[PS4] [PS2] Test Drive Unlimited

Discussie in 'Games' gestart door Michael_T, 28 dec 2006.

1. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0

Ja , je leest het goed , Test Drive Unlimited komt naar de Ps2 .
    Eindelijk kunnen oude generation gamers het spel spelen .

Hier nog wat meer info :

( Thanks 2 The Matrix voor de text uit de xbox 360 topic . )

Informatie:

In de nieuwe Test Drive, genaamd Unlimited, in ontwikkeling bij Eden Games, zal de speler wederom achter het stuur van een aantal zeer vette en snelle exotische bolides kruipen. In totaal zo'n 125 gelicenseerde voertuigen (motoren en auto's) van bedrijven zoals; Lamborghini, Ducati, Aston Martin, Mercedes, Saleen, Shelby, en Jaguar. Het racen zal dit keer plaatsvinden op het eiland Oahu in Hawaï. Dit eiland heeft zulke diverse omgevingen met wel 1600kilometer aan wegdek, dat het perfect is voor een nieuwe Test Drive. Een race spel is tegenwoordig niet meer compleet zonder de optie om aanpassingen te maken. Test Drive zal dit dan ook niet ontbreken en de speler in staat stellen om elke auto aan te passen met onder andere nieuwe velgen en spoilers. Ook zullen alle functies van de auto werken, zoals de elektrische ramen, ruitenwissers en natuurlijk de toeter.

Nadat je de auto van je dromen hebt gecreëerd kun je er logischerwijs een testritje mee maken door het prachtige Oahu eiland in de Amerikaanse eilandenstaat Hawaï. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om mee te doen in de ontelbare on- en offline carrièremodi, competities en wedstrijden, waarmee je uiteindelijk je eigen garages en huizen kunt verdienen. Enkel de echte professionals krijgen deze persoonlijke garages of huizen om daarin hun verzameling in uit te stallen en aan te passen. Ook kun je auto's ruilen, verkopen, clubs kunnen maken en véél meer. Het meest spectaculaire is dat je nooit alleen racet. Als je het spel speelt en ingelogd bent op Xbox Live, zullen er altijd honderden andere gamers rondrijden op het virtuele eiland, die je kunt uitdagen of achtervolgen.

Voor video's van de Ps2 versie kun je hier terecht .

Hier nog wat screenshots :

2. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Wat een afknapper, de PS2 is te waardeloos voor deze game...aangezien de online mogelijkheden zeer nihil zijn. De PC was op z'n minst nog een stap vooruit, dit is dus helemaal nix. Eh well, whatever.

3. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Precies , whatever .
    Ik heb geen zin om weer met een buggy 360 te spelen , dus ik haal gewoon de PS2 versie . Dan weet ik ten minste zeker dat mijn spelcomputer niet vast loopt .
    :lol:

4. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook en hij gaat maar 30 euro kosten.

5. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Overigens komt hij ook voor de PSP, ook online.
    In grote lijnen gelijk aan de 360 versie qua mogelijkheden en inhoud. _O_

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als Xbox 360 bezitter zou ik deze versie ook links laten liggen. Voor de mensen die geen X360 hebben, is het echter wel een musthave! Het online gedeelte zal waarschijnlijk wel minder zijn t.o.v. de X360, maar dat is ook wel te verwachten. Toch ziet het spel er erg goed uit, zeker voor PS2/PSP begrippen. :)

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Test Drive Unlimited komt toch ook op de pc uit?

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt :)

9. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ziet er bagger uit + geen online ( dus tegen NPC's/tijd rijden ) + je krijgt vast lange laadtijden :emo:

10. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Mee eens...dat was dus meteen mijn gedachte toen ik deze thread zag. Maar goed, de PS2 moet ook wat, toch? Als je al hoort dat Fight Night 3 op de PS3 extreem lange laadtijden heeft, wat moet deze game op de PS2 dan wel niet gaan doen? :lol:

11. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Hey , de game is dus wel online . Zie foto .

Echt weer van die 360 Fanboys die andere consoles willen afkraken . |:-

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Zijn hier al screens van dan :eek:?

*Offtopict, I know...

13. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb hier een previewdisc van de PlayStation 2-versie en het eerste wat me opviel toen ik het spel begon te spelen was dat de conversie van de Xbox 360-versie van Test Drive Unlimited naar de PlayStation 2 niet ééns zo heel veel minder is. Ik had een beetje een ‘invalide’ versie verwacht van dit spel. Met veel minder mogelijkheden, dezelfde auto’s maar dan low-poly en veel laadtijden. Nou, niets van dit alles mensen. Test Drive Unlimited op de PlayStation 2 hanteert precies dezelfde formule als de Xbox 360-versie. Dat betekent een vrijwel identieke singleplayer en multiplayer.

Natuurlijk zien de omgevingen er een stuk minder ‘vol’ uit, en natuurlijk bestaan de wagens niet uit tienduizend(en) polygonen, maar ontwikkelaar Eden Studio’s haalt best veel uit de PlayStation 2. Soms zelfs iets te veel, want zodra ik boven de 250 km per uur kwam zakte de framerate nog wel eens in en zag ik wel heel duidelijk dat gebouwen, bomen en andere objecten werden opgebouwd in de verte. Ook lijken veel modellen op elkaar. Ik zag wel tien keer dezelfde boom langskomen in een kort stuk, en dat is natuurlijk een beetje slordig. Desondanks heb je honderden kilometers aan eiland tot je beschikking zonder laadtijden, een verademing tussen de Need for Speed’s, GTA’s en andere racegames op de PlayStation 2.

Zoals ik al zei is de formule hetzelfde gebleven. Het spel is grofweg verdeeld in singleplayer en online multiplayer. Online multiplayer is verreweg het tofst, en ook de voornaamste focus van TDU. Hierbij scheur je maar gewoon wat over dat enorme exotische eiland Oahu, dat eigenlijk dienst doet als een server. Je bent namelijk met honderden, zo niet met duizenden andere online spelers op dit eiland. Het is mogelijk om iemand op te zoeken en hem zo uit te dagen om een potje te gaan racen. Zie het als een MMO maar dan met racewagens, of zoals Atari en Eden Studio’s het noemen, een: Massivly Open Online Racegame (MOOR). Na het winnen over verliezen van een race wordt dit bij je ranking opgeteld en krijg je geld. Met dit geld kun je weer nieuwe wagens aanschaffen en zelfs een huis voor jezelf kopen. Deze wereld leeft, het bloeit, en het is bijzonder om online je carrière op te bouwen in plaats van in een levenloos eiland met saaie AI-spelers. De vraag is echter of dit bovenstaande ook gaat werken, want op de Xbox 360-versie viel dit uiteindelijk een klein beetje tegen.

Voordeel van de PlayStation 2-versie ten opzichte van de Xbox 360-versie is natuurlijk dat het gratis is, maar op het gebied van gameplay is er hier en daar wat geschrapt en bijgekomen. Een aantal grote zaken zoals het online ruilen van bezittingen en het racen op zelf uitgestippelde routes is niet meer. Veel opvallender is echter de afwezigheid van motors, al heb ik begrepen dat niet iedereen dat even erg vindt, aangezien deze voertuigen niet bepaald het populairst waren bij de Xbox 360-versie.

gamenaam screenshot gamenaam screenshot
    gamenaam screenshot gamenaam screenshot
    Nieuw zijn de ‘Rival Clubs’ en de ‘Quickraces’. Die eerste is alleen van toepassing op de singleplayer. Naast de standaard missies zoals het oppikken van lifters of het bereiken van een bepaald punt binnen de tijd, kun je carrière opbouwen bij de verschillende raceclubs die het eiland rijk is. Om toe te treden tot een club moet je eerst een auto zien te bemachtigen die de club zelf hanteert. Wil je bijvoorbeeld bij de Lamborghini-club, dan zul je een Lamborghini moeten hebben, en moet je een Mercedes hebben om in de Mercedes-club te komen. Éénmaal in een bepaalde club word je uitgedaagd, of kun je andere clubleden uitdagen om een potje te racen. En zo ga je door totdat jij de hoogste rang hebt in de desbetreffende club. Dit moet ongetwijfeld heel wat uurtjes meer spelplezier opleveren.

‘Quickraces’ is eigenlijk gewoon een soort van modus waarbij je kunt racen op alle routes die je gehaald hebt. Deze optie is alleen offline te spelen, maar wel met twee spelers tegelijk. Het is meer een extraatje dan een volwaardige toevoeging dus ik betwijfel of hier veel gebruik van gaat worden gemaakt. Interessanter is het navigatiesysteem dat je in je auto hebt tijdens het online racen. Dit apparaatje laat namelijk gelijk de races zien die je nog niet hebt geprobeerd of waar je nog niet een bepaalde score hebt gehaald. Een zeer handige toevoeging.

De PlayStation 2-versie halen van Test Drive Unlimited terwijl je de Xbox 360-versie hebt is natuurlijk onzin. Ondanks dat het platform minimaal moet inleveren op mogelijkheden, is het inferieur tegenover de Xbox 360, zowel op het gebied van graphics als gameplay. Voor een PlayStation 2-game lijkt het echter een prima ervaring te worden. Als men de boel grafisch nog iets opkrikt ziet het er in ieder geval rooskleurig uit, al geven we in februari, als het spel uitkomt, pas ons eindoordeel.

Source : http://www.insidegamer.nl/playstation2/testdriveunlimited/impressies/13272

Laatst bewerkt: 12 jan 2007
  14. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nu dan eindelijk gekocht bij GameMania voor 25,- € . _O_

Deel Deze Pagina