PS2 vs X-box, maar PS2 toch beter?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X-Player, 19 jun 2002.

1. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een link naar een site waar het volop gaat over PS2 Vs X-box als je dus zou lezen en je snapt wat er in staat dan zou je dus denken dat de PS2 beter is dan de X-box :confused: :'-( :'-(
    Maar volgens mij is diegene die dit heeft geschreven voor PS2=( =( =( http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html
    maar nou is mijn vraag zou dat ook zo zijn wie heeft er wel is DOa op de PS2 en op de X-box gespeeld oid ( andere game mag ook ) en kan zeggen hoe het zit met de kwaliteit tussen de 2 consoles

Laatst bewerkt: 19 jun 2002
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mjah, is al behoorlijk oud. Hij hamert iets teveel op de bandbreedte waar de PS2 niks aan heeft omdat die nauwelijks geheugen heeft :+..

Move > Console Wars btw

3. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Das al de duizendste keer dat die dr is, maar stel alles is waar, wat natuurlijk niet zo is, maar goed, stel, xbox produceert gewoon betere shit, klaar, je moet t in de praktijk bekijken niet in theorie!

4. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ja deze site is al in een paar threads naar voren gekomen.
    kheb geen zin om hier weer een verhaal neer te zetten van wat ik ervan vind.

maar uiteindelijk ben ik toch voor de xbox
    en het is dom dat ze nu nog niet alles uit de ps2 halen, vind ik.
    maar ach ik vind de xbox gewoon beter, ik heb voor de xbox gekozen en daar ben ik heel blij mee.

5. GalO

GalO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit

Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  6. ITNL

ITNL Guest

xbox is gewoon met de nieuwste hardware dus ze moeten niet lullen over de ps2 die is 1 jaar ouder.

7. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand op deze site die er veel verstand van heeft en die concreet en objectief kan zeggen: dit = allemaal gelul of het klopt in grote lijnen??? (ik bedoel dus de informatie die op de site word gegeven)

En kom niet aan met stiereschijt als: de xbox = gewoon beter!!!!!!!!

8. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 hardware zal misschien wel effectiever werken als de Xbox hardware, maar de pure power van de Xbox hardware zal altijd de PS2 hardware blijven overtreffen, daar komt het kort gezegd op neer..

Vooral de PS2 fanboys komen altijd met het argument dat de gamedevelopers op termijn meer uit de PS2 zullen halen dan uit de Xbox, maar zoals ik al hierboven zei de Xbox zal altijd betere graphics bieden omdat hij gewoon veel sterker is, en na ruim 2 jaar is nog niks gebleken van het feit dat men meer uit de PS2 kan halen (ten opzichte van de Xbox).. Ook het feit dat de Xbox standaard een harddisk heeft en de PS2 niet, zal op termijn alleen maar in het voordeel zijn van de Xbox omdat gamedevelopers hiervan gebruik gaan maken voor hun games, kijk b.v. naar Blinx..

Beetje raar voorbeeld misschien, maar je kan de PS2 hardware zien als een opgefokte hightech Japanse 2 liter 4 cylinder met dik 200 PK, en de Xbox hardware als een Amerikaanse dikke V8 6.5 liter met dik 400 PK.. ;)

Conclusie: het verhaal dat de PS2 effectiever werkt klopt wel, maar dat maakt hem echt niet sterker (of beter) dan de Xbox.. De Xbox biedt simpelweg meer pure power (en mogelijkheden) op gebied van graphics en gebruik van harddisk etc..

Have fun, play more! :cool:

9. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die gozer lult gewoon, hij doet alsof de xbox aan zijn maximum zit met games als doa3, nee hoor, en dan is het op een pc-systeem gebaseerd? beter toch, makkelijker programeren dus er komen meer games uit... zou het niet mooi zijn omdat het op iets ouds is gebaseerd?? waar slaat dat op, als je nu koffie zet hoef je toch ook geen koffiebonen meer in een molen te malen, ]:- Natuurlijk zit dat oude systeem er niet meer in, je kan het ermee vergelijken omdat de xbox op windows draait, maar alle hardware die erin zit is geoptimaliseerd, en waarom zou dat aparte systeem van ps2 beter zijn?? niet dus, zit de ps2 nog maar op 40 % ?? JEZUSSS wat een KLOTE console is dat dan, als ze na zo'n tijd nog niet over de helft zitten, zullen ze dat wel nooit zitten....

Die ps2 fanboy die die site heeft gemaakt moet gewoon niet lullen, de 1swt generation games van de xbox zijn veel mooier dan de 3th of 4th generation games van de ps2, dus het is simpel, xbox heeft mooie graphics, is sneller, beter geluid, beter dvd, beter alles eigenlijk....

10. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Laten ze voor de ps2 nu maar lekker mooie cutscenes-games maken, want dat is het enige wat dat dinge een beetje kan.

Ps2 is gewoon niet mooi er zijn 2 games die fatsoenlijk ogen en de rest is gewoon tja...lelijk in vergelijking met X-box graphics.

btw:
    De psx zit zeker ook nog op 45 % van zijn kunnen?

11. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Man kijk eens naar de 2e generatie Xbox games die gaan komen..
    En dan krijg je ook nog eens de 3e en de 4e generatie..
    Het zit wel snor met de Xbox!!!

De PS2 is gewoon verouderd, niet slecht, maar hij kan alleen niet zulke graphics eruit krijgen zoals de NGC en de Xbox!
    De gameplay van sommige games zijn gewoon supervet!!

En nu niet komen met heb je FFX gezien of Tekken 4!!
    DOA3 en Project Ego zien er veel beter uit!

12. Erik

Erik aka XerO

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt PS2 heeft ze beste tijd gehad:D

13. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit de PS2 al op zijn maximum. Als je kijkt naar spellen als MOH Frontline dan zie je dat ie gewoon niet beter kan.
    Daarom hebben ze de multiplayer ook weggelaten, dat trekt ie gewoon niet. Prima console hoor, alleen Xbox en GC zijn gewoon beter.

14. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    de ps2 heeft wel als voordeel dat er al veel spellen op zijn.

15. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan ook echt het enige argument om voor een PS2 te kiezen,
    en omdat de GC & vooral de Xbox ook steeds meer (goede) games krijgen, wordt dat argument ook steeds zwakker.. ;)

Argumenten als betere graphical performance, harddisk, ethernet aansluiting etc hebben me toch doen besluiten een Xbox aan te schaffen..
    (de GC viel af omdat hij geen DVDs kan afspelen, en de GC games me iets minder aanpreken)

Deel Deze Pagina