1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS3 en Backwards Compatability

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Fardo, 26 feb 2007.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nu Sony het zelfde gaat doen als Microsoft. BC via Software emulatie wat vinden jullie hier van? Ik was het gewend met de Xbox 360 en ik speel nog zelden oude Xbox spellen. Maar wat vinden jullie dat er mogelijk een aantal PS2 games niet ondersteund gaan worden, omdat Sony besloten heeft de chip er uit te halen?

     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich hecht ik er helemaal geen waarde aan. Alleen vind ik het een achterlijke keuze om de US/JAP gamers 100% BC te geven, terwijl we in de EU voor hetzelfde geld minder krijgen. Dat ze zo'n 'ingreep' na een jaar of zo plannen...oké, maar niet een paar weken voor de EU launch (bekend maken).
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik weet nog hoe we reageerde dat microsoft vertelde dat zij geen volledige B?C konden garanderen. Tijdens de E3 zij Sony wij halen zelfs 98% we vertrouwen in hard ware en niet software. Ironisch gezien bedenkt sony zich nu (weer) en haalt de chip weg... Sterker nog in europa is de PS3 duurder dan als je een PS3 in amerika koopt of japan (maar goed deze mogen we weer niet importeren) ... denk maar aan het lot van Lik-sang :eek:
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies. :)

    Ze komen nu terug op een belofte, en maken onderscheid tussen de gamers. Geef dan wereldwijd dezelfde BC. :{ Wat hebben ze toch tegen Europa? 8)
     
  5. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel Sony heeft weer eens een belofte gebroken..
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff ik vind het msh wel een goede keuze van sony.
    zo zit er minder zever in de ps3 en gaat alles veel beter functioneren en heb je volgens mij minder kans op fouten in de console nu de chip er uit is...

    en moest de chip er in zitten dan zou ik nog geen ps2 game spelen.
    sinds ik de xbox360 al heb speel ik games niet meer op de ps2 en xbox buiten metal gear solid 3 subsistence.
    ik denk dat veel personen die de ps3 zullen kopen bijna geen ps2 spellen zullen spelen. en jah anders speel ze op de oude ps2 he.
     
  7. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het aan de ene kant wel jammer, maar ook weer niet. Het is meer een extra functie die snel niet meer wordt gebruikt. Wie speelt er nog PS1 spellen op een PS2?
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Als den Fardo maar kan zeiken over ps3 he :p:D.
    Eerst gingen de games 80 tot 90 euro kosten volgens hem(en volgens Macdennis en nog ne hele shitload van mensen). En nu is de ps3 hier nog niet, en zeikt men de BC ook al af. Maja, this natuurlijk logisch dat de BC niet zo goed gaat zijn als in Amerika,... En dat vind ik ook heel spijtig, maar ik wacht nog even voor ik conclusies trek. Als ik al mijn toppers zoals FFXII, mgs3,God of war 1 en 2, noem maar op kan spelen, dan ben ik content. Als ik games als tekken, gt, gta, ... niet meer kan spelen vind ik helemaal niet erg want eens een vervolg trek ik me niets meer aan van die games. Met games met een grote verhaallijn, dat is iets anders :). Dus ik wacht nog voor ik iets zeg :)
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ach, zodra de toptitels het doen en de beeld beeldvullend (in tegenstelling tot aardig wat xbox games op 360), ben ik tevreden. Daarnaast, ik koop een PS3 voor PS3 games. Daarnaast vraag ik me toch echt af hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik van maken. Je probeert het een keer, maar ik steek eigenlijk nooit een xbox game in de 360. Heeft er in mijn geval mee te maken dat ik geen behoefte meer heb om die games opnieuw te spelen, omdat ik ze uitgespeeld heb, of erop uit gekeken ben.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2007
  10. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik hoop dat ze de online games BC maken :) Ik heb namenlijk maar 2 PS2 games, en dat is Killzone & Metal Gear Solid 3: Subsistance. Heerlijke games beiden, en een vette multiplayer. Ik geef zelf Sony nog wel een kans om de BC een beetje te laten werken voor ons.

    Ze kunnen Microsoft nog steeds overtreffen met BC. Laat nou gewoon die kl*te games zitten, en ga voor de toppers. Games zoals Killzone, MGS, GOW, Tekken en andere top titels die een vervolg gaan krijgen op de PS3 moeten gewoon BC worden. Killzone en MGS kunnen ook nog eens een beetje meehelpen om PS3 online voor een betere beleving te geven

    Ook zou het voor MGS: Subsistance niet slecht zijn, want meer mensen zullen gebruik gaan maken van een USB Headset denk ik.

    ALs Sony die kiddie games nou lekker achter wegen laat, die worden toch niet gespeeld, want een consolle van 600 euro krijgen kindjes van 10 toch niet voor hun verjaardag.

    Microsoft kan games zoals Barbie™ Horse Adventures™ Wild Horse Rescue™, Digimon® Rumble Arena® 2, Egg Mania™: Eggstreme Madness, Frogger Beyond™, Harry Potter and the Goblet of Fire™, Harry Potter and the Sorcerer's Stone™ maar lekker in hun *** steken :mad:

    En waarom zijn deze games BC?

    All-Star Baseball™ 2003, Cabela's® Deer Hunt™ 2004 Season, Euro 2004, ESPN MLS ExtraTime 2002, FIFA Soccer 2003, FIFA Soccer 2004, Fight Night 2004, IndyCar® Series 2005 , Links® 2004 , NBA LIVE 2004, NFL Blitz 2002, NFL Blitz 2003, NFL Blitz 2004, NHL® 2004, NHL Hitz™ 2003, RedCard™ 2003, SEGA GT™ 2002 en World Series® Baseball 2K3.

    Dat zijn games die NIEMAND in 2007 meer speelt!

    En waar zijn de top games? Ik heb zat Xbox games die ik gewoon niet kan spelen op de 360!

    Mercenaries, Unreal Championship 2 (Had zo vet kunnen zijn nog op live!) en Full Spectrum Warrior bijvoorbeeld.

    Daarbij komt ook nog eens dat de helft niet goed werkt.

    Dus voordat iedereen hier tegen Sony gaat uitvallen!

    Wacht nou maar eerst lekker rustig af, en mischien pakt Sony het beter aan dan Microsoft, en luisteren ze wel eens een keer naar de consument. :mad:

    :b:
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2007
  11. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een heel hard hoofd in.. :emo:
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als ik de Final Fantasy's en de Metal Gears van de PS1 en PS2 maar kan spelen, ben ik al tevreden.

    :cool:
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach, de enige games die ik nog in de 360 stop zijn Halo 1 en 2 dus ik ben toch blij dat die werken. (hoewel CE met die VGA kabel niet werkt..... :mad: )
    De verklaring van MS is op zich wel begrijpelijk en wederom, ze lieten van tevoren weten dat niet alle games zouden werken in tegenstelling tot Sony...
    Het geluk dat Sony heeft is dat ze natuurlijk een grote gamescollectie hebben, al zouden ze 50% BC maken dan is dat nog meer dan de al de games van MS bij elkaar :+
     
  14. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    goed gezegt boss.
    sony zal in mijn ogen er voor zorgen dat alles in orde komt dat we alle games zullen kunnen spelen op de ps3..
    de ene kant kan ik ze ook msh gelijk geven he want games zoals nba live 04 bv wie speelt dat nog....
    ik denk persoonlijk dat het alleen maar beter kan dan de 360 want daar kunnen we bijna geen toppers zoals uc2 en conker spelen terwijl games zoals barbie wel werken \o/ tss...
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De keuze om onderscheid te maken vind ik raar, maar zolang alle top games van de PS2 wel BC zijn, dan hebben ze het naar mijn mening toch nog goed opgelost. :) *kuch Barbie™ Horse Adventures was wel BC op de X360 :+ Doe dat maar eens na Sony 8)*
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze vinden het in ieder geval minder belangrijk dat jij denkt en hoopt ..
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe jullie snappen niets van Software matige BC he? ... Dat games als barbie software matig bc zijn komt door dat die gebruik maken van een bepaalde enigine die dan gecodeerd is (bijv die van splinter cell) of een andere game. Ik durf te voorspellen dat er heel erg weinig games PS2 games straks BC voor de PS3 en dat er dan games zijn die op lijst staan ... zoals barbie etc ... en heel veel grote titels (nieuwe titels zullen ontbreken)
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel TOP van Sony dat ze iedereen op de launchdag laten weten welke games nu echt BC zijn :thumbs:

    Ik verwacht zo rond sluitingstijd dat ze het Europa laten weten en ze zeker weten dat de pre-orders de deur uit zijn :x
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat heeft Microsoft toen ook gedaan ;) ... dus dat lijkt me meer dan terrecht :D ... maar ik vermoed dat de lijst gaat tegen vallen
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil niet in de VS val trappen ;) maar MS had het reeds lang van tevoren op de site staan welke games BC waren (en later met updates nog extra natuurlijk).
     

Deel Deze Pagina