1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik weet niet of die sting operations zorgen voor andere cijfers, maar deze is wat duidelijker misschien:

    [​IMG]
     
  2. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    @Tyrant Over welk tijdsbestand gaat het in de eerste grafiek? Mijn impressie was namelijk dat linksextremisme (RAF etc.) en separatisme (IRA etc.) met name in de decennia na WO2 een groot ding was, en dat rechtsextremisme en jihadisme later zijn opgekomen.

    Edit: De grafiek van Taab verduidelijkt al e.e.a. Interessant om te zien dat er nog zo veel extreemlinkse aanslagen worden voorbereid. Uit welke hoek komen die?
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Similar to the past few years, the majority (362) of convictions and acquittals in the EU Member States concerned jihadist terrorism. Most of them related to jihadist groups that were active in Syria at the time the offences were committed, including the so-called Islamic State (IS), Harakat Ahrar al-Sham al-Islamiyya (‘Ahrar al-Sham Islamic Movement’), Junud al-Sham (‘soldiers of the Levant’); others related to the Taleban or Harakat alShabab al-Mujahidin (HSM, ‘Mujahid Youth Movement’)

    Letterlijk citaat uit 2020 Europol report
    https://www.europol.europa.eu/activ...rorism-situation-and-trend-report-te-sat-2020

    55 incidenten vanuit Noord Iers seperatisme.

    De grafiek komt van het 2017 rapport.

    Hoezo andere cijfers? ook hier wordt weer bevestigd dat zowel Left Wing als Jihadist terreur voor meer gevaar zorgt dan het right wing terreur.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2020
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    http://visionofhumanity.org/app/uploads/2018/12/Global-Terrorism-Index-2018-1.pdf

    In dit stuk, dat tm 2017 gaat, wordt er juist gesproken over een toename in incidenten van extreem rechts. (pag 47)

    Hier een meer recente versie. http://visionofhumanity.org/app/uploads/2019/11/GTI-2019web.pdf

    Daarin staat:

    Far-right Terrorism

    jj Incidents of far-right terrorism have been increasing in the West, particularly in Western Europe, North America, and Oceania. The total number of incidents have increased by 320 per cent over the past five years.

    jj In 2018, total deaths attributed to far-right groups increased by 52 per cent to 26 deaths. To the end of September in 2019, 77 deaths have been attributed to far-right groups.

    jj Deaths have been increasing year on year for the past three years, from 11 deaths in 2017, 26 deaths in 2018, to 77 deaths by the end of September 2019.

    jj However, far-right terrorism remains a small fraction of total terrorism worldwide. Even in the West, historically nationalist or separatist, Islamist, and far- left terrorism has been much more common.

    jj The three largest politically motivated terrorist attacks in the West in the last 50 years have been perpetuated by far-right extremists.

    jj Far-right terrorism in the last ten years has become increasingly associated with individuals with broad ideological allegiances rather than specific terrorist groups.

    jj In the last decade, one in three mass shootings have been classified as a terrorist attack, compared to one in five over the last 40 years.

    jj The US has had one of the largest deteriorations in Positive Peace, deteriorating by 6.7 per cent.

    jj The fall in Positive Peace in the West in the last decade has increased the likelihood of a continued increase in politically motivated violence in the next decade. There were 270 politically motivated terrorist attacks between 2013 and 2018.

    jj At least 84 people have been killed in politically motivated terrorist attacks in 2019 thus far.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Zowel left terror als jihad terror zijn (veel) gevaarlijker dan right wing terror, itt wat Fred dus de vorige pagina zei. Daarom ben ik benieuwd waar hij dit vandaan haalt.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Beantwoord dan waarom de extreme uitspraken uit de anti-corona hoek van gekkies afkomstig zijn, terwijl de extreme uitspraken uit de anti-racisme hoek de gehele beweging definiëren? Want dat is jouw interpretatie van deze twee bewegingen en je draait wel degelijk rondjes om die vraag niet te beantwoorden. Fucking vermoeiend.

    Tot 2016 is wel echt verouderd. Bovendien ging het om dreiging, waarvan succesvolle uitvoering een belangrijke indicator is, maar niet de enige. Ik heb wat ik zei onthouden nav berichten over jaarverslag AIVD en uitspraken van US intelligence, dus geen sterke bron. Ik kan wel wat artikels erbij vinden die dat ondersteunen, maar de cijfers die nu gepost worden zijn interessanter.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ?
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    In de US is het ook anders dan in West Europa.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Naja ik ben dan natuurlijk wel benieuwd waarop je het wel baseert?


    Eens, daarom postte ik in diezelfde post het linkje naar het Europol onderzoek van juni 2020.
    https://www.europol.europa.eu/activ...rorism-situation-and-trend-report-te-sat-2020

    Hier nogmaals :)
    Dat kijkt niet alleen naar succesvolle uitvoering maar ook naar dreiging en mislukte uitvoeringen.

    Graag! Want... Surprise, ook in het jaarverslag van de AIVD staat:
    Jij post zelf een bron van worldwide terrorism, waar het letterlijk staat.
    Ik post een bron van Europol, waar het letterlijk staat.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2020
    RaouLioo en fredfenster vinden dit leuk.
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Als jij ergens gelezen hebt dat het hier 's winters warmer is dan in de zomer en dat verkondigd, mag ik je toch ook wel uitlachen ipv met bronvermelding te komen die het tegendeel bewijst? Je volgt het nieuws toch? Het mag toch wel (over)duidelijk zijn dat de afgelopen jaren islam terreur veel lomper aanwezig is dan dat van rechts extremisme?
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het valt me heel erg op dat iedereen graag wil “bewijzen” dat de groepering waar we de grootste afkeer van hebben erger is dan de groepering die het minst ver van ons afstaan. Ik heb daar geen enkel vooroordeel in, ik vind alle extremisten gestoord en ik vind dat het geloof misbruikt wordt om wandaden te kunnen verantwoorden.

    Kom op, al die `bronnen` gaan nergens over. Je kunt overal op internet wel stukken vinden die jouw denkwijze kunnen staven, dat is niet zo moeilijk.

    Stiekem heb ik altijd al een beetje het gevoel gehad dat het geloof van oorsprong altijd al een gewelddadig karakter heeft gehad en is gebaseerd op haat jegens een ieder die anders denkt of is. Uiteraard vind ik het geloof ook heel mooi voor hen die er kracht, vreugde en hoop uit kunnen halen, maar die verdomde interpretatie ook altijd....
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik had niet echt een punt verder, behalve dat Fred zei zich te baseren op US intelligence.
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als je jihadisten plus linksextremistisch terrorisme bij elkaar optelt is het zo minimaal een factor 10 in aantallen van rechts extremistisch terrorisme in Europa.
    In Nederland zijn de grootste politieke aanslagen (op respectievelijk Fortuin en van Gogh) links en jihadistisch gemotiveerd. Maar Fred heeft blijkbaar het idee dat rechts heel gevaarlijk is.

    Ik vind alle extremen die geen dialoog met de andere kant kunnen aangaan en geweld gebruiken even verwerpelijk. waarom wij binnen Europa nog massaal mensen binnen halen die dat niet kunnen of durven maar naar geweld grijpen zoals in Frankrijk kan ik steeds minder begrijpen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat heb ik gedaan. De extreme uitspraken van de Corona mensen heeft niets met Corona te maken.

    De extreme uitspraken van BLM gaan wel over hetzelfde onderwerp als de demonstratie.

    Ik mag hopen dat je wel een verband ziet tussen BLM en schop zwarte Piet op zijn gezicht maar geen verband tussen anti Corona en Heil Hitler.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nou ja je ziet wat er gebeurt als je hier met zo'n gemakzucht beweringen doet. Word verdomme met de feiten om mijn oren geslagen door @Tyrant
     
    Tim, Tyrant, RaouLioo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    [/QUOTE]
    Ah oo maar dat had ik helemaal gemist.
    US is natuurlijk wel een plek voor right wing extremism en daar zal die vlieger wellicht wel op gaan. Net als bv een Deutschland.

    Weet niet wat me moeten met deze post chef. Ik heb niet het idee dat iemand hier dicht(er) bij extremisten staat. We discussiëren enkel waar t gevaar vandaan komt. En haat voor andersdenkende vindt zijn oorsprong al voor geloof een ding was natuurlijk.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja tuurlijk je hebt altijd mensen die bronnen zoeken die hun standpunt staven, maar al die bronnen gaan nergens over? Ik vind bronnen van AIVD laat staan Europol best wel evident.
    Is want anders dan een blog van een of ander figuur die een mening heeft.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik vind bronnen van de AIVD en Europol ook best wel evident. Maar er zijn hele bevolkingsgroepen die andere bronnen voor waarheid zullen houden. Dat is eigenlijk mijn punt.

    @Tyrant :

    Nee, ik denk niet dat er mensen hier zijn met extreme denkwijzen en dat aan geweld zullen koppelen of dit okay vinden. Dat is ook niet wat ik bedoel. Maar als ik kijk naar welke mensen welke bronnen aanboren in dit topic, dan zie ik een wel heel bekende verdeling. Dat is geen toeval.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik snap je punt nog steeds niet. Ken geen bevolkingsgroepen die andere bronnen voor waarheid zullen houden? En waarom is het geen toeval dat sommigen bepaalde standpunten hebben?
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat er veel complottheorieën zijn waar hele
    groepen mensen in geloven. Die gaan er niet zonder meer vanuit dat de geleverde informatie pertinent juist is. En mensen in islamitisch gebied zullen mogelijk andere informatie krijgen van hun AIVD en die bronnen voor waarheid houden.

    Ik bedoel daarmee dat een member die bepaalde ideeën heeft een bron erbij haalt die past bij zijn of haar beleving.


    ik zie jou geen bron erbij halen die stelt dat rechts-extremisten meer gevaar stichten en ik zie Fred of Taab geen bron erbij halen dat de rechts-extremisten veel minder gevaarlijk zijn. Daarom is mijn idee dat je altijd wel een geloofwaardige bron kunt vinden die jouw ideeën bevestigd.

    Nieuwsartikelen zelfde verhaal. Als er een zwart mens wordt gedood door een blanke kunnen we toch prima raden welke members dat zullen plaatsen? En omgekeerd uiteraard? Is verder niet erg maar wel gewoon een feit toch?

    Ik ben wit, ik ben banger voor islamitische groeperingen dan voor extreemrechtse, al heb ik daar net zo’n hekel aan. Ik hoor in mijn veilige westerse bubbel eigenlijk alleen maar over aanslagen die gepleegd worden door Islamitische groeperingen. Als ik mijn angst wil bevestigen door een bron is dat heel makkelijk. Dat zal omgekeerd toch ook zo zijn?
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2020

Deel Deze Pagina