Okay, paar dagen gespeeld en ik dacht effuh mn mening te geven: Quantum heeft betere graphics, maar WipeOut heeft meer sfeer, een beetje wat ik ook had met GT voor PS2 en PGR. De hovercrafts van WipeOut zijn wat ruiger, lijken wat echter, roest gevoel en zo. Ook de vorm van de scheepjes is wat rauwer. Dus graphics an sich wint Quantum, maar WipeOut ademt meer sfeer. WipEout heeft veruit betere soundtracks, meer maar ook beter, na een half rondje irriteerden me de repeterende sounds van JXL me al danig. Niet dat ze slecht zijn, maar na een halve minuut of zo gaan ze al op repeat, erg eentonig. Bovendien heeft elke track zijn eigen track so to speak, dat gaat ook gauw tegenstaan. Daarentegen kan je met Quantum je eigen soundtracks gebruiken en dat is wel weer cool. Wapens? mmmmmm, moeilijk. De effecten bij WipeOut zijn errug gaaf, maar het systeem van Quantum werkt ook wel, ietsje saaier. Snelheid wint Quantum met vlag en wimpel. Ik speel nu het Master tournament en ik kan nauwelijks zien wat er gebeurt. Ook geen akelige jerks of freezes tijdens het spelen als het er hectisch aan toe gaat (en bij WipeOut gebeurt dat regelmatig), de XBox kan duidelijk meer grafisch geweld aan dan de PS2. Beide ondersteunen splitscreen, maar WipeOut ook link cable en dat doet Quantum weer niet. Ountje voor WipeOut er bij. Al met al geef ik de voorkeur aan Quantum, maar ik heb me wel blind gespeeld aan WipeOut en somehow vraag ik me af of ik dat met Quantum ook ga volhouden.
Lacht Quantum Redshift heeft dan wel slechtere soundtrax ... maar je kan je eigen soundtrax gebruiken! En dat roeleert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eindelijk kan ik tijdens het racen naar mijn Frans Bauer collectie luisteren :r