1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Until Dawn

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 1 sep 2014.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Na de positieve reacties ook het spel aangeschaft en binnen 2 avonden uitgespeeld. Spel zuigt je helemaal op. Vaak op puntje van bank gezeten of letterlijk kapot geschrokken. In begin is besturing/ camera wel even wennen.

    Over het overleven
    Wonderbaarlijk heeft iedereen het de eerste keer overleefd, terwijl ik tijdens het spelen toch vaak dacht dat er bepaalde mensen al dood waren (Jessica, Josh, Matt, Emily die ik ook graag had laten sterven maar helaas niet gelukt)

    Ga sowieso meteen een tweede keer beginnen. Hopelijk kan ik nu ook alle items vinden.
     
    iMark 007 vindt dit leuk.
  2. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    zelfs met koptelefoon op vallen de schrikmomenten tot en met chapter 5 mij een beetje tegen..

    het feit dat het spel scripted (in meerdere wegen) is zorgt ervoor dat je niet voorzichtig hoeft te zijn... dat haalt de spanning er bij mij vanaf. Een game als Alien Isolation vind ik dan weer wel creepy as fuck.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik ben nu bij hoofdstuk 5, toch al aardig wat schrikmomenten gehad hoor. Speel juist wel voorzichtig en als ik dit spel speel ga ik er helemaal in op, heeft misschien met de beleving te maken, die is voor iedereen verschillend. In een film of serie kan ik ook helemaal op gaan. Heerlijke game.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2015
    Olijke Poffer en iMark 007 vinden dit leuk.
  4. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Gigantisch vet spel! Wat een sfeer. Je blijft er ook een beetje inhangen als je de game hebt afgesloten. Een peukie doen om 3 uur snachts in de tuin is net even anders als normaal haha. Parel van een game.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Pff nu chapter 9. Is toch wel veel gebeurd. Doe t ook zo slecht nog niet eigenlijk. :D

    alleen Jessica en Matt dood. Of Josh nog leeft is nog de vraag...
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Vanmiddag uitgespeeld, twee hebben het overleefd. Chris en Sam. Hele vette game!!
     
    Maddmonkey en iMark 007 vinden dit leuk.
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb een vraag. Hoef nog maar 1 echte trophie te behalen namelijk :Ashley snaps (spoiler vanaf chapter 6)

    Ik heb Chris Ashley laten neerschieten en vervolgens er voor gezorgd dat Chris tijdens ontsnapping bij de deur komt waar Ashley hem laat staan om dood te gaan

    Toch heb ik de trophy niet gekregen, beetje jammer want dan heb ik ze allemaal.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Die trophy is glitched. Maar je kunt hem wel halen overigens.

    Emily moet gebeten worden door een Wendigo. Dan moet je ervoor kiezen om Emily neer te schieten als Mike. Daarna moet je als Ashley geheim houden dat een beet niet leidt tot een transformatie (dat stuk als ze het boekje leest). Als je dat doet, dan popt de trophy van Ashley Snaps.
     
  9. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Gedaan net en geen trophy hoor
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
  11. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Ah heeft natuurlijk ook te maken met die eerdere keuzen in 2 andere chapters. Ik koos met Chris voor zelf bv
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Het is gelukt, alle trophies zijn nu binnen, thanks!
     
  13. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Zo, gisterenavond uitgespeeld. 4 survivors... 2 casualties had ik achteraf gezien makkelijk kunnen voorkomen.
    Goed, opnieuw, en nu lekker tegenovergestelde beslissingen nemen :)
    En we hebben toch aardig wat clues gemist, terwijl ik redelijk veel heb rondgezocht, kejjenagaan.
    Wat een wereldtitel zeg!!
     
    iMark 007 vindt dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Game onverwachts kunnen lenen en begint wel heel erg vet. Op het begin echt rot geschrokken een aantal keer, maar nu ik de game wat meer door heb vind ik het eigenlijk helemaal niet echt eng meer. Oh en QTE's blijven schijtirritant. Die halen mij echt uit het moment.
     
  15. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Voor mij eigenlijk de enige game waarin ik QTE's goed geplaatst vind. Vooral in spannende stukken waarbij een knop verkeerd al kan uitmaken voor het vervolg etc. Daarnaast vind ik het ook altijd een beetje gaar
     
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    PlayStation LifeStyle: How is Until Dawn doing sales wise? Is it performing as expected? Better? We saw it do well in sales data, which a lot of people were surprised with.

    It’s definitely surpassed expectations. I think that’s already been stated in other interviews, and reports of significant retail outlets running out of stock during the first weeks after release kind of supports that.

    As for what’s next from Supermassive Games, they’re already working on something that builds on what they did with Until Dawn:

    PSLS: What should we expect from Supermassive next? Any new games in the same genre or completely different/new projects? Is Until Dawn 2 being considered at all or is it too early?

    I think that you should expect the team to build on what we’ve done with Until Dawn, whether it’s in horror or in other genres. We’re already working on one thing that does that, whilst exploring other avenues for our other teams in anticipation of them finishing their current projects. We do talk internally about what Until Dawn 2 could be, as it clearly can’t be a sequel in the traditional sense, with the same characters facing the same threat, not least of which because in different stories some or all of them are already dead! We’ve investigated other ways we could do Until Dawn 2 but it probably is a little early to be discussing that.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Uitgespeeld. Zeker een toffe game! Heb nu alleen geen behoefte om het nogmaals te doen.

    Ik had

    alleen Josh dood laten gaan. Zo erg vond ik dat ook niet. Ik had een totem opgepakt dat ik hem met bloed rond zijn smoel zag dus opgeruimd staat netjes :+

    vond de plottwist halverwege wel jammer. Haalde wel wat van de horror voor mij weg. Wel vet gedaan dat er veel clues in de game al zitten. Na een tijdje kreeg ik al het idee dat het Josh was die wraak wilde en die tips over de wendigo hebben ervoor gezorgd dat er nog zoveel leefde bij mij.

    Zeker tof in elkaar zittende game, maar ik had eigenlijk gehoopt dat alles effect zou hebben. Dikke 8 verdient het spel zeker.


    edit: kan mij hier wel behoorlijk in vinden

     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2015
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
     
    Olijke Poffer en Maddmonkey vinden dit leuk.
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Afgelopen dagen eindelijk tijd voor kunnen maken sinds de release. Credits rollen, iedereen kunnen laten leven, netjes. Heel tof! Fijn acteerwerk, leuke personages en overall gewoon een frisse cinematic game.

    Plot was redelijk voorspelbaar, had ik eigenlijk al meteen door. Op een gegeven moment was het ook niet echt 'eng' meer omdat je alles wel wist. Het waren meer schrikmomenten dan echt horror en stress zoals in Alien Isolation.

    Hoe dan ook, tof dat er een andere succesvolle studio komt naast Quantic Dream met dit soort games. We want more!
     
    Maddmonkey, AnubisNefer en WorkingTitle vinden dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb net toevallig voor het eerst een stukje game zitten kijken. Ik ben om. Ga deze zeker halen/bestellen.
     

Deel Deze Pagina