Mensen, ik heb sinds kort ook een PS2 erbij aangeschaft, om binnenkort online te gaan. Ik heb op mijn slaapkamer een Breedbeeld tv van JVC(82 cm). Daar heb ik de xbox op aangesloten, super beeld. Maar zodra ik de PS 2 erop aansluit is het beeld wazig, en vooral bij het spel Gran Turismo 3, de glans van de auto's is weg, texturen zijn heel dof. Terwijl het op een Sony 72 cm 4:3 tv heel netjes uitziet. Ik gebruik gewoon het standaard meegeleverde kabeltje, waarbij ik de 3 stekkertjes los aansluit aan de voorkant. Is het mogelijk om met de speciale RGB kabel beter beeld te krijgen op mijn bb-tv? en zo ja, welke RGB kabel moet ik dan hebben?
Haal je xbox eens uit je TV en stop daar je PS2 in. Heb je het dan nog? Het moet volgens mij geen verschil maken als je je stekkers in de voorkant doet of niet. EN is het alleen bij gran turismo of bij meerdere spellen?
Nou, ik heb het geprobeerd, en wat blijkt Elke keer als ik een ander aparaat aansluit zet de tv de standaardinstellingen weer terug, het beeld is nu goed. En dan nog een vraagje wat is beter: een Scart RGB, of een S-video ?