1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rare messenger reclames

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door M_Master, 25 jul 2003.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik krijg regelmatig van dit soort reclames. Hebben meer mensen hier last van en hoe kan ik dit oplossen? Er staat in de onderste alinea iets over PowerBlaster wat ik niet eens heb!

    [​IMG]
     
  2. Puffin

    Puffin Fratercula arctica

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Powerblaster is de tool waar dit spam bericht mee verzonden is. Kijk voor de gein maar eens op de laatste genoemde webadres die genoemd is in het spambericht...
     
  3. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    W000T! En dit is gewoon legaal?
     
  4. fluffyaddict

    fluffyaddict Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou het niet kunnen zijn dat er SpyWare op je computertje is gekomen?

    ff checken met adware of nog beter SpyBot, should do the trick!
     
  5. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    8)

    Dit is op te lossen door die klakkeloos van Kazaa, of andere P2P programma's te downloaden, download niet alles van crack/warez sites.. Dan kom je al een heel stuk verder.

    Verder zal dit programma (nee, niet msn) wel in je opstart-gedoe staan..

    Start > Uitvoeren > type: msconfig

    Nu helemaal rechter tabblad "Opstarten" en daar vink je alles uit, behalve Run32.dll of rundll.32 ofzo.

    Nu heb je niet alleen kans dat die irritante spam weg is, ook is meteen je pc een stuk sneller met opstarten :D
     
  6. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Verder heb je ook de kans dat de helft van je PC niet meer werkt, maar dat even achterwege gelaten 8)
     
  7. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan heb je tenminste niet meer van die reclame dingen :+

    Maar ik heb ze ook wel eens gehad een tijdje terug. NU heb ik ze niet meer. Ik weet niet hoe dat kan.
     
  8. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8

    10 punten voor die opmerking :cool:


    tip voor de topicstarter.. ff naar die site gaan naar beneden scrollen, en dan adaware 6.0 van lavasoft dlen installen, en dan runnen.. ps voordat je het doet, even in je programfiles alle spy/adware mappen weghalen.. en na de scan ook..
    btw kan het zijn dat je kazaa niet meer draait, maar dan moet je die ff uninstallen, en meteen kazaa lite installen :p
     
  9. fluffyaddict

    fluffyaddict Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk nog steeds dat het SPYWARE is.

    dus oplossing: spybot downloaden van download

    en alleen nog kazaa-lite gebruiken

    [edit]
    of natuurlijk doen wat Orcrist zegt
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2003
  10. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is zo irritant die troep, heel vervelend als je steeds van die berichten krijgt.

    Je kan het oplossen door ergens bij opties:

    Berichten van anderen die niet in mijn msn lijst staan blokkeren.


    aan te vinken.
     
  11. Phrenetic

    Phrenetic Gamer.nl Fanboy

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de duidelijkheid, het bericht dat je krijgt wordt NIET veroorzaakt door spyware.

    Messenger is een standaard tool om berichten over een netwerk te sturen en zit ingebouwd in Win NT, 2000 en XP.
    (NOTE: het gaat niet om MSN Messenger, dat is heel iets anders!)

    Het wordt normaal gesproken alleen gebruikt om een bericht over een lan te sturen (bijv. "Fileserver X gaat offline wegens onderhoud, sla uw bestanden nu op").
    Als je dit soort berichten veel krijgt dan kun je de service uitschakelen. Niet doen als je ook serieuze berichten krijgt als je bijv. op een bedrijfsnetwerk zit natuurlijk, dan moet je vragen of de systeembeheerder de port die gebruikt wordt om de berichten te versturen dicht gezet wordt voor verkeer van buitenaf.

    Hoe je de messenger berichten uitzet staat op de volgende site:

    http://www.auburn.edu/oit/security/messengerService.html
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2003
  12. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey bedankt Phrenetic. Had ik toch bijna een spyware check gedaan. Ik zit niet op een bedrijfsnetwerk dus ik kan het wel uitschakelen. Ik wou nog reageren op de vorige reacties alleen liep m'n computer de hele tijd vast. Toch nog bedankt voor de suggesties.
     

Deel Deze Pagina