Ik heb hem geïmporteerd uit Amerika, en ik verwachtte er ontzettend veel van, het heeft me niet teleurgesteld, sterker het is beter dan ik had durven dromen. Ik geniet heel erg van deze game, het is echt een fantastisch spel. Al zou het maar tien uur duren, dan nog is het by far het mooiste wat ik tot op heden heb gespeeld, en je gaat het spel nogmaals spelen als je hem voor het eerst uit hebt gespeeld. Het spel is grafisch erg mooi, maar de sfeer en het gevoel dat je hebt als je op je paard rondrijdt in prachtige gebieden is werkelijkwaar fenomenaal. Als je je eerste Colossus tegenkomt weet je niet wat je ziet. Het ding is zo groot dat je 6 tv's nodig zou hebben om het in een shot volledig in beeld te kunnen krijgen, verbluffend gewoon. Daar sta je dan, 2 turven hoog, met je zwaardje en je pijl en boog. En dan moet je het ding slopen...... En dat 16 x. En denk maar niet dat het zestien x hetzelfde is... Oh nee, je moet gebruik maken van de omgeving, nadenken hoe je het beest kunt pakken, uitzoeken wat de Colossus zijn zwakke punt is.
Sinds RE4 is deze game het meest geweldige spel dat ik heb gespeeld... De game van dit jaar is voor mij Shadow of the Colossus. Deze game gaf mij het gevoel dat ik had toen ik voor het eerst mijn eigen Commodore had... Als een kind zo spannend vond ik het, dat vind ik nu ook. Deze game zou iedereen echt eens een kans moeten geven. Het spel verdiend dit, zoals Ico dit ook verdiende maar niet kreeg en over het hoofd werd gezien.... Een mijlpaal in mijn gaming history.... Thank you Sony...
Laatst bewerkt: 31 okt 2005