grappig. Maar wordt het ook een succes?

2. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n ding heeft de gameswinkel waar ik mijn spullen koop al een half jaar staan ofzo. Maar het is zeker wel een vet ding

3. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet, de games zijn eenvoudig, en waarschijnlijk al snel saai. Het is sowieso voor mensen die normaal niet veel games spelen, voor hardcore gamers lijkt het mij oninteressant. Tja, misschien als party-game, maar dan, er zijn veel betere party-games op de markt.

4. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Voor harcore oninteressant? Uh, refresh my memory.. Zijn dat niet degene die juist dit soort spul kopen? Net zoals Samba de Amigo, Dance Dance Revolution, Steel Battalion, Time Crisis, Seaman e.d.?

In de winkel krijgen we constant positieve reacties en er zijn al aardig wat mensen die telkens vragen wanneer het ding utikomt, zowel 'hardcore' als 'casual'. Ik verwacht geen stormloop, maar ik denk dat ie ook niet superslecht zal verkopen. Zeker niet gezien de (relatief) lage prijs voor een 'camera'.

En Sony heeft uiteraard ook al de tweede set games aangekondigd en wil de EyeToy ondersteunen in andere games. Klinkt als een goed perspectief. De games zijn niet echt snel saai, vooral om dat sommigen iets meer diepgang en kunstigheid vereisen dan Kung Foo's meppen.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is echter niks nieuws, het webcammetje van mijn PC had ook al dergelijke spelletjes. Leuk dat ze dat nu naar de huiskamer brengen en er daadwerkelijk in willen investeren, maar niet enorm revolutionair :{

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    idd wouter

2 jaar geleden kreeg ik ook zo'n proggie bij me webcam...

was een soort van basketballen... was wel grappig voor een paar minuten, maar dan is de lol er ook weeer snel af

7. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Dreamcast had het ook al. En ik meen me te herinneren dat eigen muziek in games ook al lang op de PC mogelijk was bijvoorbeeld. :p

Feit blijft dat Sony het uitbrengt, het leuk is en het zeker wel verkocht gaat worden. En moet het dan persé revolutionair zijn? :) Zie niet in wat dat zou bijdragen aan het product.

8. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Het lijkt me wel leuk om eens te proberen. Maar ik denk ook dat het heel snel begint te vervelen.

9. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Is er al een prijs bekend??

Als dat ie nie te duur is ga ik em zekers wel halen!

10. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: 69,- tot 79,- Ik gok 79,- gezien wat er normaal met prijzen in NL gebeurd. (--.)' Still, valt mee voor een camera + games.

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    79 is niks, normaal betaal je voor hardware al ontiegelijk veel (kijkt naar abonormal spel: SB) :)

ikheb geen PS2 :mad:

12. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Vergeet niet dat de Xbox Music Maker krijgt. ;)
    En wil je beweging dan wordt Dancing Stage UltraMix wel wat (gaat me weer twee dansmatten kosten).

13. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    De vergelijking gaat niet helemaal op.
    Ten eerste de prijs, die is lager dan de meeste (of alle) bovengenoemde hardware, het is duidelijk gericht op de massa. Ten tweede de beschikbaarheid, games als Samba, Steel Battalion en Seaman waren relatief moeilijk te verkrijgen, de doelgroep hiervan is dan ook de hardcore-gamers, je zal niet zo snel Steel Battalion in een Bart Smit tegenkomen. De eye-toy is gewoon een massa-product, het is Sony hoor!

Verder die leuke reacties in je winkel, met alle respect, het is slechts 1 winkel. En zelfs als dat overal het geval zou zijn, dat is niet echt vreemd. Ik vond dat ding ook leuk, het was nieuw, je kan voor een paar minuten iets gratis uitproberen, en het was een grappig gezicht. :D Maar of ik het ga kopen, nee denk het niet.

En ik had iets duidelijker moeten zijn, het zou in het begin mogelijk best goed verkopen, de domme massa met teveel geld zal het niet kunnen laten. Maar als er niet leukere games en toepassingen komen dan zal de verkoop weleens erg tegenvallen.

Laatst bewerkt: 2 jul 2003
  14. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Met zulke dingen wordt er altijd rekening gehouden emt een 'andere' verkoop. verder is SOCOM net zo geprijst vanwege de headset en die verkoopt ook niet bapaald weinig (voor een gimmick).
    Mijn hardcore-opmerking was meer dat die groep eht jusit geen ene moer uitmaakt hoe duur of goedkoop eits is en iets gewoon koopt omdat eht anders, apart is. EyeToy past daar prima tussen. (Ook al is het als massa-produkt bedoeld, Xbox Live zou praktisch in dezelfde categorie passen gezien de verkopen en intenties daarvan op dit moment.)
    Wat betreft die ene winkel, tuuslijk is amar een winkel. Maar dit is de eerste keer dat er zoveel aandacht is rond een 'extra accessoire' dat niet vanuit de winkel komt (had ik al verteld dat het vrouwelijk geslacht het ook fantastisch lijkt te vinden?). Wat betreft ondersteuning van games, is het natuurlijk altijd belangrijk emerdere opties te hebben. De ontwikkeling van een tweede set games op een dvd is al een goed begin (beter dan de gemiddelde lightgun-belofte), en Sony zegt adnere plannen ermee te hebben. Net zoals Nintendo's GBA-link is dit iets wat moet groeien, maar er is duidelijk potentie.

PS: Is een Steel battalion bij E-plaza (Bart SMit) ook goed? ;P

15. KiLLerKnight

Leuk Bevonden:
    0
    Socom is naast die headset gewoon een 'traditionele' game. Dat dit goed verkocht hing meer af van het feit dat het de eerste online ps2-game is dan dat er een headset meegeleverd is.
    Je hebt natuurlijk verschillende definities van het begrip 'hardcore gamer'. Jij noemt dat degene die (o.a.) ongeacht de prijs het toch wel gaat kopen, hij of zij moet gewoon alles hebben. Dat is ook zo, dat is ook een uitleg van hardcore. Maar ik bedoel meer de mensen die het vooral games kopen om de gameplay, die bv. game-tijdschriften lezen en releasedata van games uit hun hoofd weten. Deze mensen zullen, denk ik, minder geinteresseerd zijn in de eyetoy.
    Je opmerking over de populariteit bij de ladies, is dat niet een bevestiging dat het voor de massa is en niet zozeer voor de hardcore-gamer.

PS. SB bij E-plaza is wel goed, maar ze hadden er vast geen tien in hun winkel staan, wat bij veel andere (massa) games wel het geval is;)

Laatst bewerkt: 2 jul 2003
  16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk niet dat het een succes wordt. Het is wel leuk voor een keer, maar om het zelf in mijn huiskamer te hebben. Nee dankje. In de winkel is het wel leuk om te doen, maar meer ook niet.

17. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf denk dat et wel een succes wordt, wij hebben sinds enkele weken dat mafffe ding in de winkel en de pre-orders stromen binnen :)

Leuke ding, vooral voor de kids :) of na een avondje zuipen:)

18. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me wel vet, beetje lekker bewegen met je hand/hoofd weetikveel en dan zo ervoor zorgen dat je wint.
    Cooooool, kheb helaas geen PS2...

19. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    De eye toy is echt leuk, ik wacht wel tot einde van het jaar.
    Dan ga ik er een halen. Ik wil eerst weten welke games Sony nog gaat uitbrengen.

20. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben sinds vandaag ik het bezit van de Eye Toy ( gameshop 64,95 euro ), het is een zeer leuke gadget die het vooral als party game goed zal doen, de spelletjes mogen dan 'simpel' zijn, mijn neefjes en nichtjes zullen zich er zeker mee kunnen vermaken, het zal wel weer vechten worden wie er voor het scherm mag staan.

Laatst bewerkt: 10 jul 2003

Deel Deze Pagina