[PS4] [PS2] Shadow of the Colossus

Discussie in 'Games' gestart door HellHound, 26 sep 2004.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zo'n twee jaar geleden verscheen er een game op de PS2 die meteen tot klassieker werd gebombardeerd door zowel de media als het publiek. De game was ICO, een mysterieus sprookjesachtige puzzel adventure van Japanse origine die de gamewereld versteld deed staan door z'n schoonheid, simpelheid en heerlijke gameplay. Het draait hierin allemaal om het jongentje ICO dat geboren werd met hoorns op zijn hoofd. Elke generatie wordt er wel iemand als ICO geboren en net als met z'n voorgangers beschouwen de bijgelovige dorpsbewoners dit dan ook als een slecht teken en word hem al het ongeluk in het dorp in de voeten geschoven. Om dit tegen te gaan wordt hij dan ook verbannen naar een afgelegen eiland met daarop een kasteel waarin hij net als zijn lotgenoten opgesloten wordt in een soort grafkist. Door een aardbeving weet hij echter te ontsnappen en gaat op onderzoek uit in het enorme kasteel. Al snel komt hij erachter dat hij niet alleen is als hij het eveneens opgesloten vreemde meisje Yorda tegenkomt. Na haar bevrijd te hebben worden ze plotseling aangevallen door schaduwachtige monsters en dan begint het eigenlijke spel. Samen moeten ze zien te ontsnappen aan deze wezens, een uitweg zoeken uit het kasteel en erachter zien te komen wat hun achtergrond nu eigenlijk is. Dit leverde een werkelijk heerlijk game op die iedereen dan ook deed verzuchten naar een opvolger. Sinds een tijdje verschenen er dan ook allerlei geruchten over een game getiteld ICO 2 of NICO, maar er kwam nog niets concreets uit tot vanuit Japan eindelijk het verlossende woord kwam. De makers hebben besloten dat er GEEN vervolg komt op ICO, maar een compleet nieuwe game die dezelfde stijl zal hanteren. Deze game is:

Shadow of the Colossus :

Er is nog niet zo heel veel bekend over het verhaal, maar het draait allemaal om een jongen die het levenloze lichaam van een jong meisje op een altaar legt waarna een mysterieuze stem hem uitlegt hoe hij het meisje weer tot leven kan wekken. Hij krijgt te horen dat hij naar een vreemd land zal moet reizen om daar allerlei reusachtige wezens te verslaan. De ziel van het meisje heeft zich ondertussen verplaatst in het paard van de jongen en tezamen vertrekken ze er dan vervolgens op uit. Eenmaal aangekomen kom je diverse reuzen tegen, zowel lopend, zwemmend en vliegend. Na hun aanvallen te hebben afgeslagen moet je bovenop ze zien te klimmen om hun zwakke plek uit te zoeken en ze zo te kunnen verslaan. Deze wezens zijn echt enorm en je kunt die zwakke plekken alleen bereiken door diverse puzzels op te lossen die zich op hun lichamen bevinden. De sfeer, de looks, het moeten samenwerken met de ziel van het meisje en de puzzelelementen doen je meteen weer terugdenken aan het geweldige ICO en ik kan dan ook niet wachten tot deze game eenmaal uit is. Hopenlijk volgt er na de Tokyo Game Show meer informatie.

Screenshots:

TGS 2005 Trailer:

http://www.gametrailers.com/player.php?id=7924&type=wmv

Laatst bewerkt: 19 okt 2005
  2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ziet er erg lekker uit. Zodra ik een ps2 erbij koop over paar maand ga ik zeker ico kopen en daarna dit spel als Ico me bevalt :9

3. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Wow ziet er mooi uit? Is ICO (deel 1) leuk? Ik heb er zeer weinig over gehoord (shame one me). Even een paar reviews lezen!

4. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ICO is een heel goed spel, maar het is nu nog erg moeilijk te vinden, hoogstwaarschijnlijk zal je het ergens 2de hands moeten kopen.

Maar voor je het koopt moet je wel bedenken dat ICO geen actie spel is, maar een kalme adventure/platformer met een heel unieke, relaxte sfeer met zowat de beste graphics van de ps2, maar je moet er voor zijn, als je een actie game verwacht kom je bedrogen uit.

Maar als je zoiets kunt appreciëren is het werkelijk een topgame.

Wanda lijkt meer actie gericht, maar er is trouwens geen verband met ICO hoor, dus de titel ICO 2 is misplaatst...het komt enkel van hetzelfde team en heeft dezelfde grafische stijl.

Laatst bewerkt: 26 sep 2004
  5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wat niet wegneemt dat je soms ook nog wel behoorlijk moet knokken met de schaduw monsters. Iets wat zeker hectisch kan worden als je en een puzzel aan het oplossen bent en Yorda weer eens wegloopt terwijl je haar nooit te lang alleen kunt laten omdat ze anders weer ontvoerd wordt door de monsters.

Maar dat geef ik toch ook duidelijk aan in mijn stukje. Alleen is dit wel de game waarvan iedereen eerst dacht dat het ICO 2 zou gaan worden :)

Edit: Misschien dat dit anders lijkt doordat ik een heel verhaal over ICO heb neergezet, maar dat komt omdat deze toch al wat oudere game niet meer zo bekend is bij een aantal mensen en ik er toch nog iets over wilde vertellen.

Laatst bewerkt: 26 sep 2004
  6. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Jij hebt mij net, samen met een aantal positieve reviews, overgehaald om ICO te kopen! Af en toe heb ik nl. zin in een rustig spel.

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ICO twee keer achter elkaar uitgespeeld en wat is dat toch een prachtig spel zeg! Ook gelijk het enige spel waarbij ik op het eind tranen van in m'n ogen kreeg. Zo mooi!

Ik ben ook erg benieuwd naar het 'vervolg'. Ik vind het idee erg bijzonder en kan erg mooi uitpakken en daar heb ik ook de volste vertrouwen in.

8. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

deze shit is doper dan de melkweg...

check die reuzen ook, ik hoop dat otogi 2 ook zo'n sfeer krijgt.

Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    De muziek kan wel wat beter imo....

10. shibumi

shibumi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er een reden is waarom ik nu nog een PS2 zou kopen, zou dit spel het wel zijn, en daarna ICO natuurlijk _O_

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Al koop ik nog maar een game voor de PS2 dan is het deze wel.

12. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op gametrailers.com is een videoreview verschenen van dit spel en het kreeg een 9,3. Dat is dus erg goed. Dat betekent dus dat het spel bijna uitkomt. Weet iemand hier soms een Nederlandse releasesdatum?? Lijkt me een bijzonder spel, dus wie weet koop ik het wel

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Deze game wordt super!!!
    Momenteel heeft het een gemiddelde van 90.6 op gamerankings:)
    Mijn broer gaat deze game kopen, dus speel ik hem ook heel zeker uit, ICO ligt hier ook nog, moet ik ook eens dringend uitspelen(heb een stuk gespeeld gehad), want dat game is zoooo magisch, zo mooi,... Dit weekend ga ik ermee verder:)

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De game zou voor Europa pas gepland staan voor februari '06, maar er duiken op een aantal sites nu ineens weer berichten op dat hij al wel eens voor de Kerst zou gaan uitkomen. Andere sites spreken dit dan echter weer tegen dus wie weet. Het zou alleen wel lullig zijn als wij hier nog eens vier maanden zouden moeten gaan zitten wachten terwijl die Amerikanen deze geweldige game al sinds gisteren kunnen spelen :mad:

Ik heb overigens de oude (toch niet meer werkende) trailer link vervangen voor de TGS 2005 trailer. Een absolute must see.

Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  15. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Ai, typisch geval dus dat Europa als laatste aan de beurt is. Nadat ik die cijfers zag, hoopte ik op eerder. Maar misschien met kerst als jouw geruchten kloppen. Vraag me altijd af waarom het zo lang duurt. Het spel is af. Ze hoeven het toch alleen nog maar over te zetten van NTSC naar PAL?? Of is dat zoveel werk?

16. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, weinig animo voor dit spel op dit forum...ik had in ieder geval wel gelezen van mensen die de Amerikaanse versie hebben geimporteerd dat het spel niet al te lang is. Na 10 uur ben je er doorheen. Dat is wel minder. Maar beter 10 uur een goede, dan 40 uur een slechte spelervaring

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb hem geïmporteerd uit Amerika, en ik verwachtte er ontzettend veel van, het heeft me niet teleurgesteld, sterker het is beter dan ik had durven dromen. Ik geniet heel erg van deze game, het is echt een fantastisch spel. Al zou het maar tien uur duren, dan nog is het by far het mooiste wat ik tot op heden heb gespeeld, en je gaat het spel nogmaals spelen als je hem voor het eerst uit hebt gespeeld. Het spel is grafisch erg mooi, maar de sfeer en het gevoel dat je hebt als je op je paard rondrijdt in prachtige gebieden is werkelijkwaar fenomenaal. Als je je eerste Colossus tegenkomt weet je niet wat je ziet. Het ding is zo groot dat je 6 tv's nodig zou hebben om het in een shot volledig in beeld te kunnen krijgen, verbluffend gewoon. Daar sta je dan, 2 turven hoog, met je zwaardje en je pijl en boog. En dan moet je het ding slopen...... En dat 16 x. En denk maar niet dat het zestien x hetzelfde is... Oh nee, je moet gebruik maken van de omgeving, nadenken hoe je het beest kunt pakken, uitzoeken wat de Colossus zijn zwakke punt is.

Sinds RE4 is deze game het meest geweldige spel dat ik heb gespeeld... De game van dit jaar is voor mij Shadow of the Colossus. Deze game gaf mij het gevoel dat ik had toen ik voor het eerst mijn eigen Commodore had... Als een kind zo spannend vond ik het, dat vind ik nu ook. Deze game zou iedereen echt eens een kans moeten geven. Het spel verdiend dit, zoals Ico dit ook verdiende maar niet kreeg en over het hoofd werd gezien.... Een mijlpaal in mijn gaming history.... Thank you Sony..._O_

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Das mooi om te lezen. :)
    Ik kijk toch wel heel erg uit naar deze game. Het is gewoon echt een heel bijzonder spel.

19. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vermoed dat we gelukkig nog wat extra's krijgen tegenover de amerikaanse versie. In die paar maanden hebben ze toch wel tijd genoeg om bepaalde dingen te verbeteren (framerate ofzo) of toe te voegen.

20. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand dit spel al gespeeld op de PU Gameplay?? Ik wel, vond het wel leuk. Kon jammer genoeg geen Colossus vinden. Maar dat reizen met je paard en navigeren met je zwaard vond ik wel cool. In de speelwereld kom je voor de rest niets tegen, dus het lijkt me wel een ontspannend spel. Beetje zoeken naar de diverse Colussus, dan een manier zoeken om hem te verslaan. Ben alleen benieuwd hoe lang je er ongeveer over doet om zo'n Colossus te verslaan. Hoop toch wel dat je een half uur per Colossus bezig bent

Deel Deze Pagina