1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 30 nov 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ja. Het zijn de MP randzaken die het dan next-gen maken? Want qua core gameplay en de feel daarvan is CoD nooit veel veranderd. Het is verfijnd, getweaked en verbeterd. Maar nergens werd een stap gemaakt waardoor je kon zeggen 'dit is next-gen'. imo natuurlijk :p
    Wel qua graphics! Je had dat ene level bv met night vision wat ik toen erg indrukwekkend vond. Iets als dit, maar dan meer chaos etc.
    [​IMG]
    En toen was de moderne setting natuurlijk nog fris, dat hielp ook.

    CoD2 had trouwens toch een smoke granaat en een gewone frag? Dat zijn er al 2! :+
    Waren ze nog zo trots op, op die rook effecten.

    CoD2 blijft de beste CoD. :cool:
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je ziet in veel last-gen games dat je als speler constant bij het handje wordt gehouden om wel het voorbedachte paadje te lopen. Daarnaast zijn er tal van andere elementen die mij totaal uit de flow van een spel halen en die ik gewoon zat ben.

    Voorbeelden TR:
    - glimmend randje zodat je weet dat je daar op kan klimmen
    - alleen op bepaalde stenen kan je je pikhouweel gebruiken en die lichten ook nog eens geel op als je survival instinct aan zet
    - vijanden die constant hetzelfde loopje lopen (van ene cover in de andere en weer terug)
    - de omgeving die niet verandert hoe lang je er ook blijft staan
    - eindeloze collectibles en het upgraden van wapens via een compleet uitgekauwd systeem
    - in omgevingen eindeloos veel olievaten zodat je die tot ontploffing kan brengen

    Op Eurogamer stond laatst een tof stuk hoe Metal Gear Ground Zeroes meer een open world game is dan Infamous. Dat is natuurlijk best bizar, helemaal als je beseft dat MG een cross-gen titel is.

    Zonder dat ik al te veel van Infamous heb gelezen kan ik nu al een aardige gok doen hoe het spel loopt: xp verzamelen en uitgeven aan nieuwe powers, shards oid verzamelen, audiorecordings of documenten verzamelen voor de backstory en wellicht nog iets doen met steeds grotere gedeeltes van de map vrijspelen.

    Been there, done that a milion times. Ik wil graag dat spellen meer een natuurlijke flow krijgen. Dat de acties die ik onderneem ook echt invloed hebben, dat ik een spel op meerdere manieren kan spelen en dan ook echt hoe ik het wil (de laatste Metal Gear schijnt dat in zich te hebben), dat een game als Dragon's Dogma bijvoorbeeld ook meer tot zijn recht komt qua beleving etc
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Infamous is echt heel beperkt wat dat betreft idd. En de good vs evil keuzes gaan helemaal nergens over want good is zo duidelijk canon dat het totaal onzinnig word om evil keuzes te maken

    veel te weinig activiteiten en veel te weinig sfeer makende randomness a la GTA

    het voelt als een dooie checklist die je afwerkt

    en dat is best zonde want de graphics zijn geweldig

    en de combat ook , de powers zijn echt leuk en het speelt als een trein

    maar zelfs op expert is er geen uitdaging aan en kun je heel los een beetje improviseren met je powers

    erg jammer want de engine is echt echt heel indrukwekkend

    het voelt een beetje als de eerste AC vorige gen

    ook zo'n mooie wereld die eigenlijk gewoon best dood was
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het is een open world game! Wat voor dooie checklist? Je maakt je eigen gameplay. Beter dan eindeloze sidequests die doodsaai zijn en toch niks toevoegen. Deze game leunt voor mijn gevoel veel meer op sterke gameplay dan op eindeloze padding om de game maar langer en 'uitgebreider' te maken.

    Spot on! :+
    Ga nou niet de game kopen om daarna over diezelfde punten te klagen he! :p Ze zitten erin, dat is inderdaad de structuur van de game.

    Gelukkig stoor ik mezelf er niet aan. Ik bedoel, ze zullen het vast beter kunnen maken, en zoals jij zegt het een wat meer natuurlijke flow geven. Meer next-gen achtigheid. ;)
    Maar dat zijn dingen die me hier nu verteld worden, maar waar ik tijdens het spelen geen seconde aan heb gedacht. De core gameplay is gewoon zo leuk.
    'oh ja, nu je het zegt... ik was te druk met plezier te hebben' :+

    even over tr mijn meningen erbij
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    dooie checklist in de zin van , ik kan of een missie gaan doen of per district even dezelfde 4 dingen een paar keer doen voor een fast travel point

    het lukt me niet om mijn eigen avonturen te gaan beleven zoals in Skyrim of in GTA V want er gebeurt verder gewoon helemaal niks en er is niks waar je per ongeluk even tegen aan kan lopen wat je even een zijspoor instuurt qua gameplay

    en dat vind ik jammer omdat ik dus dan maar van marker naar marker ga en dat voelt een beetje als een boodschappenlijstje afwerken

    er gebeurt te weinig randoms waar ik lekker met die geweldige powers los kan gaan, er gebeurt letterlijk tot nu toe helemaal NIKS verassends (zit net op het 2e eiland)

    de wereld is open maar de game is zo ontzettend lineair..

    edit://

    wat ik volgens mij een beetje mis, wat je in andere combat gerichte open world superpower games als prototype wel hebt is dat je gewoon een beetje kan gaan lopen kutten en dat dat dan volledig escaleert

    een soort wanted levels zeg maar, dat je gewoon terwijl je je ding doet ineens achtervolgt word door helicopters, tanks, andere conduits of weet ik veel wat

    nu is er pas combat op het moment dat IK het wil, er is geen verassing of dreiging of spanning als ik door de stad heen race naar de volgende objective

    en om maar even de vergelijking met prototype en bijv de oude spiderman games door te trekken, die games houden je ook gewoon meer bezig als je niet in een missie ziet. Beetje mensen absorben of van gebouwen afgooien of kijken hoever je een auto kan gooien etc

    Nu ik er zo over na denk wil ik heel graag een next gen Spiderman of Hulk game , en dan wel van Neversoft of Radical

    dat waren games waar de hele wereld een speeltuin was voor je powers ipv zoals deze infamous waar je door een hele mooie wereld heen racet om je powers in de volgende missie weer heel eventjes een beetje te benutten
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Tsja. Puur theoretisch gezien heb je gewoon gelijk. Ik besef dat er eigenlijk niet veel te beleven is qua sidecontent.
    Ik zelf ga niet bewust van marker naar marker, ik doe wat ik op mijn pad tegenkom. (mini-)map gebruik ik alleen als ik wil weten waar precies die drugsdealers staan, niet zozeer om mijn volgende bestemming te bepalen. Even wat shards oppikken, daar aan de overkant die secret agent opsporen, dan maar dat audiolog vinden. En hey, er staat een DUP voertuig, die moet natuurlijk gesloopt worden! En daarachter is een verborgen camera. Eens zien of ik die kan vinden.
    Onderweg even wat straatmuzikanten het zwijgen opleggen, mensen healen... En wie weet, misschien kom ik zelfs wel een verhaalmissie tegen. :+

    Wanted levels zouden wel fijn zijn ja. Al beginnen er nu ook heli's te komen (en begint de DUP op je te schieten als je te dicht bij hun een power gebruikt, al is het maar de dash)
    Heb je de 3e power al? Daar kwam ik iig wat heli's tegen. Zie

    Ook die boss fight wat daarvoor was vond ik toch wel leuk. Voelde toch wat anders aan dan de normale fights (al...was het dat uiteindelijk niet, want je gebruikt gewoon dezelfde powers :+)

    Dus uiteindelijk conflicterende gevoelens bij deze game. Ik vind de gameplay super. De powers zijn awesome. Delsin als personage is heerlijk. De graphics zijn om van te smullen.
    Alleen... er had meer in gezeten. Blijkbaar. Jullie hadden niks moeten zeggen! Verpest het niet voor me! :mad:
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee ik heb nu twee powers, dus de heli's tot nu toe alleen nog maar gezien bij die eindmissies per district

    die boss battle voor het 2e eiland was leuk, dat was echt een boss battle waar je duidelijk een patroontje in had waar je door de huiste powers op het juiste moment te gebruiken veel damage kon doen en dat zelf even uit mocht vinden

    Ik vind de basic gameplay ook leuk hoor, tenminste.. De powers zijn goed en de besturing is goed

    maar itt protoytpe, Hulk:ultimate destruction, Spiderman 2 etc kan ik gewoon te weinig met al die awesome powers

    graphics zijn wel echt geweldig

    die paper power, hoe ontzettend gaaf ziet dat er uit..

    maar al met al kan ik me nu ik denk ik halverwege ben erg vinden in de reviews zoals die van Eurogamer die het een 7 game vinden

    Technisch geweldig , maar qua gameplay ,keuzes en vrijheid te beperkt om me echt te boeien
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jaahh, papier wil ik hebben! :mad: Ik gok dat we uiteindelijk nog wel die rots power zullen krijgen. Maar die wil ik niet. Is de meest oninteressante tot nu toe.
    gimme papier. Krijgt alleen al vanwege de originaliteit pluspunten!
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    papier DLC over een maandje of zo :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als ie even duur zou zijn als de paper trail missies vind ik het prima. :+

    Hm, ik heb nooit die 2e missie gevonden. Toch maar eens die rare site bezoeken.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb dat spul wat ik gevonden heb geupload en toen op de site overal op geklikt en gedaan maar in game blijft de tweede missie marker maar zeggen dat ik eerst mijn clues moet onderzoeken

    jammer want op andere conduits jagen vind ik dan WEL weer leuk, veel leuker dan secret agent/camera/graffiti
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zie graag in next gen titels meer lineaire games.

    De wereld mag wel open zijn, maar wat is er mis met games waar allerlei gave dingen gebeuren al zijn ze gescript?

    Van mij mogen er ook meer binnen omgevingen zijn met steeds nieuwe gameplay elementen.

    Vaak is het nu zo dat je een open wereld hebt met activiteiten maar de gameplay ontwikkelt zich niet tijdens de game. Je krijgt wel wat nieuwe krachten maar vijanden mogen gevarieerder en de omgevingen ook.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben daar ook niet tegen, zo'n hybride half open hub wereld gebeuren als bij Tomb Raider waar je steeds met je nieuwe tools weer andere weggetjes vind vind ik echt een prima manier om een game wel story driven (dus lineair) te houden maar toch een beetje dat idee van vrijheid en dingen ontdekken aan de speler te geven

    want helemaal open gooien en dan verder niks nieuws brengen zoals Infamous is ook niet zaligmakend

    GTA doet dat ook maar die gooien er vervolgens zo ontzettend veel unieke gebeurtenissen en content in dat het alsnog heel levendig aanvoelt, maar dat kan je niet van iedereen verlangen. Dat kunnen alleen bethesda en Rockstar zich volgens mij permitteren
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Precies, liever wat minder sandbox, met af en toe scripted is niet erg. Zolang het maar goed is gedaan, niet zoals de games van Ubisoft. Open wereld met onmogelijk veel nutteloze bende om de speelduur alleen maar op te krikken.

    InFamous Second Son is daar overigens ook wel erg slecht in. Alles is inderdaad been there done that, al is de gameplay zo sweet dat ik het niet zo heel erg vind. Maar ik moet zeggen dat de verveling al enorm is, ik wil wel alles gaan clearen, maar zodra ik dat heb gedaan en het verhaal klaar is raak ik de game echt niet meer aan. Daarvoor kan ik er te weinig fun uit halen.

    Overigens Delphiki, die shit op de website al gedaan met code invullen op je telefoon via Paper Trail. Dan krijg je een nieuwe missie. Moet ik nog doen, maar volgens mij valt er ook alleen maar elke week iets te unlocken dacht ik gelezen te hebben.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Bethesda?
    BETHESDA?!

    Hm, mja. laat maar. ik hoef voor jullie niet meer te herhalen dat ik Skyrm alles behalve geslaagd vond. :+
    Ik ga wel weer ouderwets uitkijken naar TESVI!
    Dat achter die conduits aanrennen vind ik juist saai. Na over de eerste 2 gebouwen te hebben gelopen heb ik het wel gezien. 'jaja, zodra ik in de buurt van je kom ren je toch weer weg'. Onmogelijk om te vangen tot een vooraf bepaald punt. En het duurt ook nog eens veel te lang.
    Laat me ergens denken aan die gare missies in AC waar je iemand moet tailen. this is no fun. Het 'free flow' wordt volledig uit de game gehaald.
    Het enige waar ik om blijf roepen is helaas vrij oldskool en last-gen; platformers, kleurrijke games. Ik denk dan aan een Kameo en Banjo van de vorige generatie. Viva Pinata ook. Dát mis ik.
    Er is inmiddels veel open world. Lineair is nooit een tekort aan. Maar dat vrolijke, kleurrijke deel is er nauwelijks.

    Maar overall heb ik helemaal niks te klagen over de games van tegenwoordig.
    Ik heb Battlefield 4 gespeeld; hartstikke lineaire shooter. Wel awesome
    Tomb Raider semi open world. Vette set pieces. Lichtelijk metroidvania tintje
    inFamous; volledig open world met awesome powers.
    En dan nog indie games, van 2d platformers tot het ronddwarrelen als bloemblaadje.

    Geen slecht begin van de generatie imo.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Platformers zie ik ook graag. Jak and Daxter 1 was erg tof.
    Kameo ook zeker. Mario is niet voor niets zo populair. Het is zo'n beetje de enige platformer die er nog is.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Rayman is er nog maar daarna houd het buiten de indies op de PS en Xbox wel op inderdaad

    Ik ben niet zo van de platformers perse maar hoe meer variatie hoe beter

    Zou zelf graag wat meer turn based games a la Xcom zien. Of weer eens een echte RTS, de hardware is er nu dus waarom niet
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Trouwens, Banjo was eigenlijk een goed voorbeeld van next-gen! Dat bouwen van die voertuigen etc was niet mogelijk geweest op de vorige generatie.
    Denk ik.
    Geef me een vervolg. :'-(

    @RTS: nu we dat touchpad ding hebben op de controller zou het een perfect moment zijn om het nog een keer te proberen. Dat kan belangrijker zijn dan de krachtigere hardware.
     
  19. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Denk dat platformgames nog wel gaan komen op de PS4, aangezien Sony Sly, Jak, Ratchet en LPB ( en wie weet duikt Crash Bandicoot nog wel ergens op ) heeft. Zal vast wel van 1 of meerdere een PS4 versie komen. En KH3 komt nog, toch ook wel een kleurrijke game.

    Children of Light kwam toch ook deze maand? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2014
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Children of Light leek me ook wel leuk, totdat ik de turn based combat zag. :p

    Ik zelf doel trouwens vooral op 3d platformers. 2D is door de hele indie scene al redelijk aanwezig. (al zeg ik geen nee tegen een port van Puppeteer!)
     

Deel Deze Pagina