[PS4] [PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion

Discussie in 'Games' gestart door vh91, 30 mei 2007.

1. vh91

vh91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik heb oblivion voor de ps3 maar ik zit met een probleempje. Nadat je de eerste oblivion-gate gesloten hebt moet je de stad bevrijden maar als je dat hebt gedaan wil ik verder gaan met de quest "Find the Heir". Mijn pijltje blijft bij Martius staan terwijl in alle walktroughs staat dat ik Martin zal ontmoeten in de chapel in Kvatch en met hem een nieuwe quest krijg. Iets met weynory ofzo?

Kunnen jullie me helpen?

P.S. zullen we hier de centrale topic maken van de ps3-versie van oblivion?

2. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Waarom, het is toch geen verschil met de 360 versie (behalve controls)? Of ben ik nou gek. Dus je kan dit net zo goed in het XBox 360 deel posten.

3. vh91

vh91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar weet je wel het antwoord op mijn vraag?
    ik wil graag weten waar martin is als je de quest Battle for Castle Kvatch gedaan hebt. sommige walktroughs zeggen dat hij in een vluchtelingenkamp is maar waar is dat? en dan die pijl die bij matius blijft staan.

Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  4. Ashavan

Ashavan Guest

Als je de Gate gesloten heb ga je door een poort met wat monsters richting the Chapel. In die chapel zitten een lading onder gedoken mensen inclusief Martin. Die gasten verlaten de Chapel zodra de kust veilig is en worden begeleid door die negerin terwijl jij met de rest van de soldaten het kasteel gaat bestormen.

Als de onder gedoken figuren voorbij lopen kun je Martin al aanspreken als je wilt en dan naar de Priory of Weynon gaan. Maar je kan ook niet met hem praten en eerst het kasteel leeg roven.

Na afloop ga je weer terug naar de chapel en terug naar de plek waar de Oblivion gate was. Loop dan nog verder en dan moet je een heel stuk naar beneden de berg aflopen tot je bij wat tentjes komt. Daar is Martin weer.

5. vh91

vh91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thnx, ik ga het proberen

EDIT: Het is gelukt.:)

maare hoe kan je spullen verkopen en als je geraakt bent door een pijl hoe kan je het genezen?

EDIT 2: ik zit vast in de grot waar je zo'n boek met het oblivion logo moet jatten. hoe kan je stenen wegduwen of hoe kom je daar weg?

EDIT 3: Laat maar al gelukt. maar ik weet dat dit een domme vraag is maar hoe kan ik een level omhoog gaan?

Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  6. Nitramuse

Nitramuse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan level up gaan door te slapen in een bed, of zo'n matras wat buiten ligt. Je kan pas level up gaan wanneer er 10 levels van je major skills omhoog zijn gegaan. Je max HP word hoger met 10% van je Endurance stat. Je kan het ook zien wanneer je level up kan gaan...Dat staat er onderin het scherm een...half rondje met een pijltje omhoog erin. :)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Je kan spullen verkopen door naar een stad te gaan en een winkel in te lopen. Je kan overigens alleen armor bij armor en weapons bij wapensmids verhandelen. Maak gebruik van de Haggle optie zodat je meer kan krijgen dan hij/zij oorspronkelijk bied aan je.

Level omhoog gaan is simpel. Je hebt Major en Minor Skills. Als je een skill gebruikt vult de ervaringsbalk er van tot het vol is en een niveau omhoog gaat. Als je bij je Major skills in totaal 10 niveau's omhoog bent gegaan krijg je een bericht in het beeld dat je moet rusten. Ga dan naar een inn of guild en pak een bed om te rusten. Als je wakker wordt ga je een level omhoog.

8. vh91

vh91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

thnx, maar ik zit nu weer met een probleem, ik moet de eerste daedra artifact halen, volgens de walktrough heb ik glow dust nodig, maar waar haal ik dat eigenlijk?:)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Glow Dust? Kan me niet herinneren dat je dat nodig hebt. Wat is de naam van die Deadra quest?

Maar goed. Glow Dusts wordt gedropped door Whill-o-whisps. Makkelijkst te vinden in de buurt van een Daedra shrine en Greenmead cave bij Clavicus Vile's shrine. Het is zo'n gelige bal met statische elektriciteit om hem heen. Kan niet beter omschrijven. Is vaag beestje dat het makkelijkst te verslaan is met magie. Anders heb je zilveren of enchanted wapens nodig. Als je de Greenmead Cave in gaat verwacht dat ze uit het niets opeens verschijnen.

OF als je het makkelijk wilt doen... Ga naar de Imperial City Market District. Zoek naar Alchemie winkels zoals Main Ingredient en Gilded Caraf ofzo naast Best Defense. Anders proberen in andere alchemie winkels in andere steden.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2007
  10. vh91

vh91 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

de questnaam is blood of the daedra.

maar ik heb die vrouw daar vermoord omdat ik bij haar geen glow dust kon kopen

Laatst bewerkt: 15 jun 2007
  11. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Er is toch geen reet aan als je alles vraagt en opzoekt in een walktrough? dan blijft er niets over om zelf uit te vinden.

12. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben momenteel ook bij de glowdust quest. Welke magie heb je nodig om de glowdust te bestrijden?

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Over een paar maandjes komt: The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition voor zowel de PS3, PC als de Xbox 360. Nu heb ik de normale Xbox 360 versie al thuis liggen, maar toch is deze interressant. Ten eerste omdat de PS3 versie veel beter loopt, en er beter uit ziet, en omdat de GOTY Knights of the Nine en Shivering Isles bevat. Die was ik van plan te kopen, maar samen kosten ze 3200 points, das toch al 37 euro. Nu verwacht ik niet dat op marketplace Shivering Isles en Knights of the Nine afgeprijst gaan worden, gezien de GOTY 60 euro gaat kosten.

Maar weet iemand of de GOTY ook alle andere downloads zoals Mehrunes Razor en Thieves Den bevat? De PC retail versie van KotN bevat wel al deze downloads, maar hoe zit dat dus met de GOTY? Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden. Het zou toch vreemd zijn dat ze die uitbreidingen er niet op zouden zetten.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze zaten ook niet in de ps3 versie, terwijl die wel de knights of the nine queeste bevatte. Ik denk niet dat ze in de 360 en ps3 versie zullen zitten, maar dat die later weer overpriced te downloaden zullen zijn (op de ps3 dan)

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De GOTY editie zou alle content bevatten. Ik zal zometeen eens zoeken naar 't nieuwsbericht wat ik destijds heb gepost in de 360 thread van Oblivion.

16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het even opgezocht, maar XBW meld ook niets over de andere uitbreidingen, even afwachten dus.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Bron

Hm, niet alle content dus. De enige toevoeging van de GOTY t.o.v. de huidige PS3 versie is The Shivering Isles. Wel slim gedaan. Toen ie uitkwam op de PS3, werd er geen woord gerept over een GOTY voor de PS3. Wel over een PC/X360 versie. Over The Shivering Isles werd alleen gezegd dat ie in de toekomst zeker zal komen als dlc, maar eerst moest Sony met een beter betaalsysteem komen. In de tussentijd heeft Oblivion goed verkocht, en komen ze een paar maanden later met een GOTY voor de PS3 aanzetten. 8)

18. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk de MAIN story uit gespeeld. Was level 11, NORD en maakte gebruik van een krachtige zwaard..:D

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Pfff, 14 maart pas de GOTY :mad: Yanks hebben SI én de GOTY al sinds november 8)

Deel Deze Pagina