[PC] [ps2] F1 '05

Discussie in 'Games' gestart door Meneer Stefan, 9 jul 2005.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Developers: SCEE
    Publishers: SCEE
    Genre: Race-game
    Releasedate: Reeds verschenen

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik weet het nog niet, hoop dat het lekker rijdt en het niet zo een arcade-racer is, waarbij je volgas over het gras/grind kan en met lekker beuken kan winnen. Heb niet zulke goede ervaringen met F1 games op de console, terwijl die op de pc erg goed waren.

3. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    @[2k] Grand Prix 3 _O_. Vond dit een masterlijke game. Hoop dat deze PS2 game ook zoiets wordt. Heeft iemand eerdere delen van deze PS2 serie gespeeld? Speelden die een beetje acceptabel (zoals 2k al zei; realistisch)?
    Alvast bedankt O-) .

4. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb F1 '05 gespeeld bij een vriend.
    Grafisch gezien is 'ie zéker niet slecht, (behalve de MP) maar hij kan aan GT4 niet tippen. Gewoon verbeterd t.o.v. F1 '04 zoals je dat mag verwachten.
    De gameplay is IMO best fijn (ook bijna identiek aan F1 '04) met een mix tussen arcade en simulatie. Hij stuurt fijn en je hebt het redelijk snel onder controle, maar om je tegenstanders te verslaan moet je meteen al aardig op de limiet zitten. Al met al een leuke F1 titel, met een best degelijke Online modus, maar aan GP1/2/3/4 etc. kan Sony nóg niet tippen.

5. JeePee

JeePee Guest

Damn, die screens...de game is echt veel mooier hoor. (ik heb hem zelf)

Enne, wat iedereen denkt, dat die game gemaakt is door Sony, EA, weet ik het, dat is helemaal niet zo. "Studio Liverpool" is de maker, en ze hebben weer een enorm cool spel op de markt gebracht. Online helemaal verslavend, met z'n 10en racen, en tegelijk een tijd neer zetten voor de rankings. Ik heb nu een zere rug door het teveel spelen, maar goed, dat is het waard. Ik ga zo weer :+. Ikzelf vind dat de Grand Prix hier niet meer tegenop kan. Deze gameplay vind ikzelf veel lekkerder, en de AI is best goed (en snel, ik kan namelijk niet winnen in een Jordan bijvoorbeeld, wil je een race winnen, moet je echt een snelle auto hebben, en veel concentratie. :{ zeg niet dat het aan mij ligt, want ik sta momenteel 5de op Istanbul, 9de op Shanghai, en 30ste overall *) ik ga voor een top 10 plekkie :cool: ). Deze game is ook veel tactischer dan de GP series. Je moet voor de zondag kwalificatie echt je strategie bepalen voor de race. Ook is er zichtbare, en voelbare bandenslijtage. Je hebt ook neppe circuits, en legendarische auto's. Erg leuk als je een Eye toy hebt: Je kan dan een foto maken van je gezicht, en die gebruiken voor je career :) Dus als je op het podium staat zie je jezelf :9 .

Ik ga van deze game wel een keer een filmpje maken (zodra ik m'n band kan vinden |:- ) Dan zien jullie het zelf. Voor de mensen met een PS2: ECHT KOPEN, helemaal als je online hebt. Zeer stoere game.

En heb je hem al, voeg me dan maar toe aan je Buddy list; JPRaceGamer, kunnen we een potje racen :cool:

EN LET NIET OP DIE SCREENS!!! DE GAME IS VEEL MOOIER!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2005
  6. JeePee

JeePee Guest

Nee, beuk je iemand, dan val je uit, of je spint. En door het gras gaan remt heel erg af (voor de online mode gedaan neem ik aan) en probeer je af te snijden...JAMMER!!! dikke penalty aan je broek. Afhankelijk van hoeveel je afgesneden hebt krijg je voor 5 seconden lang een soort van pit limiter met een maximum snelheid. (ergste geval 50km/h) Soms spin je zelfs al als je gaslos door een lange doordraaier gaat. Echt gas los, dus niet een beetje gas, maar echt gas los, omdat je auto dan lichter word, (bij wijze van spreken) en je dus minder grip hebt.

7. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    zo!!! wtf dat is lelijk...
    naja gameplay boven gfx zullen we dan maar zeggen...

8. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Erm...tis niet lelijk. Je hebt de game nog niet eens In-Game gezien. Hoe kan je dan zeggen dat het lelijk is |:- Dude ga de game spelen en dan zien we je weer. Heb de game ook!. En tis wel grappig

9. JeePee

JeePee Guest

Ik zat al te wachten tot jij zo'n reactie zou geven

Kan je niet lezen ofzo;

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dat mis ik wel op de xbox, een F1 racer. Ziet er leuk uit, en ik vind het gewoon heerlijke spellen als ze niet te simulatie-achtig zijn. ( Ja dat vind ik vaak juist wel goed :) maar niet bij F1)

11. JeePee

JeePee Guest

Me filmpje is klaar, nu nog ff bewerken en uploaden ;)

12. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zitten we hier op dit forum om onze meningen te geven, ik wordt zelf ook niet echt warm van de GFX. En ik vind het ook echt zeer muf dat er geen F1 spellen op de box zijn, zal dit altijd zo blijven?

13. JeePee

JeePee Guest

Al gespeeld dan?

Ik net wel, en dat ging zo: >>>Klik Hier<<<
    Filmpje van F1 2005 op Suzuka met Kimi Raikkonen, have fun.

14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Wow, mooi filmpje JPRacegamer. Ik moet zeggen dat dat snelheidsgevoel beangstigend is, het lijkt echt bloedjesnel te gaan. En het ziet er ook nog gaaf uit.

15. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dat zo zie, vins ik het toch wel weer tijd worden voor een F1 game op de xbox.

16. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze game (beta) een paar maanden geleden getest. Toen vond ik de MP al erg sterk. Nu ik de volledige game heb is het er alleen maar beter op geworden. Echt een must als je eens lekker (online) wilt racen.

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Voorlopig komt er geen F1 game op de Xbox, aangezien Sony de licenties heeft.
    Xbox heeft 2 F1 titels gehad, F1 2002 en F1 Career Challenge en deze vond ik niet bepaald goed te noemen. Heb F1 CC ook eens op de Cube gespeeld maar dat vond ik een ramp.
    En tja, JPR heeft een stuurtje, dat maakt het ook al een heel stuk leuker. Zit nog steeds eens te twijfelen voor een stuurtje + seat, maar dan zal je voor de nieuwe generatie waarschijnlijk ook wel weer een nieuw stuurtje moeten kopen.

18. JeePee

JeePee Guest

Ik ga echt geen nieuw stuurtje meer kopen hoor (tenzij deze het begeeft) omdat deze gewoon niet veel beter meer kan. Met de Force Feedback is het helemaal goed, en hij heeft al een 900* functie. Een koppelingspedaal erbij zou ik nog wel leuk vinden, maar aangezien dit stuurtje gewoon een USB-aansluiting heeft, en de PS3 er daar 7 van heeft, hoef ik voorlopig geen nieuwe te kopen.

Nog wel een leuk plaatje gevonden dit weekend in Silverstone :+

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Als de volgende generatie hem ondersteund zou het hardstikke mooi zijn.
    Kan je hem op PC, PS2 en Xbox aansluiten?
    En wat kost zoiets, zag laatst op de pu-back er eentje met seat voor 150 euro oid.

20. JeePee

JeePee Guest

Driving Force Pro: Gemaakt voor GT4 (PS2 dus) maar kan ook op PC, alleen heb je dan geen 900* funcite, maar wel de kei goede Force Feedback.
    Prijs Playseat: 299,-
    Prijs Driving Force Pro: 135,-
    Prijs Driving Force: 80,- (die is voor GT3, 180* functie, alleen PS2)

Deel Deze Pagina