aangezien ik aan het twijfelen ben of ik wel of niet online zal gaan met de ps2, ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen die de kit al hebben. - is het de moeite waard om naast de xbox ook met de ps2 online te gaan - werkt het hetzelfde als xbox, friendslist enz. - heeft het dezelfde beperkingen (max 16 man in een server) - algemene indruk van de service (snelle verbindingen, geen verbindingen die wegvallen etc.
"- is het de moeite waard om naast de xbox ook met de ps2 online te gaan" Hangt, net als bij de Xbox, van de spellen af. Zelf vind ik SOCOM op PS2 goed en leuker dan Ghost Recon op Xbox. "- werkt het hetzelfde als xbox, friendslist enz." Bijna 't zelfde, waarbij de verschillen tussen de PS2 spellen groter zijn. Sommige spellen hebben een friendslist. SOCOM daarentegen heeft een clanlist welke je ook kunt gebruiken om clan-matches te organiseren. De voice-comm kwaliteit lijkt iets beter bij de Xbox. "- heeft het dezelfde beperkingen (max 16 man in een server)" Hangt van 't spel af. SOCOM met 16 players is geen probleem als de server maar voldoende uplink capaciteit heeft. "- algemene indruk van de service (snelle verbindingen, geen verbindingen die wegvallen etc. " 't Zelfde als bij de XBox, omdat ze beide 't zelfde stuk internet gebruiken (90% van de spellen wordt gewoon gehost op een van de consoles, en de verbindingen tussen de spelers lopen echt niet via Microsoft of Sony).
friendlist heb je niet bij de ps2 online anders is het me nog niet opgevallen, als ik iemand zoek ben ik uren aan het zoeken en meestal is degene dan gewoon niet on, je ziet wel welk spel hij an het spelen is maar je ziet neit welke server hij speelt en dat zorgt ervoor dat je dagenlang soekt, echt iri, voorderest is ps2 online wel goed, ik hoop dat gran turismo 4 erg leuk wordt en underground(nfs) Xbox hebt ook vette spellen online PGR en veeeeel meer shooters. Als je xbox al live heb zal ik het neit doen en wachten tot gran turismo komt en socom 2, er is nu een te klein aanbod van online games met ps2
ps 2 werkt super socom met 16 man geen probleen kom je niet vaak tegen op ghost recon daar is 8 man toch wel de max nu alleen wachten op de spellen maar sony kennende komt dat wel goed
- werkt het hetzelfde als xbox, friendslist enz. De PS2 heeft geen overkoepelende service, en dus ook geen vaste friendslist zoals Xbox Live die heeft. Je kan niet zien of iemand online is als hij een ander spel doet dan jij. Sommige games hebben wel een friendslist die binnen dat spel werkt, maar, zoals eerder gezegd, dat hangt van het spel af. - heeft het dezelfde beperkingen (max 16 man in een server) Dit is een misverstand. MotoGP heeft een maximum van 16 man op 1 server (en andere spellen misschien ook wel) maar Xbox Live kan wel degelijk meer dan 16 man op 1 server aan, en dit is dus geen beperking van XbL, maar van het betreffende spel. Ook bij de PS2 zal het maximum aantal spelers per server verschillen per spel.
bedankt jongens, ik ben eruit. ik ga morgen, uiterlijk dinsdag achter de netwerk adapter en socom aan. misschien dat ik een aantal van jullie nog wel een keer online tref.
Jah ik heb ook ps2 online en heb er tmb: online bij. Het draait echt goed en heb nog niet 1 keer lag gehad. Ook de installatie is super simpel ( net zo misschien nog wel beter als live )
t installeren gaat idd erg makkelijk, Nu moet ik alleen nog een online spel hebben. Alleen waarom zitten er 3 toeganscode blaadjes bij je heb er toch maar 1 nodig? en zou het nog uitmaken welke code je neemt?
i.p.v. een nieuwe thread maken plaats ik mijn vraag hier. Ik wil online gamen met mijn PS2 maar ik heb een probleem. Ik heb namelijk, wat al eerder besproken is, een USB modem (ADSL KPN) Nu heb ik een "Usb to Ethernet Converter gevonden en vraag ik mij nu af of het mogelijk zo zijn om via deze manier online te gaan. Is dat mogelijk?
Stel je vraag even in het forum van playstation.nl onder netwerk gaming. Ik denk dat je daar eerder een antwoord op je vraag krijgt. Ciao
met welke spellen kun je nou eigenlijk online?? ik hoor echt alleen maar SOCOM als online-game... overal
sony pakt het echt perfekt aan, gewoon gratis online gamen, niks geen creditcard of 60 euro per jaar, zo zou ms het ook gewoon moeten doen; je alleen laten betalen voor de headset en je creditcard nummer niet vragen, alleen vind ik dat ms iets beter geregelt is, vanwege die friendlist enzo, maar als ik een ps 2 had zou ik er zeker mee online gaan
Nee hoor tis best al een aardig rijtje. Kijk op deze link voor alle online games voor de Ps2: http://www.us.playstation.com/onlinegaming.aspx?id=index&page=1 Ik tel er al 50,maar niet alle zullen denk hier verschijnen hoor.
Perfect inderdaad, mensen aan hun eigen lot en aan de makers van het spel overlaten. Geen overkoepelende service of ondersteuning. Je krijgt internet en dat is het dan. Ik heb toch liever downloadable content, updates, overal mijn friendslist, een eigen gamertag en minder/weinig cheaters. De eenvoud van Live spreekt me aan, en daarvoor betaal je idd 60 euro per jaar. Anders moet je maar Gamespy gebruiken ofzo. Als er een bug zit in een spel op de PS2 heb je pech gehad