1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Quake 4 en Doom III 8)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mirik, 11 aug 2001.

  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    id Software's John Carmack made his annual QuakeCon address a few hours ago. He began by showing off a demo of the Doom 3 engine. The footage showed some amazing levels that, while dark and futuristic, looked incredible thanks to the dynamic lighting. One level showed a The show stopper was a scene in a bathroom with lights moving across the room while a rather nasty creature nuzzled a corpe. Carmack then talked mostly about the new technology coming in graphics and chatted about how it will evolve in the next few years. (Basically, Carmack said the graphics we see in Toy Story and Shrek will likely show up in games in the next few years).


    During the Q&A, Carmack answers a few questions about Doom 3:


    Carmack said the rocket launcher will likely be in Doom 3, but "it hasn't been modelled yet".

    Although there is no signed contract yet, Trent Renzor will likely do the music for the game.

    Since Doom 3 admittly contains zombies and demons as enemies, don't expect huges strides in character AI in the game, according to Carmack. He said he is happy to let other companies handle improvements in human character AI.

    Doom 3 may be ported to the Playstation 2, but will not look as good as the PC version. An Xbox port will look just as good as the PC version but its limit of 64 megs of memory will likely force id to segment the levels more for the Xbox game. Carmack has not checked on the GameCube tech and thus had no comment on it.

    Graeme Devine is handling a new sound engine from sratch and it will support 5.1 surround sound.

    Even though id titles are favorite targets for people who hate violence in games, Carmack said those folks don't really influence how they make their games.

    Carmack said while there are some cool things happening in massively multiplayer games, don't expect id to be making those types of titles.

    Map rendering in Doom 3 will be a lot shorter than doing the same for Quake III Arena

    wat denken jullie hiervan?, ik vind het behoorlijk cool!!
     
  2. RedFox

    RedFox Guest

    Vet, maar Unreal Championship kickt Quake 4's ass :D
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    bjah, ik vond UT leuker dan Q3, Doom was wel leuk :) maar ik zie wel welke game leuker wordt, ik bedoel ik ga gewoon de previews lezen (en schrijven :9) en dan zie ik wel welke me leuker lijkt..
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    nou ik denk dat doom III wel mooier word dan welk spel dan ook
    dus quake 4 ook
    check this out concept art van quake 4, nou moet je mij vertellen waar dat op lijkt:

    [​IMG]

    dat is gewoon een HALO covenant met een energie pistol en een GRUNT luchtververser op zijn rug, een een andere smoel echt nageaapt!
     
  5. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Doom was toen heel erg vet.
    Ik vond het eigenlijk veel vetter dan al die quake versie's.

    En duke nukem vond ik ook wel stoer.

    Unreal mwah vind het maar niks.
    Vooral niet op een console.
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja vooral doom I vond ik echt super, maarik had een demo, maar die demo was gewoon 1 episode lang (van de 3 ofzow) dat was toen gewoon normaal, je had 8 a 10 levels bij een demo, nu heb je niks anders dan demos met 1 level..

    duke nukem I vond ik nog wel het leukst
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    ik vond wolfenstein het coolste,
    die heb ik gespeeld tot ik nachtmerries kreeg van duitsers die "Meine leben!" riepen en dan stierven in een plas bloed.

    na hitler meerdere keren afgemaakt te hebben en toen overgestapt te zijn op doom, doom 2 en vervolgens quake (ik heb duke nukem overgeslagen, die kon me niet boeien vreemdgenoeg, hoevwel ik hem wel cool vind nu (duke nukem forever).
    ik ben echt een 3d shooter fan
    ik heb echt alles uitgespeelt!
    noem het op en ik heb het, en waarschijnlijk ook uitgespeelt
    (van de shooters ten minste , en nog eens heeeeeeel veel daarnaast, alles star wars etc)
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    haha ja wolfenstein was ook vet 8)

    het was eigenlijk enorm simpel, maar wel leuk :) met die honden enzow, en die geheime muren :D
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    en nazi's!
    ik vond die monsters echt eng...
    en die dokter was ook humor doctor mengele
     
  10. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    En de nieuwe wolfenstein komt ook nog eens eerder uit en zal ook op normale pcs draaien :)
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja daar heb ik wel zin in, die nieuwe wolfenstein
     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    ja dat is een pc spel.

    ik volg het pc spellen nieuws nog beter als het xbox nieuws.

    ik ga hem denk ik kopen (normaal wacht ik tot dat ik games .........."krijg" hahah) 8)
     

Deel Deze Pagina