[PC] PS3 niet duurder dan 300 Euro

Discussie in 'Games' gestart door soccer2005, 1 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soccer2005

soccer2005 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PS3 niet duurder dan 300 Euro

Een betrouwbare Japanse Gaming Blog claimt dat ze informatie hebben over de prijs van de PS3. Het artikel meld dat de PS3 in Japan niet duurder zal worden dan 40,000 Yen. Als je die prijs omrekent naar de euro dan kom je onder de 300 euro uit.

De site claimt deze info te hebben gekregen van een werknemer van Sony. Deze wist te melden dat de verkoop prijs onder de 40,000 Yen zou komen te liggen. Het zelfde artikel meld ook dat het bedrag van 70.000 Yen dat eerder door de pers vermeld werd als de verkoopprijs puur geschat was naar aanleiding van een bedrag dat door M. Kutaragi genoemd werd als verkoopprijs.

Tijdens de E3 vertelden vele Sony medewerkers dat Sony probeerde de prijs van de PS3 ongeveer even hoog te maken als die van de PS2 toen die gelanceerd werd, wat ook 40,000 Yen was. Maar waneer de PS3 gelanceerd zal worden zal waarschijnlijk uit maken hoe duur de PS3 zal worden.
    De PS3 zal waarschijnlijk in de lente 2006 komen. Er zijn geruchten die beweren dat hij in maart 2006 komt. De release van de PS3 kan ook nog uitgesteld worden tot 2007 als de Xbox360 flopt, wat dus waarschijnlijk niet zal gebeuren.

link:http://www.techzine.nl/nieuws/8157

2. JeePee

JeePee Guest

Hmm, klint erg ongeloofwaardig. Vind 300,- veelste weinig :+

En ook was de PS2 geen 300,- maar 600,- bij de release ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2005
  3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    300 euro is direct omgerekend. Tel er een fiks bedrag bij op en je hebt de gemeende Europese prijs. :{

4. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    kan het bijna niet geloven.....

-blue ray
    -cell

die dingen waren toch vet duur? dan kan hij toch nooit 300 euro gaan kosten. niet dat het mij wat uit maakt ik vind het alleen maar mooi.

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof het niet...denk ik... =P

Als je naar de specs kijkt, dan lijkt het alsof sony op deze manier de microsoft aanpak gaat hanteren...leg toe op een console win op de games.
    Ik geloof dat Sony vorig jaar ook niet super had gepresteerd (financieel jaarverslag) dus ik denk dat ze geen financieel risico willen lopen..maar dit is de manier om die console in allerlei huiskamers te slepen. :)

6. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Zelf denk ik dat het BS is ... Zal vast wel weer zo'n gerucht zijn |:-

7. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Als voor Sony de entertainment divisie inderdaad het enige deel van het bedrijf is dat winst maakt, lijkt me dit een uitstekende manier om het hele bedrijf de nek om te draaien. Misschien dat in Japan hij inderdaad voor die prijs uitkomt, maar dan kan je erop rekenen dat we in Amerika en zeker in Europa daar de prijs voor mogen betalen.. Nog meer dan gewoonlijk.

8. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Ik geloof het wel. Als ze de Ps3 veel duurder maken dan de Xbox 360 zullen ze het zeker af gaan leggen.

9. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Jeps, vast wel.
    Maar voor wat ze erin stouwen, kunnen ze moeilijk met zo'n prijs winst gaan boeken.
    Denk ik dan.
    Lijkt mij dan ook dat dit idd gewoon geruchten zijn, maar we sien het vanzelf wel :).

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    als ze dat doen gaan ze faiet (hoe je dat ook schrijft...), en als dat gebeurt...
    8):D:DYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH:D:D8)

11. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan een console best 100 euro onder de kostprijs verkopen als je weet dat je het terugverdient op de games.

12. JeePee

JeePee Guest

en waarom is dat yeah :{

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    In Japan is ie sowieso goedkoper.
    Direct omreken van prijs uit andere contintenten is dan ook erg fout.
    Dus nee, verwacht een flinke prijs. Hoorde van iemand die bij PlayStation actief is dat het mogelijk 400euro wordt en zelfs daar stond ik al van te kijken.

14. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mm zou kunnen, maar denk zelf dat dit alleen maar een manier is om de PS3 populair te maken en nu veel mensen te krijgen die denken: "die ga ik kopen i.p.v xbox (of iets anders)" en als de PS 3 dan uitkomt valt het heel erg tegen...

15. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, €400,- blijft gewoon heel goedkoop, de 360 kost ook 400 euro (als je het normale pakket koopt) en de PS3 bevat veel meer nieuwe hardware (waar veel onderzoek naar gedaan is) dan de Xbox 360 (cell chip, Blu Ray). Dus ik geloof niet dat de PS3 goedkoper wordt dan €600,-.

[e] Overigens is die theorie van King-Steven ook erg logisch, er zijn inderdaad veel mensen die zeggen "ik koop nu de 360, want de PS3 wordt toch veel duurder" Sony probeert nu waarschijnlijk ervoor te zorgen dat die mensen wachten.

Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  16. SupahMaster

SupahMaster Guest

Jezus al 15 en nog steeds niet Failliet kunnen spellen. En dan te denken dat ik nog maar 12 ben.

Maar On-Topic €300 is zeker weten fake.

JPRace Gamer als hij dan €600 euro word en dan tel je nog maar wat importeekosten bij op en je hebt al zo €700 euro.

Bye Bye Sony! _0/

17. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    yeah right en ik speel morgen op de xbox 720 die ik voor 2 euri op de rommelmarkt heb gekocht :+

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit kan niet, de cell techniek en de blu ray hebben jaren van research en devolepment gekost, als je quete wil spelen moet de prijs veel hoger, als sony niet ten onder wil gaan doen ze de prijs omhoog, maar wat ziroke al zei, de prijs wordt hier gewoon 200 euri duurder, minimaal!, de entertainment devisie is het meest winstgevend voor sony, als de ps3 flopt of wat minder verkoopt door de concurentie, zal dat te grote gevolgen hebben voor het bedrijf sony, dit kan gewoon niet, al is het voor mijn portemonnee wel fijn natuurlijk, als het gewoon een tactiek is om zo snel mogelijk weer een userbase ala de ps2 te creeeren gaat dat ze wel lukken, voor deze prijs koop ik zowel de ps3 als de x360 wel!

19. Koffie mok

Koffie mok Guest

300 U?

Nee kan niet want er zit ook,
    Blue-reet in en andere nog al duure shit in.
    Jappies willen vast dat wij de xbox 360 linkes laten liggen en HUN Ps3 kopen.

20. SupahMaster

SupahMaster Guest

Stoute Jappies :mad: Allemaal een Xbox 360 kopen zou ik zeggen, en rond de tijd dat de PS3 uitkomt hebben de meeste mensen de 360 al en gaan ze niet zo maar overstappen want ze moeten hun vrienden wel blijven PWNEN met hun Gamerscore

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina