Rallisport Challenge 2 vs Colin McRae rally 04

Discussie in 'Algemeen' gestart door XBOXLIVE!, 16 sep 2003.

  1. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Rallisport Challenge 2 vs Colin McRae rally 04....

    Een moeilijke vergelijking, aangezien het 2 rally-racers zijn die qua karakter behoorlijk van elkaar verschillen... Rallisport Challenge 2 is een Arcade rallyier, en Colin McRae rally 04 is een pure simulatie (realistische) racer. Maar welke gaat het volgens jullie maken?

    Rallisport Challenge 2 wordt een xboxlive! rally-racer, terwijl Colin McRae rally 04 zich meer met singleplayer bezig houdt. Ja, ze worden allenbij verschikkelijk mooi, en de ene krijgt xboxlive! support en de ander niet. Maar......wordt het toch die goeie oude Colin, of heeft DICE nu werkelijk een stap voorwaarts in de ontwikkeling van rallygames gezet? Is Codemasters te hebzuchtig geweest om geen xboxlive! in te bouwen, en is dit de kans voor DICE om marktleider qua rallygames te worden? Of worden de eigenschappen van Colin McRae rally 04 toch nog wat verfijnder? We zullen zien:cool:, en de tijd zal het ons leren!

    Hieronder zijn vast wat pics om jullie lekker te verwennen!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ----------------------------------------------------------

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2003
  2. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja.. moeilijke keuze.. In zo'n geval moet je voor beiden kiezen!

    Wel ff op play.com bestellen -> das wat goedkoper.

    Maar goed, CM heeft er ook Live! support in zitten via een scoreboard. Wel niet zo interactief als R2 (XSN), maar het is wel realistisch. In ut eggie zetten ook alles op zo'n bordje. Tis geen F1.
    Maar R2 heeft XSN, dat lijkt me ook heel vet om bijv. in een echte virtuele-WRS terecht te komen. En (= toekomst muziek) via een sms de standen van de league waarin je rijd te lezen.

    Al met al, ik koop ze allebei via play.com.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  3. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik had demo voor rallisporttchallenge en ik vond m niet zo lekker rijden,, weet niet hoe het zit met colinmcrea rally 4
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2003
  4. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kies natuurlijk voor Colin Mcrea Rally want dat vindt ik gewoon de beste
    ik heb ze tot nu toe allemaal 1 en 2 voor de pc en 3 voor de Xbox en 4 komt vrijdag of zaterdag ook mijn huis binnen
     
  5. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Colin rijd veel lekkerder vond ik toch heb ik veel plezier gehad met Rallisport mede dankzij de multiplayer.
     
  6. Homer Simpson

    Homer Simpson freaXbox

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    De multiplayer heeft mij ook heel lang bezig gehouden bij RC. En nu hij ook nog Live gaat is de keuze snel gemaakt. _O_ RC2_O_
     
  7. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor Colin, deel 1 van Rallisport vond ik niet zó fantastisch, ik hou niet zo van "met z'n 4-en rally-en" maar rally liever alleen. CMR3.0 vond ik welliswaar ook tegenvallen, maar volgenns wouters preview wordt deel 4 weer net zo goed als deel 2
     
  8. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond RC erg meevallen, CMR vond ik op PC altijd bestuurbaar, maar het begon steeds meer een simulator te worden. Ieder zijn smaak, maar ik vind dat het realisme ergens ophoudt, een beetje arcade mag wel voor mij. Ik ben zowieso niet iemand die een uur met autoinstellingen en zo bezig is, ik wil gewoon karren. Ik rij overigens voornamelijk Time Challenges, helaas moet ik altijd die verdomde game mode door om banen te unlocken, maar het is niet anders. RC reed ook lekker met het stuurtje.

    Jammer dat PS2 trouwens die F1 licentie heeft. De gedateerdheid van de banen en wagens maakt mij dan niet zo uit eigenlijk, laten ze in godesnaam een goed F1 spel uitbrengen, dan maar met banen/wagens/coureurs van twee jaar terug desnoods (ik dacht dat Sony alleen maar licentie had op huidige setup en die van volgend jaar) .... ik hoorde dat er ooit sprake was van Grandprix 4 naar Xbox .... waar issie? Need for Speed: Underground gaat ook erg kick worden gok ik, hopelijk dat er een goeie divisie van EA aan zit te werken, anders wordt dat weer framereeeeeeet problemen van hier tot Tokyo.
     
  9. Justixe

    Justixe DeLorean DMC-12

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    1
    Qua gevoel gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar RSC2. Voornamelijk om dat deel 1 toppie was en CMR3 mij een beetje tegenviel.

    Ik wacht op het uitkomen van RSC2 en dan maak ik een keuze welke ik zal bestellen...
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben een fan van de Colin McRae reeks en ben benieuwd naar wat men heeft gebakken na het toch ietwat mindere Colin McRae Rally 3, dat naderhand eigenlijk totaal niet superieur was over Rallisport Challenge.

    Nu met de volgende generatie is het eigenlijk meer 'willen of kunnen kiezen'. Er zit namelijk een redelijk groot verschil tussen beide games als het om de uitgave datum gaat, een maand of 6. Eerst dus lekker bikkelen met Colin McRae Rally 04 (dat gelukkig weer naar de 2.0-stijl terug gaat, yippie!) en later pas aan RSC2.

    Iedereen zou dat moeten doen eigenlijk ;)
     
  11. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    ik blijf het toch houiden op CMR
     
  12. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Persoonlijk koop ik ze allebij!! Colin McRae rally 04 heb ik al gepreorderd, maar zodra Rally Sport Challenge 2 te preorderen valt bestel ik die ook!
     
  13. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad zitten er een aantal maanden tussen. CMR04 is nu onderweg naar mij }:] Maar wat mij opviel bij RC2 dat je nu ook in-car view hebt (met de ruitenwissers enzo). Volgens mij zat dat nog niet in deel 1, of ik heb wat gemist :confused:
     
  14. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste voorkeur gaat uit naar Colin. Vanwege het racen tegen de tijd en de simulatie. Maar het arcade rally racen van RSC spreekt me ook wel aan hoewel ik de circuits minder uitdagend vind in dat spel.
    Play.com werkt toch met credit card of niet?
     
  15. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    klopt ja da was veel in vetter in CM3 het in cockpit rijden dus das een goede verbetering voor RC.
    Jammer dat bij colin de cockpit view niet werkte in Mplayer die sowieso minder was dan die van RC.
     
  16. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    He Broes hebben ze hem bij Play al verstuurd ,want die van mij staat nog in pre-order en er staat bij CM04 out of stock.|:-
     
  17. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, bij mij is het gisteren verstuurd terwijl er al "out of stock" stond. Maar ik had hem van de week al besteld, dus misschien dattie was gereserveerd voor mij :) Maarja, zal 'm pas over ruim een week in huis hebben...
     
  18. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht het wel af, ze zullen wel een flinke lijst pre-orders hebben die ze moeten afwerken.:D
     
  19. conqubite

    conqubite always unlimited !!!

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb RSC en CMR 1 en 2 op de pc.
    Het zal wel aan mijn voorkeur liggen want mijn mening is afwijkend tov de meesten. Ik vind RSC namelijk helemaal niks. Mijn "slechtste" game, de game die ik het liefst kwijt ben. Grafisch heel erg mooi maar ik ben er na 10 minuten al spuugzat van. Niet fatsoenlijk mee te rijden. Maar zoals gezegd, ik zal wel een SIM liefhebber zijn hoewel ik bijvoorbeeld GP3 weer veel te ver vind gaan. En racen met een controller is ook bagger (maar dat heb ik al veel vaker gezegd).

    Ik ken geen andere rallygames (behalve een keer een demootje hier en daar van andere games) maar nadat ik CMR 3 wilde aanschaffen maar dat niet heb gedaan schat ik de kans dat ik CMR 4 wel aanschaf heel groot in. Voor mij dus niets anders dan CMR._O_

    Binnenkort schaf ik een nieuwe pc aan en dan kan ik CMR 2 weer installeren en grafisch alles uit de kast halen.*)

    Conqubite
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    RSC heeft, als je fan bent van CMR, wat tijd nodig. Ik vond het in het begin ook niks maar ben het toch gaan waarderen. Tuurlijk, het is 'anders' maar juist daarom zeker niet slecht.
     

Deel Deze Pagina