1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.723
    In Rusland? Ik denk dat hij heel weinig ruimte krijgt voor dit soort statements.
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nuance: Het probleem is niet dat een blanke de baan heeft gekregen, maar dat 'directie niet met gekleurde trainers heeft gesproken'.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Waarom zou dat moeten? Bij een normale baan vergelijk je eerst CVs voordat je iemand uitnodigt. Bij voetbaltrainers is hun werk en resultaat openbaar. Waarom zou je in gesprek gaan met Edgar Davids als je op basis van ervaring en vertrouwen in een coach liever Frank de Boer hebt? Hadden ze Edgar Davids voor de vorm moeten langs laten komen en dan alsnog Frank de Boer kiezen omdat ze die geschikter vinden?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat staat er niet helemaal maar ok. Ze zijn alleen boos dat er uberhaupt niet gesproken is met iemand anders, maar goed, bondscoach is ook wel een vreemde sollicitatieprocedure.
    Er staat echter niet dat men boos is omdat een witte Nederlander de functie krijgt he.
    +
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Heeft er idd mee te maken dat het geen normale sollicitatieprocedure is. Als FdB bij hun op nummer 1 staat is het logisch om alleen met hem te praten en pas als hij besloten had om het niet te doen dan pas naar 2 te schakelen

    Om maar onder de noemer "omdat het moet" met een Davids,Rijkaard of Ten Cate te praten terwijl je al weet dat die pas in aanmerking komen als je nummer 1 het niet wil worden zou ik ook niet netjes vinden
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Ik vind het in dit geval toch echt een non-issue. Welke kandidaat die beschikbaar is en een recent verleden heeft bij clubs op nog enig niveau hadden ze moeten beschouwen en spreken? Ten Cate heeft al een eeuw geen fatsoenlijke club meer getraind. Edgar Davids is assistent trainer bij Telstar, dat gaat nog wel wat jaren duren. De enige niet-witte persoon met enige staat van dienst die ik kan bedenken is Giovanni van Bronckhorst, maar die zit toch echt contractueel vast in China.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ten Cate?

    Neem aan dat OPZIJ ook verbolgen is dat er niet met vrouwen is gesproken en de vereniging van brildragers dat er niet met brildragers is gesproken, etc. etc. ;)
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Ah top we zijn inmiddels zover dat de kleur van iemands huidskleur ter sprake wordt gesteld wanneer die persoon een belangrijke functie krijgt.

    I call this shit fucking bs gezien de hele nederlandse selectie momenteel voor driekwart blacka is kom op now guys : ')
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Fuk ja. Ik voel me achtergesteld. Welke meldpunten kan ik bellen?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja het mooie was ook dat Rijkaard nu die hele commissie al tegenspreekt.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Cancel culture is kennelijk niet alleen gericht op witte mensen: Stadsdichter Haarlem al na twee dagen weg na eerdere rap over holocaust

    Die Osenga heeft er gelukkig een lesje van geleerd (in bold), al wordt niet duidelijk in hoeverre dat tot hem doordringt (sleutelwoord: reciprociteit): Osenga heeft ook kritiek op de manier waarop hij is aangepakt. "Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets en posts uit het verleden om karaktermoord te plegen."

    "Als je al die tijd en energie die je spendeert aan het misgunnen en het kapotmaken van anderen, had gespendeerd en geïnvesteerd in iets nuttigs, dan had je zelf kunnen solliciteren naar stadsdichter", besluit Osenga.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Ondanks dat die man een ongelooflijke koekwaus is, vind ik dit wel wel een typisch voorbeeld van hoe ambtenaren in ons land functioneren. Als jij die man hebt gekozen voor bepaalde redenen, blijf dan gewoon achter je standpunt staan en hou die man aan als standsdichter. Nu wordt er weer bij tegengeluid een beslissing teruggedraaid om het eigen gezicht te redden, terwijl het hun verantwoordelijkheid was om gedegen onderzoek te doen naar de kandidaten die je aanstelt om je stad te representeren.
     
    lwn vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Haha "posts uit het verleden". Ik wist niet wie het was, maar blijkbaar roept hij al sinds jaar en dag dingen die niet door de beugel kunnen (niet alleen op social media). Hij is ook helemaal geen 'beter mens' dan 2012 want vorig jaar maakte hij 9/11 en de Bataclan nog belachelijk.

    En nu huilie huilie doen en rechts Nederland de schuld geven.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Oneens, vind 't juist goed dat je erkent dat je een vergissing maakt en daarnaar handelt. Als je blijkt dat je iemand een functie hebt gegeven die niet bij de persoon past, repareer je dat toch ipv dat je het recht lult. Stel dat 't nie tover de functie van stadsdichter ging maar die van kinderjuf..

    Had juist bij ambtenaren verwacht dat 't werd doodgezwegen en genegeerd, vind dit juist verfrissend. :)
     
  15. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Dit is mogelijk een wat te linkse krant voor sommigen hier, maar ik vond dit een uitstekende column over racisme en hoop dat veel van jullie hem even lezen.

    Wat ik leerde over racisme door te luisteren naar mensen die het ervaren
    https://open.decorrespondent.nl/114...n-die-het-ervaren/293489130-50f002f9/app-open


    Moest in het bijzonder bij onderstaand citaat wel aan de discussies in dit topic denken:
    Dit is ook hoe ik het zie, maar dat gaat hier nog wel eens mis omdat men elkaar persoonlijk aanvalt of zich aangevallen voelt.
     
    B Tender en Taab vinden dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    @Cyndris Allemaal leuk en aardig, en ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen er zo evenwichtig en genuanceerd instaan als in de passage die jij citeert, maar dat zijn mensen die je te weinig hoort. Dat zijn niet de mensen die zichtbaar zijn en hoorbaar zijn in het debat. Wat dat betreft goed dat je het deelt! :) :)

    Het zijn namelijk de mensen aan de anti-racisme-kant (NB: denk dat 99,5% tegen racisme is in NL maar dat terzijde) (maar ook aan de andere kant) die het hardste roepen die een podium krijgen, het zijn de mensen met de meest 'extreme' meningen die hun zegje mogen doen bij Jinek, het zijn dat soort beroepsverongelijkte mensen die gehoord worden: de Akwasi's, de Sylvana's en de Jerry's. Hun boodschap staat bol van de beschuldigingen, gaat alleen maar om de roep om voorrang en medelijden en ze willen niets anders dan 'de rest' de mond te snoeren.

    En ja, tegen die boodschap gaan er mensen met hun hakken in het zand staan, als tegenreactie, mijzelf incluis. Tyf op Sylvana.

    Ik ben ervan overtuigd dat dat soort mensen, de mensen die 'gelijkheid' en 'verbinding' prediken KEIHARD bezig zijn met het tegenovergestelde, en daar via subsidies en schnabbels een heel aardige boterham van kunnen eten.

    TLDR: De gekkies verkloten het voor de rest.


    ^Lekker verbindend.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal mee eens.

    Ik ben volledig voor gelijkheid en gelijke kansen.

    Ik ben tegen gelijke uitkomsten zoder inzet van iedereen . Dat wil zeggen net zoveel subiside en voortrekkerij voor niet witte mensen tot overal even mensen van verschillende afkomsten zitten.

    Voorbeeld hiervan is het gedoe om Frank de Boer omdat sommige mensen vinden dat een zwart persoon " aan de beurt is". Deze mensen kijken niet naar gelijkheid maar alleen naar discriminatie van witte mensen.
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.772
    Ik ben een beetje voor gelijkheid want vind m'n priveleges ook wel lekker
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dit is gewoon prima kritiek. Culinaire gewoonten zijn onderdeel van een cultuur. Als dan een of ander tata blogster geld wil verdienen aan dat gerecht door het op haar site te plaatsen, kan ze toch minstens het recept respecteren. Heeft niks met bier verbindend zijn te maken om je te verzetten tegen zulk gedrag.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    godverdomme straks mag ik m'n zwarte peper in m'n recept ook al niet meer zwart noemen
     

Deel Deze Pagina