[XOne] Rainbow Six 3 probleem bij joinen

Discussie in 'Games' gestart door Xmaster, 23 feb 2004.

1. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb al sinds ik het spel RB6 3 kocht, het probleem dat als ik via Optimatch servers join in RB6 3 dat het lopen enz. ontzettend schokkerig gaat, net alsof er een soort van lag is..... ook bij de goede (3 ster) servers, zelf heb ik ook altijd 3 sterren (is de max.) bij mijn verbinding staan.
    Maar als ik zelf potjes host tot 7,8 man gaat het wel goed, niemand klaagt ooit over lag als ik het ze vraag, en bij mij zelf gaat dan ook alles soepel.
    Ook bij andere Live games (Counter Strike, TopSpin, Mechassault, Moto GP e.a.) heb ik bij zowel het hosten als joinen nooit last van lag of ander connectieproblemen.

Mijn ADSL verbinding:

2048 down en 384 up van Planet Internet met een ethernet Alcatel Speedtouch modem/router en mijn Xbox is met een gewone ethernet cable verbonden met de router......

Wie O wie helpt mij...... :'-(

2. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook planet internet comfort pakket (zelfde als jij) alleen een speedtouch multi pc modem-router (kunnen tot 4 pc´s, consoles e.d.op aangesloten worden....

als ik zelf een game maak (host) geen problemen tot maximaal 10 man....niemand lag.....heb zelf altyd 3 sterren het maximale...maar inderdaad als je een spel binnenkomt en je kijkt met een andere speler mee, dan is dat meestal (niet altyd) wat schokkerig, ga ik daarna zelf spelen dan heb ik daar geen last van...ga je dan dood en kijk je weer bij een van teammaten mee, dan is dat weer wat schokkerig.....

ligt volgens mij niet aan de verbinding ofzo, ik denk dat het in het spel zit.....het begin filmpje van rainbow six 3 is bij mij ook wat schokkerig.....dan loopt ie weer even vloeiend en dan weer wat schokkerig......strange........

3. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb hetzelfde modem als jij hebt, het multi PC Modem (de naam was me ff ontschoten...)

Mmm..... ik zal eens kijken of het bij een ander Rainbow Six exemplaartje ook zo is....... maar wel vreemd dat het rest van het spel (incl. het voorfilmpje) wel goed lopen.....

Bedankt voor het antwoord iig :p

Laatst bewerkt: 23 feb 2004
  4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het bovenstaande topic lijkt een identiek probleem te zijn ... misschien kunnen we daar van gedachten wisselen ... Teven denk ik dat de oplossingen in "het niet zien of kunnen horen van spelers" thread... ook het probleem kan verklaren ... Zou je kunnen kijken wat jouw MTU waarde is?

Laatst bewerkt: 23 feb 2004
  5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik weet niet precies waar je dat kunt zien, maareh... ik kan altijd prima donloadable content downloaden (dat was toch ook iets met MTU?) dus volgens mij is het MTU wel goed. En wat ik nou zo vreemd vind... waarom nou alleen bij Rainbow Six?!?

Edit: en bovendien heb ik een heel ander modem dan in de thread hierboven......

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Eerlijk gezegd lijkt mij dit ook geen MTU probleem.

Maar wat er dan wél aan de hand is... Ik zou het zo niet weten.

Enkele wilde ideeën in mijn hoofd over mogelijke oorzaken...

1: Misschien fragmentatie van je Xbox harddisk? Heb je veel games? Heb je veel savegames op je disk? Als ie schokt, zie of hoor je dan veel diskaktiviteit? Pleur je savegames dan eens op een memorycard en verwijder ze van je disk. Probeer dan nog eens op Xbox Live te gaan. Blijft het schokkerig? Eventueel zet je na die poging je savegames weer terug.

2: Misschien een beetje crappy netwerkhardware? Wat voor router heb je? E-Tech of zo, of toch wel het betere spul? Wat voor resultaten geeft het beroemde WXYZ schermpje? UL, DL, LAG en P.

3: Is er misschien een specifiek probleem met RB6 dat ik niet ken? (Ik heb dit spel niet, dus heb geen idee hoeveel netwerkbelasting dit spel veroorzaakt). Bel eens met de MS Xbox helpdesk en leg hun je probleem voor. Zo uitvoerig mogelijk. Meld gerust dat je het al op XBW hebt gemeld en dat niemand je daar kon helpen.

7. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    1. Ik heb misschien een stuk of 20 savegames van verschillende spellen.... en een stuk of 5 soundtracks plus wat downloadable content, dus zoveel lijkt mij dat niet....

2. Ik heb het Alcatel Speetouch 510 multi PC modem/router, aangezien ik veel threads van je volg weet ik dat je niet te spreken bent over deze router (understatement :+ ) maar het spel moet het er natuurlijk gewoon mee doen. Immers, een paar posts hierboven heeft iemand precies dezelfde setup (router en ADSL) en die kan Rainbow 6 wel perfect draaien......
    En nogmaal, ik kan perfect -lagvrij, volgens iedereen- hosten in Rainbow Six en bij mij speelt ie dan ook heerlijk en ook bij andere Xbox Live games (Counterstrike, Topspin e.d.) heb ik geen enkele klachten over optimatch, host a game of wat dan ook...

WXYZ schermpje:

1.00.5659.03

W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 00A8 - 4840
    Z: 0000 - 0000

UL: 253 Kb
    DL: 2552 KB
    L : 179 ms
    P: 19/25

Ik gz zo controleren of de poorten die nodig zijn voor Xbox Live, die je in een ander thread hebt opgegeven, ook open staan.....

Laatst bewerkt: 1 mrt 2004
  8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Daar is tie al.

Als jij ruim 20% van je packets kwijtraakt kun je natuurlijk nooit lekker met een internet intensieve applikatie aan de gang. Ik vermoed dat jij met PGR2 eveneens niet lekker kunt werken. (Want die is eveneens nogal gevoelig voor de netwerkkwaliteit).

Nu kunnen er een aantal zaken aan de hand zijn.

1: Je Speedtouch. Ik vind de getweakte Speedtouch Homo en de Speedtouch Prut allebei slechte routers. Ik heb niet gezegd (of althans niet willen zeggen) dat de 510(i) slecht is. Kun je eens proberen of je met je Xbox een directe verbinding kunt maken? Zo ja, wat wordt dan je P waarde?

[1 minuut later] Dat gaat dus niet... Met Planet kun je geen directe verbinding maken.

2: De kwaliteit van je internet verbinding varieert nogal sterk met de tijd waarop je speelt. Probeer eens die WXYZ waarden op verschillende tijden te meten. Wat voor waarde krijg je net voordat je naar bed gaat? (Jaja, als je om 8 uur savonds naar bed moet van mammie dan bedoel ik natuurlijk de waarde die je krijgt op de tijd dat pappie gaat slapen.) :)

3: Neem je Xbox eens mee naar je vriendje en sluit hem daar aan ipv bij jou thuis. Meet dan eveneens eens je WXYZ waarden.
    Als je geen vriendje hebt ben ik bereid om tegen betaling een korte tijd je vriendje te zijn. Ik verleen echter geen erotische diensten. ;)

4: Als je heel dapper en geduldig bent kun je ook eens gaan mopperen bij de Planet helpdesk. Zij ondersteunen toch Xbox Live? Meld maar eens dat je op Xbox Live meer dan 20% van je packets verliest. Maar dat kost wel veel geduld want je krijgt natuurlijk zo'n brave niet-begrijpende helpdesker aan de lijn die je gaat vertellen dat je je PC moet formatteren of zoiets... |:-

PS: Volgens mij heb je een ietwat vreemde "Y" waarde? Wat zeggen ze daarover bij je MS Xbox Live helpdesk?

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Packetloss dus. :mad:

Wat kan ik hier verder aan doen behalve klagen en smeken bij MS?

1. Zou het kunnen liggen aan poorten....dat sommigen daarvan niet open zijn?

2. Zou het kunnen liggen aan bekabeling ( In huis)?
    Wat voor lijn moet er ook alweer liggen van de modem/router naar de splitter? Cat 5? UTP?

3. Zou iets als ICS helpen?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    MS heeft niets met packet loss te maken ... althans daar kan ook de oorzaak liggen ... maar het ligt voor de hand dat het probleem word veroorzaakt tussen je provider en jou connectie

ICS helpt niet ... bij packet loss moet je zo min mogelijk schakels hebben ....dus of een directe connectie of een router

Het kan aan je kabels liggen ... maar ik bvermoed dat het probleem eerder ligt aan de kabels tussen jou en je provider

Poorten kan inderdaad ook een probleem zijn (maar dat moet je kunnen merken als je een directe connectie hebt)..

Zoals Pejannl zegt ... probeer een directe connectie .. heb je dan evenveel package loss .. dan ligt het aan je provider (en wat daar tussen ligt)

@Pejannl de Y-waarde ziet er goed uit .. heb ik vaker gezien

11. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Okee, ik ga vanavond kabels testen. Heb nog spliksplinternieuwe kabels liggen dus moet de boel daar maar even op aansluiten.

En eh... Fardo? Penjannl zei dat een directe connectie met Planet niet mogelijk was....

Bedankt allemaal..... :p

@Penjannl, overigens heb ik deze problemen 24:7, ook 's avonds laat (zo'n 6 uur na Sesamstraat :+ )

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm das waar ... hmm denkt na... Ik kom er straks nog wel ff op terug

13. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Nou, nieuwe kabels erin gestoken....

Het helpt niets :'-(

Wat nu? De poorten checken doe ik morgen....

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Klagen en smeken bij MS helpt niets want MS is niet verantwoordelijk voor jouw fysieke internet verbinding. Je moet bij Planet Internet klagen!

1. Ja, dat kan.

2. Ja, dat zou ook nog kunnen.

3. Nee, dat maakt het alleen maar erger.

Wat je verder kunt doen? Gewoon de tips opvolgen die ik je in mijn vorige post heb gegeven. Ik schrijf ze niet voor niets (maar wel gratis).
    Krijg je dan ook de zelfde rottige P-waarde?

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Daar begin ik ook aan te denken. Een errug slechte P waarde is bijna altijd het gevolg van slechte hardware. Bijvoorbeeld kabels met loszittende stekers, maar ook telefoonlijnen met kortsluiting, kapotte poorten in de apparatuur van je provider, of een kapotte poort in je eigen apparatuur.

Vandaar dat ik hem adviseer om het eens bij een vriendje te gaan proberen; dan sluit ie in elk geval uit dat er storingen aan zijn Xbox of zijn game zijn.

Als het aan de grondkabel ligt dan zit ie flink in de shit. Ik heb ooit zes maanden tegen KPN moeten vloeken en tieren en schelden omdat ik een ISDN kabel had met kortsluiting. Maar ja, ze kunnen natuurlijk niet voor elk wissewasje even 2 kilometer straat gaan openbreken, dus het is wel begrijpelijk dat ze de boot af proberen te houden.
    Mijn Y waarde is 00A8-4800. Die "40" verbaasde me een beetje.

16. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Poorten verandert....

Volgens Xbox.com was het

UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 88

Klopt dit?

Maar het helpt niets..... :eek:
    Is er een computerprogrammaatje waar je kunt kijken of je packetloss hebt? Dan weet ik dat het aan de Xbox ligt als het een slechte waarde aangeeft.....

17. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb het programmaatje Nuria gedownload en die meet de up en dowloadsnelheid op willekeurige momenten en de ping en vergelijkt het met anderen met dezelfde verbinding. Overal scoor ik hoger dan gemiddeld. Er staat niets over packetloss echter.....

18. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Heeft niemand een programmaatje/methode hoe ik Packetloss kan meten? :eek:

En oh ja, als ik een website ping, staat er dat 100% van de packets aankwamen......

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja dit klopt ... Mogelijk moet je hem in de dmz zone zetten ... Packet Loss is moeilijk op te lossen .... Eigenlijk wil je weten hoeveel packages naar je xbox gaan en dat kan je alleen zien in de network settings van je xbox

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik neem aan in het WXYZ schermpje? Die heb ik gepost (zie vorige pagina van deze thead) en er stond 19/25..... bedoel je dit?

Deel Deze Pagina