1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3/PS4] Persona 5

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 24 nov 2013.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Persona 4 was mijn eerste en ging prima hoor. Volgens mij zijn het telkens nieuwe verhalen, maar wel elke keer ben je met een groepje vrienden op een school en na school doe je wat (zoals even de wereld redden). Het zijn echt enorm grote games en heel veel sidetracken en kleine sidequests. Een van de redenen dat ik P4G nog niet eens uitgespeeld had. Er waren zoveel keuzes en plekken waar ik heen kon op een dag en als completionist had ik echt het gevoel belangrijke dingen te missen. Dat moet je echt los kunnen laten (of je moet met een guide spelen)

    Verder zijn die Persona een beetje Digimon/pokemon achtig maar wel met een eigen unieke tint. Je krijgt namelijk nieuwe Persona door 2 Persona te fuseren met elkaar.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Gruwelijk, soort Pokémon ook nog dan. Even die video checken als ik thuis ben en misschien pre-order ik 'm gewoon wel. Eerste pre-order sinds FIFA 17 voor mij haha, ik laat UC4 en Horizon wel wachten dan.
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ....DA:I is geen turnbased.:confused: Geen een DA game wat dat betreft.

    Qua deel maakt het geen reet uit, elk deel is met een verse cast en andere wereld (net als de Final Fantasy/Tales of games dus).

    Het is wel turnbased, maar het gaat wel redelijk snel imo.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  4. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Persona 5 in da hizzouse

    [​IMG]

    Ze zullen nu bij Gamemania ook wel los gaan
     
    Daz vindt dit leuk.
  5. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Leuk dat je mij corrigeert maar geef dan gelijk even aan welk genre het dan wel is. Een sneer kom ik niet zo ver mee.

    ;)
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Squad based action RPG. Zoiets denk ik :p
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  7. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Een beetje als Wasteland oid. Had al zo lang geen turn based gespeeld dat ik dacht dat wat DA:I een soort van geëvolueerde turn based was. Weer wat geleerd, thanx!
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Je hebt niet ongelijk. De combat in Da:i bevindt zich wel degelijk in rondes af. Die rondes zijn verborgen en lopen vloeiend in elkaar over. Karakters en monsters blijven hun basis aanvallen tegelijkertijd uitvoeren (zoals in een MMO). Daardoor lijkt het realtime. Maar op de pc kun je wel degelijk pauzeren per ronde. Dus in principe turn based.

    Persona is klassiek turn based. Jouw party valt aan, daarna valt de npc party aan. Rinse and repeat totdat 1 zijde is verslagen.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  9. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Duidelijk, Thanx.
    Ga het waarschijnlijk wel proberen maar wacht nog even. Al die lange games zijn tijdrovend haha. Wel weer zin in een straight forward game na HZD. Ga DOOM maar eens oppakken.

    Ga deze thread wel volgen want ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Have fun all.

    Sorry voor het stukje off-topic.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Doom is vet.

    Persona is Persona. Dat is het mooie aan deze serie. Er is daardoor weinig vergelijkingsmateriaal, wanneer je de games nog nooit hebt gespeeld. Aan de andere kant maakt dit unieke een keuze ook weer gemakkelijker. Wanneer je een Persona review ziet spreekt het gelijk aan, of juist totaal niet. What you see is what you get. De games in deze serie lijken hoog over veel op elkaar; je zou voor de grap eens een Persona 4 review moeten bekijken. De spellen zijn grof genomen in twee onderdelen gesplitst: overdag student reallife sim, avond Jrpg avontuur. De thema's zijn steeds wisselend, maar het spel speelt zich altijd in onze tijd af.

    Ik ga hier zeker wel voor en deze keer ga ik proberen meer van beide onderdelen te genieten. Ik wil graag weer iets nieuws ervaren. En het spel mag schaamteloos vaag/weird van mij zijn.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2017
    Rienbu vindt dit leuk.
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zijn er al site's / winkels die hem verkopen? Meende dat de streetdate verbroken was.
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Voornamelijk Intertoys.
     
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Paar mensen op budgetgaming hebben hem vandaag gehaald bij intertoys.

    Volgens intertoys.nl is het spel bij mijn plaatselijke filiaal (als enige in Adam) al op voorraad.

    Maar goed, wil eerst RE7 en HZD nog uitspelen.

    Moest mezelf even tegenhouden. :+
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Morgen voor het eerst in jaren dan maar weer eens langs de intertoys.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415



    Informatieve review WhatCulture Gaming. Gvr, nog één zo'n review en ik ren rechtstreeks naar de winkel. Dit ziet er ZO GOED uit.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Welke in A'dam is dat?
     
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Jij gaat het gewoon halen :p
     
    ExquisiteSteez vindt dit leuk.
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Reigersbos (Amsterdam Zuidoost)

    Wel altijd van te voren bellen.

    Voorraad systeem werkt niet altijd goed. En het is altijd nog maar de vraag of ze hem verkopen.

    EDIT: Ik zie dat vrijwel alle filialen in Adam hem nu op voorraad hebben (Kalverstraat, Centuurbaan, Damrak etc etc)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2017
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dan ben ik ook nog serieus vanmorgen naar de intertoys gevlogen...

    [​IMG]
     
    Daz en Rienbu vinden dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Sexy!
     

Deel Deze Pagina