Kijkend naar de screenshots en de trailer kun je al wel vaststellen dat Okami nu niet bepaald een spekkie voor ieders bekkie gaat worden, maar voor mij is dit een titel waar ik echt met smacht op zit te wachten. In een tijd waar menig studio op safe probeert te spelen door met de zoveelste 13 in een dozijn game aan te komen zetten, ben ik persoonlijk in ieder geval blij dat er af en toe nog eens een paar eigenwijze figuren in de gamesbusiness rondlopen die zich hier niets van aantrekken en met iets origineels op de proppen komen. Atsushi Inaba is een van die mensen. Nadat hij bij CapCom mede verantwoordelijk was geweest voor eveneens buitenissige titels als Viewtiful Joe en Steel Battalion vond hij de tijd rijp om zijn eigen studio te beginnen en zich te gaan richten op zijn nieuwe project Okami. Het eerste wat natuurlijk opvalt is de prachtige artstyle van de graphics die een combinatie lijkt te zijn van cellshading en Japanse teken- en kaligrafiekunst. Het verhaal zelf lijkt geinspireerd op de Japanse mythologie en gaat over een wereld die door toedoen van bovennatuurlijke wezens vervallen lijkt te zijn in levensloosheid en er dood en grijs uitziet. Het is vervolgens aan jou om als de zonnegod Ama Terasu dit tegen te gaan en de strijd aan te gaan met de demonen. In de vorm van een witte wolf en met de mogelijkheid om mensen hun gedachten te lezen dien je op allerlei manieren mensen te helpen, die je vervolgens kracht geven door hun hersteld geloof in het goede. Met je daden en deze kracht kun je langzamerhand de wereld weer doen laten opbloeien en de demonen verslaan. Okami trailer De game komt hopelijk dit jaar nog uit en zal volgens CapCom ook in Europa uitgebracht gaan worden. /edit: Voor wie deze thread bekend voorkomt, ik had hem al eens op een andere site gepost, maar deze is jammergenoeg inmiddels ter ziele. Vandaar dat ik hem hier nog maar eens opnieuw post
Het ziet er wel zeker appart uit. Een soort schilderij ofzo. Maar of dit mijn ding is? daar ben ik niet zo zeker van. Want het mag wel appart uit zien enzo, maar ik zie mezelf niet echt spelen met een platte hond (?) op een schilderij. kheb tog geen ps2, maar interessant is het wel.
Het lijkt misschien plat door de screenshots die ik er bij heb geplaatst, maar het is gewoon een volledige 3d wereld hoor. Het is geen Paper Mario-achtig iets oid Bekijk anders even de trailer om het allemaal wat beter te zien.
Kicked deze thread dan met tegenzin omhoog Voor meer info over deze game check dan mijn gesloten thread
Zozo, tis druk geweest in deze thread Het spel ziet er wel erg mooi uit, maar ik ben geen voorstander om nog spellen te halen voor de PS2 (aangezien de PS2 zo brak is dat bijna alle spellen binnen een half uur vastlopen)
Huhm leg eens uit aub, want dit is echt onzin. Tenzij je je PS2 is omgebouwd, want dan vraag je om moeilijkheden.
Nee joh, heb het over de PS2 van mijn broertje. Die hebben we al vanaf de launch. Sommige spellen draaien nog wel lekker (relatief gezien) maar de meeste lopen snel vast. Gewoon ouderdomsverschijnselen Ik kan bijv. maar 10 minuten God of War spelen voordat die weer vastloopt.
Aah vandaar Mijn PS2 slimline doet het nog steeds perfect, trouwens ik weet niet of jullie het weten maar de PS2 slimline is nu 129 euro. Maar goed daar is deze topic weer niet voor