Ik heb dus een rbg kabel. Deze geeft zichtbaar beter beeld, het is veel helderder. Maar bij sommige spellen, zoals UC en SC en Shenmue 2 zitten er zwarte randen aan de zijkanten van het beeld. Heeft iemand anders ook dit probleem en belangrijker, hoe heb je dit opgelost????
Dat dacht ik ook, want bij bijvoorbeeld halo of ghost recon doet de kabel het perfect. Ik snap er nix meer van....
Mijn tv is in zeer goede staat, hij is namelijk onlangs nog gerepareerd en bovendien doen sommige spellen het wel goed. (En shenmue heb ik geruild)
Probeer de kabel eens op de andere SCART ingang van je TV (die Philips Matchline heeft vermoedelijk 2 SCART ingangen, een waarop ie 't RGB signaal gebruikt, en de andere waarop hij composite video van de SCART leest - de kabel geeft beide door).
als je een breedbeeld tv hebt is het mogelijk dat de xbox bij die spellen een 4 : 3 signaal meegeeft (5V of 12V via pin 19, dacht ik) als je een gewone tv hebt, zou het kunnen zijn dat hij niet goed overweg kan met het 60hz signaal, je zou kunnen proberen je xbox op 50hz te zetten. ik snap trouwens niet dat je geen beeld hebt op de 2de scart hebt aangezien de kabel via rgb sync. ook composiet heeft.
ik heb er ook last van heb een philips 32pw8807 net nieuw dus ligt niet aan de tv en ook niet aan de kabel want heb het ook met de ps2 en weer niet met de gamecube
hoe zet je de xbox op 50 Hz? (mijn N64 doet het ook niet op de 2de scart, dus misschien is die kapot?)
Ik ben er achter dat mijn tv wel PAL-60 ondersteunt, en als ik de box op 50 Hz zet, dan heb ik hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk zit er niets anders op dan het te accepteren. Er zijn wel ergere dingen in het leven denk ik, zoals als je xbox kapot is ofzo...