[PS4] [PS3] Formula One '06

Discussie in 'Games' gestart door JeePee, 10 mei 2006.

1. JeePee

JeePee Guest

F1'06

Er zijn tijdens deze E3 al hele vette ingame beelden getoond. Voor de mensen met een PSP heeft deze game iets heel gaafs te brengen. Je zet deze naast je TV, en je kan wanneer je wilt achterom kijken. Ook is in de demo een heel vet schademodel te zien. Iets wat je mag verwachten van de krachtige PS3 :)

Kijk op deze IGN pagina voor de twee E32006 video's. Allebei ingame. Alleen de E32005 trailer is pre-renderd, maar op die van 2006 wordt nu echt gespeeld :)

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Die PSP functie vind ik vrij nutteloos. Leuk dat het kan, maar dat is dan ook alles.

Wel hoop ik dat er snel hoge resolutie game beelden te vinden zijn.. zag er allemaal nog een beetje vaag uit op de filmpjes !
    Wanneer dit spel goed uitpakt ( reviews afwachtend ) ga ik dit spel zeker kopen. een Formule 1 game heb ik lang niet gespeeld en met deze next-gen console is het daar zeker tijd voor.

3. Plagu3lord

Plagu3lord Fidelis ad Mortem

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, leuk extraatje, meer niet. Benieuwd wat er aan de gameplay veranderd zal worden.

4. JeePee

JeePee Guest

Ik hoop niet al te veel. De gameplay van F1'05 vond ik wel lekker. En als ze het veranderen, dan moet het een echte race-sim worden, maar dit is wel een game voor het grote publiek, dus dat zal niet snel gebeuren.

En die PSP optie vind ik echt best leuk. Je kan hem naast je zetten en hem gebruiken als spiegel. Helemaal de bomb als je er 2 hebt :D

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Er wordt gewoon een achteruitspiegel van een normale auto gesimuleert en niet de zijspiegels.

Zal dus niet meer als een gimmick zijn om de mogelijkheden tussen PSP en PS3te showen.

6. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me een leuke game:D

7. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    ik blaas deze topic nog eens in de lucht want deze game verdient in mijn ogen meer aandacht.

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1672

op deze site hierboven kun je veel filmpjes bekijken van de game en zelfs een preview.

ik denk echt dat deze game zal rocken, zeker op een 37inch hdtv en met sorround systeem.

8. ggpelupessy

ggpelupessy GGP

Leuk Bevonden:
    0
    F1 is één van de reden voor mij om een ps3 te halen.

9. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft het de laatste jaren steeds lastiger wanneer het op exclusives aankomt. Grote titels kiezen niet meer voor exclusiviteit, maar voor een multiplatform game. Toch heeft Sony een bedrijf bereid gevonden hen een exclusive toe te schuiven. De FIA besloot in 2003 enkel Sony het recht te geven Formule 1 games uit te geven, een exclusiviteit die Sony volledig benut in haar nieuwste titel, Formula One: Championship Edition. Een tussendoortje, waar nog steeds geraced wordt in het seizoen 2006 - 2007.

Enkel voor hardcore F1 fanaten?
    De Formule 1 titels van de afgelopen jaren leken enkel toegankelijk voor personen die bereid waren zich er flink in te verdiepen, of gewoon gek waren van F1. Eventjes snel een rondje rijden zat er voor de hedendaagse gamer niet in. Hoe realistisch de simulatie en graphics ook mogen zijn, het publiek wist maar niet breder te worden. Toch hoopt Sony ditmaal wel degelijk een grotere groep potentiële kopers te bereiken. Denderende graphics maar vooral een verlaagd instap-niveau zouden meer mensen het bloed harder doen stromen.

Ook beginners krijgen een kans.
    Uiteraard is het concept van een Formule 1 titel ook dit keer niet veranderd. Het is en blijft een zo realistisch mogelijke racetitel, die de gebruiker daadwerkelijk het gevoel van een coureur geeft. Toch is er een verschil met de vorige titels. Beginners krijgen dermate veel hulp, dat ook zij een race kunnen winnen. De inmiddels bekende stuur- en gashulp zijn uitgebreid met vele andere opties, die het allemaal iets makkelijker weten te maken.

Grafisch hoogstandje?
    Boven al deze gebruiksvriendelijke veranderingen, is het toch vooral het grafische verhaal dat een grote groep mensen moet aanspreken. Van realistisch smeulende banden tot het kleinste detail in de regendruppels, overal is aan gedacht. De opkomende zon bij een kwalificatie of de overweldigende regen in het heetst van een strijd, alles voelt vele malen intenser aan dan voorheen. Een kritiekpunt dat door veel gebruikers werd aangehaald, is het feit dat er niet veel aandacht aan de objecten rondom de banen werd besteed. Aan gebouwen was niet veel architectuur te ontdekken, ook de bewegingen van het statische publiek deden niet veel harten sneller kloppen. Door aan op dit punt extra aandacht te besteden, denkt Sony dit keer een groter publiek te doen interesseren.

Online rubber verbranden!
    Ook Sony heeft ingezien dat een multiplayeroptie tegenwoordig een vereiste is. Steeds meer gamers verkiezen multiplayer gaming boven de singleplayer. Om hier slim op in te spelen, is ook hier flink wat aandacht aan besteed. Met maarliefst 11 anderen online racen (samen met 11 AI gestuurde voertuigen) zal ongetwijfeld bij veel gebruikers voor wat opwinding zorgen. Te lang wachten in de Lobby van een server tot de race eindelijk opnieuw start is er dit keer ook niet meer bij. Wanneer men een server joint waar de race inmiddels al is begonnen, kan de plek van een AI speler direct worden overgenomen.

Of Sony met deze veranderingen inderdaad een groter publiek bereikt, is nog even de vraag blijven. Maar mocht het geen nieuwe fans aantrekken, dan zal de hoeveelheid vaste fans de game ongetwijfeld met open armen ontvangen. Op 23 maart zal ook deze game als launchtitel in de schappen te vinden zijn.

effe een preview van psonly:
    http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=2990

10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    de eerste echte review is van ign en deze geven al een betere score aan de game dan bv bladen zoals edge.
    majah in mijn ogen heeft f1 altijd een score gehad hoog in 85-95%.
    je moet bij deze game het gevoel hebben dat jij in de bolide zit van een fova racer zoas schumi enz... en als je dit gevoel krijgt bij deze game zit je dik OK.

hier is de review:

http://ps3.ign.com/articles/767/767126p1.html

Laatst bewerkt: 27 feb 2007
  11. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee he...

Mensen die de game hebben, bevestigen dat je maar 20 rondjes kunt rijden online, geen marshalls met vlaggen, en geen safetycar zoals heel duidelijk beloofd was.

Vindt dat echt heel jammer, voor een game die zich voordoet als een simulator, is dit echt een tegenvaller voor mij, ik wil namelijk gewoon langer rijden, en marshalls met vlaggen zien zwaaien (had F1 97 dit niet al?) en die safetycar is natuurlijk ook gewoon noodzaak in deze game, zeker als het next gen is en het gewoon doodleuk wordt aangekondigd door sony en de developers van de game.

Teleurstellend... dit met de matige reviews die tot dusver binnen zijn gekomen, begin ik echt te twijfelen of ik mijn pre-order maar moet afzeggen, want F1 06 was een grote reden voor mij om de PS3 te kopen, maar nu online zo wordt beperkt, begin ik te twijfelen.

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah majah ik denk dat ze met deze versie de gfx en gameplay willen tonen voor de ps3.
    en dat ze groots gaan uitpakken met f1 08.

13. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Hebben jullie ook al screens van aangesloten PSP's met deze game? :)

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want die functie zit er helemaal niet in. Groots aangekondigd, maar uiteindelijk is deze gelukkig eruit gehaald.

15. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    mmm dat dacht ik niet hoor.
    deze zit er weldegelijk in hoor maar deze was enkel exclusief voor europa dus dat is de reden waarom de amerikanen er niets over zeggen

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de amerikaanse en europese versies zijn echt niet anders

17. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog niet echt zeker.. de beta games van de europese en de amerikaanse hadden dus wel 1 verschil, en dat was dat de europese versie wel de PSP gebruikte als spiegel, en de NTSC versie niet.

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik zij op de vorige pagina.
    ik heb dat ook al gehoord in enkele interviews dat deze connectie met psp exclusief voor de europese gamers zijn.

19. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op ig zeiden ze anders dat die functie er niet in zat, neem aan dat zij de europese versie hebben

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    neen ign heeft de amerikaanse versie.
    ik lees het nu in de nieuwe opm en power unlimited ook weer.
    de europese versie heeft als extra dat we kunnen connecten met de psp om te gebruiken al spiegel in f1

Deel Deze Pagina