PS2 in voorjaar 2003 online Vrijdag, 1 november 2002 - Sony Computer Entertainment Europe maakt bekend dat PS2-bezitters nog in 2003 online tegen elkaar kunnen gaan spelen. Het breedbandpakket bevat een netwerkadapter, de nodige software én een gratis spel; voor de prijs van rond de 70 euro. De introductie zal rond maart van het volgend jaar geleidelijk van start gaan. Tegen die tijd zullen de eerste consumenten in Groot-Brittannië zich op het netwerk gaan begeven. Eind 2002 beginnen daar de eerste tests al, waarbij gebruikers de betrouwbaarheid onder de loep zullen nemen. De rest van Europa (en ook PAL-gebied Australië) zal in de loop van 2003 volgen, al zijn exacte data niet bekend. Daarover moet langzamerhand steeds meer bekend worden, al zal de selectie van testers voor ieder land, via de PlayStation-website, wellicht iets gaan verraden. Het ligt overigens in de verwachting dat de Benelux redelijk snel na Groot-Brittannië zal worden aangesloten op het netwerk. Het breedband gamingpakket zal met name een netwerkadapter omvatten die spelen via de kabel of een ADSL-verbinding mogelijk maakt. De speler zal via een speciale 'start-up disc' contact moeten leggen met een provider die de dienst ondersteunt. Is de verbinding eenmaal gemaakt, dan worden de instellingen daarvan op een (niet meegeleverde) memory card opgeslagen. Gratis game De online bundel zal verder nog een gratis game bevatten, maar welke dat uiteindelijk gaat worden is nog niet bekend. Het in de VS succesvolle SOCOM: US Navy Seals ligt voor de hand, al maakt ook het spel Hardware prijstechnisch een goede kans - omdat de laatste niet geleverd wordt met een headset. De totale bundel moet namelijk niet meer gaan kosten dan een gemiddeld PlayStation 2-spel, normaal gesproken zo'n 69 euro. Noord-Amerika en Japan beschikken inmiddels al over een netwerk voor de PlayStation 2. In beide gevallen wordt door Sony gesproken van een succes; in Noord-Amerika zouden de spellen SOCOM en Madden NFL 2003 grote hits zijn, en in Japan zegt Sony al 100.000 consoles te hebben aangesloten ______________ Denken jullie dat de PS2 een beetje mee kan komen met Xbox Live? Voor het geld (70 Euro) krijg je eigenlijk een beetje het zelfde. Maar in plaats van een netwerkadapter bij de PS2 krijg je een Xbox Communicator. Aangezien Sony in Noord-Amerika en Japan al spreekt van een succes lijkt me dat veel PS2-ers wel online gaan, en dat zijn er een hele bult.. Maar als je het overzichtje die de officiele Xbox site een tijd geleden postte bekijkt, met de verschillen tussen Xbox Live en het online netwerk van de PS2, maakt Xbox Live natuurlijk de beste indruk qua specs e.d. Maar toch denk ik dat het niet echt goed van de grond komt, simpelweg omdat veel mensen nog niet overtuigd zijn van de krachten van de Xbox en zijn kleurrijke toekomst.
ja k zag het daarnet ook al, en wilde het ook posten, alleen tja.. wat valt er op te reageren he.. ik vind dat ze xboxlive dan maar goedkoper moeten doen, want wij krijgen (kopen) 2 demos, en met een ps2 koop je voor 10 euro meer, 1 echt spel, en een netwerkadapter.. maargoed, wij hebben er dan wel weer een voice-communicator bij..:{
Lijkt me echt vet om Madden online te spelen, jammer dat Europa weer achterloopt...Ik had een amerikaanse ps2 toen ik daar woonde, maar nu heb ik een europese..
mij spreekt xbox live me meer aan omdat ik dan maar 1 bedrag moet betalen p/maand ( na het eerste gratis jaar dan ) en ik dan alles spellen die xbox live ondersteunen kan doen . Bij ps2 heb je niet 1 centrale server volgens mij maar meer abbo's voor verschillende spellen . ook vind ik het fijner dat xbox live geen smalband gebruikers toe laat en dus ik minder last van lag krijg/ kan krijgen . wel is het een nadeel dat ps2 ook een online gebeuren heeft omdat xbox live dan niet zo "speciaal " meer is . En dus minder mensen speciaal voor xbox kiezen omdat daarmee online gespeeld kan worden (dit kan grote onzin zijn , dit is mijn mening en dingen die ik gehoord heb )
Tja, denk dat de online service van PS2 meer aanslaat dan Xbox Live. Maarja, komt omdat er meer PS2 zijn verkocht. Maar Xbox Live word ook wel een grote hit, na een tijdje word die beter dan de PS2 online. Zeker weten, anders eet ik mijn pet op.
Moet je om online te gaan niet een harde schijf hebben of is dat onzin ? Ik dacht dat er voor PS2 ook een HD in de maak was ?
ik denk niet dat een hd perse nodig is internet instellingen op de ps2 worden op memorycard gesaved bij de xbox komen en ook downloadbare upgrades voor spellen als het goed is das erg tof lijkt me
dit staat op www.playstation.com : De hardware is dan wel belangrijk, maar we snappen dat je wilt weten hoe het met de games zit. Maak je geen zorgen, dat zit meer dan goed. Vanaf volgend voorjaar kun je je maten omverknallen (en ze tegelijkertijd verbaal met de grond gelijk maken via een speciale stem-headset!) in SOCOM: US NAVY SEALS. Dus zo'n voice communicator zit er bij...
Volgensmij laat het PS2 netwerk ook geen smallband gebruikers toe. In dat stukje staat namelijk: Het breedband gamingpakket zal met name een netwerkadapter omvatten die spelen via de kabel of een ADSL-verbinding mogelijk maakt. Weet niet of dat betekent dat er uberhaupt geen gebruikers met een lagere verbinding worden toegelaten, maar denk het wel...