PS2 vs Xbox

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ID&T Rulez, 22 sep 2002.

1. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien vinden sommigen onder jullie dat ik dit moet plaatsen op het Console War Forum, maar ik vind dat ie hier ook kan staan. Ik kwam op internet de volgende site tegen:

http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

Lees het ff door en vertel me wat je hiervan vindt. Heeft de maker van deze site gelijk of is het een praatje van een PS2-lover die toch niet zo objectief blijkt te zijn? Graag argumenten erbij natuurlijk.. Ben benieuwd

2. Ralph

Ralph Dragonball Z RULEZZZ

Leuk Bevonden:
    0
    oud nieuws!!!!!!!!
    staat zelfs nog dat de xbox woord gelanceerd op 14 maart en hij is al uit.]:-

3. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ga er toch maar over verder praten, maar wel in de console wars!

4. ID&T Rulez

Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaat het toch ook niet om! Het gaat om wat erover wordt verteld. Wat denken jullie? Gebruikt bv GT3 echt pas 30/40% van de kracht van de PS2?

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    nja ik koop NU mooie games(mooie graphics dus)
    dus de PS2 zou kopers slechte graphic-games geven?
    dacht het niet ze kunnen gewoon niet meer..

6. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik wil niet moeilijk doen maar als je naar de hardware kijkt kun je zo uitzoeken welke console de best graphics heeft.
    volgens mij komt hier de xbox dan het best uit de hoek.

7. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    No way! Ik geloof niet dat de PS2 pas op een derde van zijn of haar kracht zit. Stel je dat dan voor! Hoe mooi is het dan op 100%!! En die mensen die zoiets zeggen die zeggen zoiets alleen als een schatting. Ze weten niet eens wat 100% is, dus hoe kunnen ze dan 'weten' dat het pas op 30/40 zit. Ik denk dat ze ipv de gfx bij Gran Turismo maar weer eens aan vernieuwing moeten gaan denken...

Het is eigenlijk gewoon de same old story. Been there, done that. Alleen de gfx zijn beter. De PSX originelen waren heerlijk. MGS1 en GT1 en 2 ook wel waren heerlijke games. De generaties op de PS2 bouwen slechts verder op hun naam en worden niet afgerekend op de herhaling. Het zijn gvd allemaal vervolgen! Ik heb liever nieuwe games. Een voorbeeld : als PGR 2 niet vernieuwend blijkt koop ik hem niet, simpel als dat. Een game als Blinx is helemaal top. Nog nooit vertoond. Ook Splinter Cell biedt een hoop nieuwigheid. Dan ben je toch gek als je MGS2: Substance koopt en Splinter Cell laat liggen??

FF terug op het topic: Ik denk niet dat deze schrijver gelijk heeft. Het is oud en toendertijd werd het een grote rage onder PS2-fanboys om dit simpele HTML-tekstje over de verscheidene fora te verspreiden.

Het zijn natuurlijk allemaal mooie woorden, maar het gaat om de praktijk. En qua games is de grafische kwaliteit van de Xbox groter. Natuurlijk heeft de PS2 ook mooie games, maar over het algemeen genomen is Xbox mooier. Maar nogmaals, het gaat voor mij vooral om goede gameplay en nieuwe concepten. Goede voorbeelden vindt ik Blinx en in iets mindere mate Splinter Cell. Dan komen natuurlijk ook games als Fable en BC nog uit...

8. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    weet je wat pas erg is: op http://xbox.pagina.nl staat een link naar deze site onder het kopje zelf gemaakte xbox

9. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is pro-PS2 praat... Alles in het voordeel van de PS2 wordt neergezet, maar de goede dingen van de Xbox die dat weer wegblaast (bijna overal zo) worden 'vergeten'. Niet veel waarde aan hechten, gewoon fanboy praat. Next :p.

10. the_smell

the_smell member of xboxelite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof echt niet dat gt3 maar 30% van de ps2 gebruikt, pure onzin. Eerder 90 ofzo, maar dat van 30% werd zeker vroeg gezegd, toen zag de game er nog crappy uit, pas later zag ie er gelikt uit.

11. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
    30 procent ]:- ]:- ]:-
    ja hoor
    de volle 100

12. Okami69

Okami69 Redshift freak

Leuk Bevonden:
    0
    30%, 40%, who the fuck cares? Wat iedereen weet is dat PS2 al aan z'n 3e generatie games toe is en dat die weg geblazen worden door Xbox 1e generatie games. Dat gat wordt alleen maar groter als de programmeurs de Xbox beter leren kennen. Rare had z'n demo in 3 weken geprogrammeerd voor XO2 en die liet al niks heel van wat ik op PS2 of NGC heb gezien.

Wait until you see GT2002 op Xbox en dan lach je je rot om GT3 van PS2, laat staan die zielige poging om meer GT's te verkopen met GT Concepts, wat je in een weekendje uitspeelt.

Xbox rulezzzzzzzzz

13. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Maar goed dan heb je ook nog nooit een Gamecube/ps2 aangeraakt Okami.....

De allerbeste ps2 games zien er heel behoorlijk uit.
    En dat je de GC erbij noemt slaat nergens op.

14. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    De ps2 is zeer zeker niet lelijk maar de xbox heeft gewoon veel betere graphix :D en dat 30/40% is ook bullshit!!!=(

15. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
  16. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    shit is dat nou echt waar dat de Xbox al bijna aan het maxium is of komt dat door die ps2 fan-boy die dat verteld?

17. the_smell

the_smell member of xboxelite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze alle 3 gespeeld (hebzelf een xbox, mijn broertje een gc en ik heb een ps2 gehad) en ik kan zeggen niks kan tippen aan de xbox

18. Okami69

Okami69 Redshift freak

Leuk Bevonden:
    0
    ehhhh chukie??? Kep 'n Xbox, maar ook een PSOne, een PS2, een NGC en een DC. Dus ik denk wel dat ik kan vergelijken. Ik weet gewoon wat ik zie en dat is dat er werkelijk geen enkele console op kan tegen de grafische power van de Xbox. Je kunt dat wel denken, maar dat is gewoon bull.

Qua sound en graphics ga ik zelfs de discussie (hierna) niet meer aan. Domweg omdat het gelul is te denken dat er op dit moment ook maar een spelcomputer is die in de buurt komt van de grafische mogelijkheden van de XBox.

Waarom ik ook op andere consoles speel? Vanwege exclusieve games. Als er een game mulitplatform is, dan koop ik hem uiteraard voor de Xbox, beter graphics en sound zie je.

Overigens, (niet voor deze thread), is de NGC wel een miskoop geweest. Op starwars na heb ik daar geen plezier van gehad. De rest is crap of nog steeds niet uit (Metroid zit ik op te wachten). Ik speel namelijk racers, fighters en FPSers en die heb je alledrie niet op NGC. Dom dom dom van me.

19. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0

En dan heb je ook nog eens klote graphics...

Ik respecteer je mening dan maar. (al ben ik het er totaal niet meer eens)

Laatst bewerkt: 3 okt 2002
  20. ID&T Rulez

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een Playstation 2 gehad (2,5 week geleden verkocht) en vond de graphics best goed, maar ik had er wel wat meer van verwacht. Zeker in het begin, toen ik gt3 (was m'n eerste spel) er voor het eerst in deed was ik toch wel iets teleurgesteld.. :{

Nu heb ik sinds 1,5 week een Xbox met Halo en PGR. Halo vind ik super, maar PGR vind ik toch wel ietsje tegenvallen eerlijk gezegd.. Maar gelukkig komen er de komende tijd nog wat race-toppertjes uit! :9

Deel Deze Pagina