Voor de echte racefanaten die houden van competitie zou ik het volgende willen organiseren (indien genoeg deelnemers) : Door een tekort aan live racegames vind ik het te spijtig om al die mooie racegames die er nu al zijn zo maar onder het stof te laten liggen. Moesten we nu eens een competitie organiseren tussen de forummers onderling zouden deze games nog heel wat van hun speelbaarheid verlengen. Daarom dacht ik eraan om iedereen uit te nodigen die in het bezit is van 1 van volgende games : * Colin McRae rally 3 * Rallysport Challenge * DTM * PGR Hoe dit te realiseren? Het zal er vooral op aankomen om time trials te gaan rijden en hierbij je beste tijden te fotograferen en deze door te mailen naar mij. In CMR3 en RSC zullen alle circuits worden gereden, bij DTM en PGR zullen er ook zo'n 35 worden gereden. Alle mensen die deelnemen aan deze wedstrijd kunnen zich inschrijven door een mailtje te sturen naar nico.lippens@pandora.be met daarin hun deelname in de games die ze willen spelen. Wat i.v.m. de prijzen? De competities zijn verbonden aan prijzen en zullen pas starten wanneer er per game 15 deelnemers ingeschreven zijn en betaald hebben (daarover later meer). De prijs per deelname aan 1 game zal 3 euro bedragen. Je kan je dus inschrijven in de games die je zelf wil. Alle deelnemers en hun tijden zullen op een site worden bijgehouden en zullen zoveel mogelijk als nodig worden geupdated. De prijzen zijn de volgende : - Winnaar in CMR3 wint CMR4 - Winnaar in RSC wint RSC2 - Winnaar in DTM wint Sega GT online - Winnaar in PGR wint PGR2 de competities zullen lopen tot wanneer 1 van de te winnen games uit komen Alles zit nog maar in een eerste fase maar zal verder uitgewerkt worden. Alle suggesties zijn welkom, daarom kan je al je opmerkingen en vragen hier gewoon nalaten natuurlijk. Ik hoop om begin augustus te starten met deze competitie. Nu aan jullie. Tot binnenkort.
Als er betaald moet worden gaat dat dus mislopen. Hier op het forum loopt bv al een zeer succesvolle DTM competitie met dat concept, en dat is volledig gratis. Uiteraard valt daar dan niks te winnen, maar ik vraag me af hoe je denkt die games uit te gaan reiken en in hoeverre dat ook daadwerkelijk wordt gerealiseerd...
Denk ook dat de bewijsvoering lastig gaat worden. Je kan natuurlijk altijd een schermfoto'tje maken, maar dit is geen garantie dat de daarop vermelde tijd ook conform de reglementen is gereden. Daarom is bij de huidige DTM competitie ook als enige prijs verdieping van het spel. Zoals door de deelnemers aan deze competite zelf is aangegeven speel je een offline spel langen op deze wijze. Daarnaast is het natuurlijk ook geinig om te weten of je tijden idd zo snel zijn als dat je denkt . Maar ik houd dit draadje scherp in de gaten . Mocht(en) de competities doorgang vinden in een leuke vorm, schrijf ik me ook nog wel in (PGR of RSC).
Aangezien ik dit wat tricky vind gaat deze heel eventjes op slot, om het even met de topicstarter te overleggen.