Radeon Videokaarten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door doOpY, 30 jun 2003.

  1. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen hier die ervaring mee hebben of het gewoon weten zit er veel verschil tussen een ATI Radeon 9600 Pro of de nieuwe ATI Radeon 9800 Pro ? kwa prijs wel erg veel verschil maar wil mensen emt de ervaring effe horen :+

    Ps : Als je een andere Uber Videokaart weet mag je eht me ook zeggen _O_
     
  2. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    9600 is een leuke budgetkaart, 9800 is een uber13373 state of the art kaart ....
     
  3. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha jij ik weet dat tie kontschop is maar de prijs he 8)
    maar Radeon is tegenwoordig wel veel beter asl Gforce toch ?
     
  4. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ach ja, maar soms moet je wel wat tweaken om een radeon goed te krijgen: ik moest me AGP voltage van 1.5 naar 1.6 zetten om C&C: Generals te kunnen draaien.
     
  5. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een 9800 gewoon, zeer goed (aan te raden); deze dual monitor support dus met 2 monitors tegelijk werken. De pro versie bied je gewoon hogere resolutie/meer detail en al die andere shit...
    maar de gewone is ook gewoon goed...
    anders kijk je ff op www.madonion.com
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Ati is helemaal niet beter dan nvidia.....misschien wel kwa snelheid op papier. Maar ati leverd zulke baggere drivers....als er een nieuw spel uitkomt moet je eerst wachten op de nieuwe drivers......maar dan doen de oude spellen het niet meer. Zoals counterstrike......heb je daar een fps van 40....op esc kun je niet drukken want dan crasht je pc....kortom je kunt beter een nvidia kopen....en trouwens de 5900 ultra is nog een stuk sneller ook dan de 9800 pro....alleen je moet er wel wat voor over hebben.
     
  7. alroo8

    alroo8 Lexus

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    1
    ff een klein feitje tussendoor........ Geen enkel spel maakt nog optimaal gebruik van welke van deze twee dan ook (radeon 9800 of de gforce). Dus je zal het verschil amper tot niet kunnen merken.

    Wel is het zo dat er veel geklaagd wordt over het geluid dat de nvidia produceert en de radeon is toch weer bijna 100 euro goedkoper. En het probleem van de drivers van de ati radeon lijkt me een beetje overdreven, want zelf heb ik een 9700pro en heb nog nooit een probleem gehad met mijn drivers.

    Trek hieruit je conclusie, want het menselijk oog kan die minieme verschillen absoluut niet waarnemen. Neem gewoon een kaart die alle spellen fatsoenlijk kan weergeven en laat je niet gek maken door de computertesten.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2003
  8. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    check www.tweakers.net daar is het volgens mij zelfs een keer een artikel over geweest wat nou het verschil was.
     
  9. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ok tnx allemaal ik ga in ieder geval voor een radeon weet alleen nog neit welke;)
     
  10. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    er komen amper drivers uit...
     
  11. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Biggest bullshit ever. :D De drivers van ATi zijn onwijs verbeterd en zijn soms zelfs beter dan die van nVidia. Games draaien gewoon altijd nu, dus dat de drivers baggers zijn is bullshit (ooit was het wel zo, maar dat is allang niet meer het geval).

    De 9800 Pro is trouwens nog steeds sneller dan de 5900 ultra als je anti-aliasing en anisotropic filtering aanzet... En het prijsverschil is aardig wat, dus ik zou gewoon voor de ATi gaan.
     
  12. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn touwens mijn specs hier zou een radeon toch wel lekker op draaien ?

    AMD Athlon XP 2200+
    512 MB DDR Geheugen
    Epox moederbordje met Nvidia Nforce 2
    Win XP PRof

    (heeft nu nog een Geforce 2 Mx 400 :{ )
     
  13. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk lekker systeempje
     
  14. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok Tnx :cool:
     
  15. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh is dat werkelijk zo;)
    Kijk eens bij deze link: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=23
    En deze: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=24
    En deze: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=25

    Zoals te zien is de FX5900 Ultra heer en meester in alle testjes.


    Hoeveel wil je er dan hebben? 10 drivers per week?
    Vroeger waren de Ati drivers echt bagger, ik kan me dat gezeik met m'n 8500pro nog te goed herinneren zeg.......
    Maar tegenwoordig is dat niet meer zo hoor!


    Idd, maar dat is met de release van de FX5900 en FX5900 Ultra verholpen. De FX5900 serie van MSI, produceerd in 3D-mode max. 26dB. Dat is dus stiller dan het lawaai dat een 7200rpm HDD maakt.


    Bron Tweakers.net:

    GeForce FX5900 128MB: €397,-
    GeForce FX5900 Ultra 256MB: €529,-
    Ati Radeon 9800 Non Pro 128MB: €331,-
    Ati Radeon 9800 Pro 128MB: €400,-
    Ati Radeon 9800 Pro 256MB: €549,-

    Kwa prestaties is de FX5900 Ultra veel beter als de 9800 Pro, plus dat ie nog een euro of 20 goedkoper is.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2003
  16. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kaart heb ik er nou ook (nog steeds) in zitten. Echt een baggere kaart. Heb binnenkort weer genoeg geld dus ik stop er iets van een 9500 pro ofzo in :{
    Want het beste van het beste hoef ik niet (is wel vet) maar ik speel toch niet zoveel spellen op de pc
     
  17. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Twijfelt nu weer 8) ennu had ik nog een vraagje wat houdt dat pro eigenlijk in ? kon het zelf niet vinden :{ (stom eigenlijk want ik ken wel een pc in en uitelkaar halen maar dat weet ik echt niet)


    @ Slashhead : Tja ik doe nu maar een goeie dan kan die wel weer even mee voorlopig bij ieder spel wat er tegenwoordig wordt uitgebracht zijn er hogere systeem eisen 8)


    *Gaat nu slapen hoopt op aantal goeie replys voor morgen*:+
     
  18. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen een non pro en een pro is de kloksnelheid van de GPU en het geheugen. Dus is een pro versie een ''getweakte'' uitvoering van de non pro versie.
     
  19. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Koop alsjeblieft geen 256 MB versie omdat als spellen zoveel geheugen nodig hebben de kaart al lang weer verouderd is.
     
  20. doOpY

    doOpY Appel de Pappel

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    was ik ook niet van plan nee beetje erg duur vin je niet ennu ik ga me kaart niet tweaken en sjait :+
     

Deel Deze Pagina