In dit topic wordt er aandacht besteed aan de stuurtjes die werken op de Playstation 4.
Verder is er aandacht voor playseats, voor- en nadelen, prijzen, add-ons en de race-games zelf.
Staat er incorrecte informatie in dit topic. Stuur me dan een PM!
Op dit moment zijn er drie stuurtjes op de markt van Thrustmaster. Bij het maken van een keuze met betrekking tot de aanschaf van een stuurtje moet je jezelf een paar vragen stellen.
- In hoeverre wil ik het serieus aanpakken?
Hoe duurder het stuur, hoe beter de kwaliteit. Het is natuurlijk zonde om een relatief duur stuur te kopen als je hier
niet erg veel gebruik van maakt. Ben je een serieuze racer en koop je vrijwel alle racegames op de PS4. Dan ben ik
bang dat de goedkope stuurtjes gaan tegenvallen.
- Wil ik Force Feedback op mijn stuur?
Een stuur met Force Feedback is duurder, dan een stuur zonder Force Feedback. Force Feedback zorgt ervoor dat je je auto echt aan voelt. Raak je de kerbstones in de binnenbocht, dan voel je dit direct aan je stuur. Schiet je de grindbak in en heb je je stuur op je bureau gemonteerd, waar het een en ander opstaat? Dan zijn er sturen die door de trilling alles van je bureau af blazen. Onderstuur, overstuur, alles voel je.
Thrustmaster T80 (Driveclub edition)
Prijs vanaf: €75,-
Voordelen:
- Goedkoopste stuur voor de playstation 4
- Prijs/kwaliteit is prima
Nadelen t.o.v. T300RS
- Geen Force Feedback
- Diameter stuur (maar) 25cm
Uitbereidingsmogelijkheden
- Nee
Thrustmaster T300RS
Prijs vanaf: €330,-
Voordelen t.o.v. t80
- Bevat Force Feedback
- Metalen pedalen
- Pedalen met weerstand
- Diameter stuur 28cm
Nadelen t.o.v. T500rs
- Geen 3e pedaal (wel uit te bereiden: zie add-ons)
- Pedalen minder solide als die van de T500rs
Dit model is uit te bereiden met het Ferrari stuur. De Thrustmaster T300RS is tevens verkrijgbaar met alleen het Ferrari stuur onder de naam Thrustmaster T300 GTE. Daarnaast is er een F1 stuur beschikbaar.
Mocht je graag een externe schakelbak willen dan is ook deze naderhand bij te kopen, evenals een andere pedalenset met 3 pedalen.
Thrustmaster T500RS
Prijs vanaf: €360,-
Voordelen t.o.v. t300rs
- Pedalen zijn van betere kwaliteit
- Pedalen zijn in 2 standen te gebruiken, staand of hangend.
- 3e pedaal
- Diameter stuur 30cm
Nadelen t.o.v. T300rs
- Stuur is enkel in-game te gebruiken. PS knop en share functie werken niet. In de Playstation menu's moet je een controller
gebruiken.
- Introductie model stamt uit 2011, de t300rs komt uit 2014. (hoeft geen nadeel te zijn)
Dit model is uit te bereiden met het Ferrari stuur. Daarnaast is er een F1 stuur beschikbaar.
Mocht je graag een externe schakelbak willen dan is ook deze naderhand bij te kopen.
Ferrari 458 Challenge Wheel Add-on
Dit stuur is een Add-on voor de T300Rs en T500rs.
Dit stuur is tevens als standaard stuur te koop op de Thrustmaster T300 GTE.
Vanafprijs: €80,-
Ferrari F1 Wheel Add-on
Dit stuur is een Add-on voor de T300RS en T500RS
Vanafprijs: €110,-
Thrustmaster T3PA
Deze pedalen zijn voornamelijk interessant voor de T300RS. Mocht je toch een schakelbak willen, is deze add-on
plus de shifter hieronder een prima keus.
Vanafprijs: €90,-
Thrustmaster TH8A
Deze shifter is een add-on voor de T300RS en T500RS. Indien je de T300RS hebt is een andere pedalenset met 3e pedaal wel vereist.
Vanafprijs: €110,-
Deze games zijn niet compatibel met bovenstaande stuurtjes:
Deze games ondersteunen alle bovengenoemde stuurtjes.
Ik heb sinds 11-10-2014 ook de t500rs op mijn Playstation 4 aangesloten, dus ik functioneer vanaf nu als vraagbaak
Laatst bewerkt: 11 okt 2014