1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Raden wanneer de eerste dode valt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pascal, 19 mei 2006.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Op deze site kun je raden wanneer de eerste dode valt in Uruzgan, waar onze mannen een missie hebben om vrede te herstellen.
    Hierbij valt een trui te winnen met de tekst "Ich habe es gewußt" en met een afbeelding erop van een doodskist in de kleuren van de Nederlandse vlag.

    Persoonlijk vind ik dit een beetje een smakeloze actie. De disclamer is wel komisch though.

    "Uw e-mail-adres wordt niet doorgegeven aan derden, en ook niet aan vierden, vijfden of zesden. Na aankomst van het lijk nemen wij per mail contact op met de winnaar. Over de uitslag kan wel gecorrespondeerd worden, maar verwacht daar vooral geen reactie op. Zelfmoordterroristen en hun familie, vrienden en zakelijke relaties zijn uitgesloten van deelname. Fles blijft eigendom van de fabrikant."
     
  2. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit geen stijl...

    Hierop ga je toch niet wedden =(
     
  3. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet op wedden. Maar de hele missie naar Uruzgan is iets waar wij eigenlijk niks mee te maken hebben. En niemand ondersteund die missie ook van de bevolking. En tja, de kamer doorziet dat niet helemaal....
     
  4. mars15

    mars15 Guest

    ff voorspellen
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Het is gewoon hun werk. Wat moeten ze anders? Lekker vijf jaar op hun luie reet in de kazerne zitten?

    Van mij mogen ze er heen.
     
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel een punt opzich, 't is niet dat ze gedwongen bij het leger zitten ofzo...
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ze hebben er zelf voor gekozen om het leger in te gaan en dus kan je verwachten dat je een keer in een levensgevaarlijke situatie terechtkomt.
     
  8. Erik_

    Erik_ Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op gister gewed.
     
  9. Ice Thunder

    Ice Thunder Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsof wij het te weten komen wanneer er een dode is gevallen..
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Leuk is dat, gaat iemand daar dood die je kent. Loopt iemand rond in NL met de datum waarop je vriend is doodgegaan "Ich habe es gewusst"...
    Beetje smakeloos imo..
     
  11. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Je mist het punt denk ik. Satire/sarcasme/slechte humor alla, maar je neemt dit toch niet serieus? Doet de site iig niet. 't Gaat nu over Verdonk btw...
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik mis het punt niet, maar ik vind gewoon dat dit ongepast is. Verbeeld je eens in om iemand te zijn waarvan de familie/vriend/geliefde naar zo'n land gaat en misschien wel niet terug komt. Denk je dat je dan zult lachen om zo'n site, zeker als blijkt dat zo'n persoon dus wel in een bodybag thuis komt? Humor is goed, maar in dit soort situaties is het gewoon niet gepast. Maar hierom heb ik dit topic gestart, om te discussiëren. Het gaat er niet om of ik kan lachen om die site.
     
  13. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk neem ik het niet serieus, maar ik vind het in zoverre helemaal nergens op slaan.
    Wat betreft het uitzenden naar Uruzgan: Als je bij de landmacht, luchtmacht of marine tekend weet je dat je voor zulk soort missies wordt gebruikt. Dat noem je vrede handhaving. Hoe raar het ook klinkt, want Nederland is niet begonnen met de inval in Afghanistan. Alleen omdat ze verdragen hebben met veel landen wordt hun gevraagd om hulp te bieden en dat is uiteindelijk door de kamer goedgekeurd.
    Mijn broer moet trouwens in september naar Uruzgan. Ben er niet speciaal blij mee natuurlijk, maar hij heeft voor zo'n leven gekozen en daar steun ik hem in. Hij zelf heeft er weinig problemen mee:thumbs: , want hij heeft er niet voor niets voor gekozen. Hij had ook met zijn diploma's ergens anders kunnen gaan werken.
     
  14. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm...Nederlanders zijn erg goed in dit soort acties hoor.
    We scoren niet slecht:
    In elke oorlog of "reddingsactie" worden we altijd 2e.

    Kijk een Jantje boos aan en hij kruipt sneller dan een F16 met diaree in een loopgraaf.

    Ze zijn trouwens wel weer heel erg goed in het aanknopen van nauwe banden met plaatselijke drugslords.
    De smokkel van alle mooie poedertjes wordt door een vertederd toekijkende legerleiding gedekt.
     
  15. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    kan der niks aan doen maar moest wel even lachen door deze actie. Hoe verzin je 't? Misschien een beetje smakeloos ja, niet minder droog/orgineel. Slechte humor, dat wel.. maar 't blijft humor. Zullen genoeg mensen zijn die er de humor van inzien.
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron?
     
  17. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat mij raden, jij bent zeker afgekeurd op S5 en bent sindsdien ben je stront jaloers op de gene die het wel hebben gered! :mad:
     
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Meerderheid van de 2de kamer.
    Dat is dus indirect de meerderheid van het volk.

    Voor de rest,
    Vrij lugubere actie, het is en blijft natuurlijk een vorm van protest.
     
  19. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    :emo: Whehe!!11!1zwei!11uno!14.gif

    Edit: Is het nu verandert in een Verdonk-iets?
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  20. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Straks gaat er nog iemand de uitslag beinvloeden als er veel geld in de pot zit!
     

Deel Deze Pagina