1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ze demonstreren tegen Corona. Die Heil Hitler en anti joden leuzen hebben daar niks mee te maken. Het is bovendien zo een kleine groep die niet serieus genomen wordt. Vandaar gekkies.
    BLM is veel groter en wordt serieuzer genomen. Dat is het verschil.

    En nog belangrijker: waarom zie jij hier kleur? Dit is helemaal niet uitsluitend witte mensen. Hier zitten meerdere kleuren in vertegenwoordigd bij de gekkies. De groep tegen Corona is niet uitsluitend witte mensen.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Kun je dit aantonen? Alles wat ik hierover lees, en dan baseer ik me op wat inlichtingendiensten hierover naar buiten brengen, wijst erop dat rechts-extremisten een groter terrorismerisico vormen voor doeleinden in het westen dan extremistische islamisten (dus ernstiger dan Al-Qaeda en ISIS en shit), laat staan BLM. Er zit bovendien iemand uit de gelederen in het Witte Huis en elders in machtige posities, extreemrechts is mainstream geworden, het is serieuzer dan we het sinds halverwege vorige eeuw hebben gekend. Ben benieuwd waar jij je dan op baseert dat je tot zo'n totaal tegengestelde conclusie komt. Verder vergis je je dat complottheorieën en antisemitisme los van elkaar staan, die twee gaan altijd hand in hand en dat kan gruwelijke gevolgen hebben, soms van onmeetbare omvang.

    Tot slot, je zet nu geheel BLM tegenover die zogenaamde gekkies, alsof heel BLM extremistisch is, maar bij de coronaprotesten er slechts een paar van zulke types rondlopen. Ik vraag me af wat je er zelf van vindt dat het in jouw hoofd zo werkt, want daar klopt toch geen snars van? Denk je niet dat het een gevolg is van alt-right propaganda dat jij zo heel BLM over een kam scheert, terwijl bij bewegingen die extreemrechtse haat aantrekken en waarin dat kan worden geuit je doet of het gaat het om wat gekkies? Waarom bij BLM en de beweging tegen anti-zwart racisme de hele groep aanvallen vanwege het feit dat enkele individuen discriminerende leuzen roepen, maar bij Corona en de beweging tegen overheidsmaatregelen de hele groep vrijpleiten vanwege het feit dat enkele individuen discriminerende leuzen roepen?

    Ik heb voor het gemak idd aangenomen dat die nazi's wit waren, correct me if i'm wrong.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Waarschijnlijk was het racistisch als men de blm beweging 'een paar gekkies' noemde, en zouden zij die dat zeiden het dan bagatelliseren en de ogen sluiten voor wat 't is (wordt wakker ;)).
    Nu men de blm beweging serieus neemt en erkent als iets groots is dat alt-right.. Je kunt t in dezen niet goed doen dus!?!?

    En die complotgekkies zijn toch gekkies... Het iq spat er nou niet echt vanaf... Als we ze heel verstandige mensen noemen dan zijn we wss 'eng' maar als we ze gekkies noemen sluiten we ons ogen.. Kunnen 't niet goed doen wederom. Ik erken bovendien 't gevaar dat gekkies, mede omdat ze gekkie zijn, terroristisch gevaar kunnen opleveren met aanslagen e.d..
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312

    Geen idee wat je bedoelt. Het gaat om extremistische geluiden binnen een grotere groep. Ik zie dat biggie daarin bij blm voldoende reden ziet om de hele beweging af te vallen, terwijl het bij de coronaprotesten wordt benaderd als een paar gekkies. Het gaat dus niet om de hele beweging een paar gekkies noemen. Verder noemt niemand blm serieus nemen alt-right, werkelijk geen idee hoe je uitkomt op deze redenaties, misschien heb je je koffie nog niet gehad.

    Daar gaat het niet om, het gaat om het verschil tussen benadering van extremistische sentimenten binnen de gelederen van corona protesters (daar gaat het om wat gekkies) en van blm (dan gaat het plots om een marxistische of anarchistische beweging). Je voorstelling dat we ze of als gekkie of als heel verstandige mensen kunnen beschouwen is absurd en eigenlijk het reageren gewoon niet waard. En dan concluderen met KuNnEn HeT nIeT gOeD dOeN. Dikke cringe voor de slachtofferrol waar je inschiet, terwijl je anderen daar juist op aanvalt. Beetje hypocrisie toon je hiermee wel. Beetje.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Had m'n koffie idd nog niet op.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het verschil is dst BLM een groep is die als geheel achter het BLM standpunt staat.

    De Coronagroep staat als groep achter het Corona standpunt. Niet de hele groep demonstranten is extreem rechts met Heil Hitler etc. Je moet dit los zien van elkaar. De demonstratie draait om Corona.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oké, nu zet je blm pal naast neo-nazisme. Wat bedoel je met "het BLM standpunt"? Want het ging over extreme standpunten.
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Waarschijnlijk wordt met het BLM-standpunt bedoeld dat Black Lives Matter. Dat is inderdaad geen extreem standpunt en dat suggereert Syke ook niet.

    Zoals ik het interpreteer: Wat hij bedoelt is dat de corona-groep in zijn geheel een mening over corona heeft, en dat een deel van die mensen (extreem) rechts is (en een deel van de mensen kijkt graag naar Wie is de mol, een deel gebruikt niet altijd z'n knipperlicht, een deel zegt friet en een deel zegt patat). De corona-groep heeft niet als overeenkomende factor dat ze extreem-rechts zijn, maar dat ze een afwijkende mening hebben over hoe met corona om te gaan.
    Idem voor de BLM-beweging, ook daar zullen mensen tussen zitten die friet zeggen en die patat zeggen, die (extreem) links zijn of (extreem) rechts, etc. Wat hen verenigt is hun (inderdaad niet extreme) BLM-standpunt.

    En já, om een groep te framen (hetzij de BLM'' ers, hetzij de Corana'ers) vissen we er graag de grootste gekkies uit. Gebeurt bij Corona-gekkies, gebeurt ook bij BLM (heb hier zelf regelmatig getypt dat het onhandig is van de BLM-beweging dat ze heel uitgesproken mensen naar voren schuiven in de media ipv gematigde mensen en dat dat in mijn ogen hun cause schaadt ipv helpt). Andersom zijn het ook juist de media zelf die de gekkies / extremisten het podium geven en eruit pikken. Het is kijkcijfertechnisch veel interessanter om de heil-hitler roepende of 'ik sla zwarte piet op z'n gezicht' malloot uit te zenden dan de man/vrouw die in 20 minuten een uiterst weloverwogen en genuanceerd betoog geeft.
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen. BLM demonstreert om de positie van zwarte mensen te verbeteren en in hun ogen racistische zaken aan te pakken.

    Het Coronaprotest is een protest tegen de Coronamaatregelen. Het doel van het protest had helemaal niks te maken met de leuzen die werden geroepen. M.a.w. het was geen neo-nazi protest.

    Stel dat ik me voeg bij een protest van Greta over het klimaat. En ik roep daar met een paar man: Hamas hamas dan staat dat toch ook los van het kilmaatprotest?
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het ging over extreme standpunten, niet het fundamentele uitgangspunt dat jij hier noemt. Op deze manier is niet te discussiëren, je zegt disturbing shit en als ik je erop wijs begin je rondjes te draaien.
     
  11. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    @fredfenster Ik ben je helemaal kwijt, wat is nu precies het punt? Iedereen is het er toch over eens dat nazistische leuzen tijdens de coronadenonstratie echt niet okee zijn?
     
    BigSyke vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    lol wat?
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    heb vast op feesboek gestaan
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Denk dat Fred dat onderzoek van de uni van leiden bedoelt, maar dat keek enkel naar lone wolfs.

    Fun fact: extreem links terrorisme heeft rechts terrorisme ingehaald.
     
  15. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Het posten van een link ter discussie, is in mijn beleving toch echt beleving toch echt iets anders dan het verspreiden van misinformatie. Maar bedankt voor je uitgebreide post met broninfo.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Over rechts extremisme en terreurdreiging is gewoon wat je in msm kan lezen. Ik ga niet voor jullie googelen (tipje can de sluier: eerste hit plaatst bij mij right wing terror als hoogste threat level). Wel wil ik toegeven dat ik zulke shit niet falsifieer, dus ik kan best misonformed zijn. In plaats uitlachen zoals jimmy zo knap doet, waardeer ik het meer als iemand me dan informereert.

    Ik kan dat niet duidelijker uitleggen dan in mijn vorige post. Dat je het niet kan volgen is omdat biggie steeds een beetje heen en weer draait. Ging om zijn bewering dat de hele blm beweging achter de extreme onderdelen staat, terwijl bij Corona anti overheid beweging de extreme onderdelen geïsoleerd worden en gekkies worden genoemd.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik draai nergens omheen
    Ik geef alleen aan dat de paar mensen die Heil Hitler roepen gekkies zijn. Niet meer en niet minder. Jij bedenkt er een heel verhaal met moeilijke woorden omheen. De rest hier begrijpt wat ik bedoel.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    [​IMG]




    Europol heeft in juni nog een uitgebreid onderzoek gedaan naar terrorisme:
    https://www.europol.europa.eu/newsr...eu-geographically-widespread-and-multifaceted

    Daarin staat toch wat anders als wat jij zegt.
    Dus misschien heb jet het over een speciaal type terrorisme? Of speciale regio? Of misschien verwar je dingen als ETA met rechts extremisme? Ben benieuwd welk onderzoek je op doelt, want volgens mij bedoel je die van de Universiteit Leiden. Die is heel specifiek op lone wolfs.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2020
    B Tender en fredfenster vinden dit leuk.
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Wat zijn separatisten in deze grafiek? Ieren?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Yes.
    En een verdwaalde Spanjool
     

Deel Deze Pagina