1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Racisme?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 5 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Discussie: "Racisme of Mening?"

    De opmerkingen over negers zijn niet als kwetsend bedoeld...

    (Stel je voor...!) ik heb enigzins hekel aan negers, ik ga een film maken waarin ik alle negatieve punten aan de orde breng en hiermee elke neger flink te pakken neem, ik scheld ze uit, en weet hievoor de meest creative taalgebruik te gebruiken. Tsjah, waant ik haat ze!

    Nu is mijn vraag aan jullie, mening of racisme?

    Als je het aan mij vraagt, racisme, wordt ik er om neergeknald dan is het een mening. En moeten we dan niet gezamelijk rouwen, en treuren want ik heb gezegd dat negers vieze schaapenherders waren, hmmm, ergens zie ik een overeenkomst, jullie ook? Theo van Gogh was niet een al te vriendelijk ventje, en zijn mening over de Islam is gewoon weg walgelijk. Hij schilderd Moslim's af als vrouwenhaters, mishandelaars en verkrachters... Zo zegt hij "geitenneuker dat zijn het" en nog wel meer onvriendelijke woorden. Waarom is dit nou een mening en geen racisme, ik vindt dt hij er om heeft gevraagd, maar of het terecht was, nee dat was het niet! Dat is wel dergelijk belagelijk maar waar ligt de grens tussen racisme en mening?

    Graag van argumenten onderbouwde mening.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  2. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Racisme is een mening die je niet hoort te uiten...
     
  3. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Jah en wat maakt dat Theo van Gogh dan?
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    rascisme. simpel .En ik geloof trouwens dat dit gaat over theo van gogh?
     
  5. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Keur ik toch ook niet goed wat hij zei. Als je een mening als hem hebt, hou je die voor je in plaats van er te pas en te onpas mee te strooien. Dat fokt de boel alleen maar op.
     
  6. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Kijk en dat is waar ik het nou helemaal mee eens ben, iedereen treurt om iemand die een racist was. Wat belachelijk dat we hier in Nederland onze mening niet meer kunnen geven, maar dit zijn geen meningen meer, dit zijn racistische teksten, bespottende teksten, onvriendelijke teksten die alleen maar discrimineren. Keuren wij dit goed als je er om dood wordt gemaakt? Ik zeg niet dat het gerechtvaardigd is, want dat is het niet maar we zijn er zo druk om, maarga eerst eens na wat voor een mening dat is want dit is geen mening meer, dit is domweg iets wat niet gepast is in een multiculturele samenleving zoals we die in Nederland kennen!
    Dit is een topic na aanleiding van zijn dood, en een discuusie over mening of racisme.
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, maar om iedereen die een andere mening heeft gelijk een racist te noemen!
     
  8. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Jonge, ik haat jou... ik vindt je een pikkenlikker, een flikker, ik haat ook homo's ik vindt het niet natuurlijk, en jij bent dat! Want alle homo's vinden Bob de Bouwer leuk...

    Maar... ik ken je niet, dan mag ik dat al helemaal niet over je zeggen, bovendien is het een vooroordeel, waarom mag Theo van Gogh dat wel doen bij Moslims, nou dat weet ik wel, Moslims zijn fout. Want hoevaak zijn ze wel niet negatief in het nieuws, daarom accepteren we het, maar niet elke Turk elke Marrokaan is slecht, sterker nog ik ben goed bevriend geweest en ben bevriend met Irakezen en Turken. Maar de mening van Van Gogh is geen mening maar een racisme...

    Daarnaast gaat ie er een film over maken, das niet strafbaar? Maakt niks uit, zijn maar Turken niet?
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    There is a thin line between racism and an upinion. Wie bepaald wanneer iets racisme is of een mening? Dat is bijna niet te bepalen. Wat ik onder racisme plaats kan een ander een mening vinden.

    Ja, Theo van Gogh had uitspraken die je onder het kopje racisme kunt plaatsen vind ik. Ik vond wel dat hij zijn mening ook veelal altijd onderbouwde met argumenten die vaak ook nog eens op feiten waren gebaseerd. Het was niet zo dat hij zomaar iets riep, zonder te weten waar hij het over had en gedreven werd in zijn uitspraken door haat. Dan is het in mijn optiek dus een mening hebben over. Maar een ander kan dat als racisme bestempelen.
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je geen ongelijk geven mcred

    edit en cyrax heeft ook een punt.Ik denk dat dat het wel een beetje aangeeft hoe fijn de lijn is en dat ie ook soms nog word overtreden etc etc een latig onderwerp
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  11. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat probeer je te bereiken McRed? Als je alleen over Theo van Gogh discussie wil voeren, kan dat in de al bestaande draden. Wil je een discussie over racisme? Doe dat dan ook.

    Racisme is:
    Mensen met het moslim geloof beledigen is dan ook geen racisme. Het is geen ras!
     
  12. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Zelfs als je zoiets onderbouwd, laat je het voor je, dit doe je niet, bovendien, zijn alle Moslims slecht en vrouwenmishandelaars, is DAT EEN FEIT?
     
  13. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er iemand een racist is dan kan dat toch maar dan hoef
    je die persoon niet gelijk neer te schieten |:- .
     
  14. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom mag een imam zeggen:

    "Alle homos moeten van een flat worden gegooid"

    en

    "Christenen zijn lager dan varkens"

    Dan wordt er ook gezegd dat het onder de vrijheid van meningsuiting valt en de vrije uiting van godsdienst betreft.

    Er is altijd een kleine groep die de dingen verpest voor de rest, fanatiekelingen heb je overal!
     
  15. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat zeg ik ook nit, nee dat keur ik fout, mijn vraag: "Is racisme een mening als je er om wordt doodgeknald?"

    Deze discussie gaat over: "Is racisme een mening als je erom wordt neergknald?" Met als beginpunt het voorbeeld van Theo van Gogh...
     
  16. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Maken ze als troef ook nog eens een afschruwelijke film over?
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    maar word dat dan geacepteerd ? neeh.Dat is ook breeduitgemeten in de pers.Maar geeft ons dan het recht dezelfe typen dingen te roepen? dat maakt ons net zo fout als de iman die dat roept
     
  18. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Nogmaals, disriminerende opmerkingen ten aanzien van geloof is geen racisme. Je ingang klopt niet. Moet ik de titel wijzigen naar discriminatie? Dat kan, maar je plakt nu een foutief praktijkvoorbeeld aan een verkeerde uitdrukking. Wordt de discussie een beetje onoverzichtelijk van.
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    *zucht*

    Heb je weer zo'n figuur die Theo van Gogh gelijk maar als niets meer dan een racist bestempeld. Theo had geen hekel aan iedere moslim, maar aan de radicale kant van de islam. Daar ging hij tegen te keer. Je kunt dan wel vraagtekens plaatsen bij de manier waarop hij dat deed of bij onderstaande quote van hem, maar ga hem niet ergens van beschuldigen wat hij simpelweg niet was.

    Quote van hem uit het NRC Handelsblad:

     
  20. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    theo vindt moslims niks ..maar verder heeft hij niks tegen gekleurde mense of andere rassen of weet ik het wat ..
    vergeet niet dat hij een beetje een pestkop is en dat het een soort imago is natuurlijk om altijd maar grote mond te hebben en te shockeren..
    hij was ook zeer intelligent !!
    maar goed kwetsende opmerkingen waren het maar ik heb altijd geleerd dat als ik word uitgescholden of iets dergelijk om dan te slikken en te negeren en door te gaan en me er verder niks van aan te trekken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina