[PS2] Manhunt (Rockstar)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door HellHound, 24 aug 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Rockstar, de makers van de overbekende GTA games komen met een nieuwe game voor de PS2 genaamd Manhunt. Deze zal qua geweld nog harder zijn dan de eerder genoemde GTA games en zal dus wel weer het nodige stof doen opwaaien.

Verhaal:

Manhunt speelt zich af in een enorme in chaos en verziekte stad waar alleen nog het recht van de sterkste telt en waar terroristen, straatbendes en psychopaten kunnen doen en laten wat ze willen. De grote baas in deze stad is "The Director" die zich bezig houdt met het maken van zogenaamde snuff-movies. Films dus waarbij je mensen echt vermoord ziet worden. Zijn slachtoffers vind hij in ter dood veroordeelde gevangenen die een nep executie krijgen en vervolgens aan de "The Director" worden overgedragen om in zijn films te kunnen spelen.

Jij speelt zo'n gevangene genaamd James Earl Cash die wordt gedropt in deze stad en via een headset allerlei opdrachten krijgt die hij moet uitvoeren. Uiteraard wordt hem dit zo moeilijk mogelijk gemaakt doordat hij "Hunters" achter zich aan krijgt. Aangezien je zwaar in de minderheid bent zul je voornamelijk van stealth gebruik moeten maken om deze "Hunters" te ontwijken. Toch zul je ook van wapens gebruik kunnen maken, denk hierbij aan vuurwapens, honkbalknuppels, slagersmessen en zelf gemaakte wapens als stukken glas en vele andere voorwerpen. Je kunt zelfs een "Hunter" van achter besluipen en een plastic zak over zijn hoofd doen om hem te laten stikken. Wanneer je zo'n stealth-kill doet krijg je een speciaal soort filmpje te zien. Hierbij kijk je door een van de vele camera's die overal hangen waarbij er ook nog eens mooi wordt ingezoomd om het maar zo gruwelijk mogelijk in beeld te krijgen. Je uiteindelijke doel is natuurlijk het overleven van deze hel.

De game is aangekondigt als een PS2 exclusive en hij zou in oktober uit moeten komen.

De onderstaande pics zijn "work in progress" screens en zien er nog niet goed uit, maar de uiteindelijke graphics zullen heel wat beter zijn.

2. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me vel een vet spel. Die spellen worden tegenwoordig steeds geweldadiger. Niet dat ik het erg vindt.:)

3. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik las gisteren ook een stukje over dit spel. Eerste indruk is toch "niet kopen" maar misschien krijg ik nog filmpjes te zien waardoor ik m'n mening bijstel. Komt toch door het gebrek aan vrijheid en er zijn genoeg games waarbij je stealth moet gebruiken.

4. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Iemand die dit spel al heeft? Ik ben er zeer nieuwsgierig naar geworden. Sinds Kill Bill heb ik echt zin gekregen in zo’n gruwelijk spel. Maar de cijfers zijn niet echt hoog (staat bij gamerankings nu op 79%). Maar het rare is dat ik in de reviews die ik gelezen heb niet echt slechte dingen lees. Zou alleen het “geweld” reden zijn om het spel lager te beoordelen? Wie heeft het en kan hier zijn mening posten?

5. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game nu al een paar weken ofzo.
    Ikzelf vind het een geweldige game.
    Je sluipt en dan probeer je een executie uit te voeren op 1 van die gangsters, dat vind ik echt geweldig. Heel vermakelijk.
    1 nadeel maar dat zeggen ze ook in de reviews is dat je niet lekker veel nieuwe voorwerpen of wapens krijgt om iemand mee af te slachten, omdat elke keer die baseball bat toch een beetje gaat vervelen.
    En het had zelfs van mij nog erger gemogen, dus nog smeriger/bloederiger.
    Ik vind het verhaal leuk gedaan, naarmate je verder komt gebeuren natuurlijk ook steeds gruwelijkere dingen.
    Wat wel eng is is dat als een mannetje je ziet dan komt ie achter je aan rennen en dan gaan ze schreeuwen en allemaal gekke dingen roepen dat is best eng haha maar wel leuk gedaan.
    Maar je moet er van houden, het is vaak sluipen en dan op een stille wijze iemand executeren. Je krijgt later ook wapens dat is ook wel leuk dan ga je gewoon lekker lopen en knallen.
    En ja op gamerankings heeft ie 79%, ikzelf zou de game iets van 85% ofzo geven omdat ik het een heerlijke game vind.
    Maarja je moet maar kijken, je doet er ook best lang over om de game uit te spelen :) .

Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  6. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Hmm, je hebt me nog nieuwsgieriger gemaakt...thanx!
    Maarre, heb je ook secrets enzo? Of speel je alleen voor punten?

7. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen het is vrij liniear, het is vaak 1 weg volgen tot het einde.
    De levels zijn erg spannend en mooi gemaakt en daarom vind ik het persoonlijk wel gewoon leuke levels.
    Want als je bijvoorbeeld achter iemand aansluipt en je staat op het punt diegene zo gruwelijk te executeren loop je opeens tegen een vat of over steentjes heen en dan moet je maken dat je wegkomt.
    Je kan op 3 manieren executeren, wit, geel en rood.
    rood is het ergste en als je in elk level iedereen met "rood" executeert dan krijg je bijvoorbeeld bij je beoordeleing 3 sterren ofzo en dan krijg je weer een extraatje.
    Die extra's zijn niks bijzonders vind ik, maar het is wel een leuke uitdaging.

Deel Deze Pagina