RC Voertuigjes.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicotjeh., 28 jun 2003.

1. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Ik ben de laatste tijd er helemaal lijp van!
    echt onwijs gaaf die dingen. me neef heeft eergister
    een helikopter gekocht alleen wel een kleintje gewoon op een accu. 40 euro, en je kan er geen eens mee sturen maarja:p
    we beleven er de grootste lol mee. Ik wou er zelf ook natuurlijk gelijk één gaan kopen, maar me neef had het via via gekocht en die man waar mij neef het van hem gekocht heeft er geen meer.,
    dus dat was wel jammer. Ik zei zo tegen me neef nou we zijn best zielig met zo raar dingetje hij zei: ja eigelijk wel he. }:]
    dus we gaan volgende week een Vliegtuig kopen op benzine,
    we denken aan zoiets,

Gewoon eerst een simpel ding we hoeven niet een model
    die echt bestaat meschien later,
    deze is trouwens:65,00 Euro (incl. BTW)

Zonder Moter,Uitlaat,Zender

Compleet:
    Trainer.30 € 65,-
    Trainer .30 en OS 25 LA inc uitlaat € 165,-
    Trainer .30 en OS 25 LA inc uitlaat en Futaba Skysport zenderset € 279,-

Omschrijving H.E.T RC Models TRAINER .30 spanwijdte 140cm. Een Houtbouw Rolroertrainer volledig Lasergesneden en bekleed met Polyester krimpfolie, het toestel is zover voorbewerkt dat men alleen nog de vleugels en het stabilo dient te bevestigen. Als motor kan men in de Trainer .30 een .25 (4,0ccm) tot een .40 ( 6,5ccm( bv OS Max .40 la)) toepassen.

Specificaties ARF (Almost Ready to Fly)
    Lasergesneden, dus perfecte pasvorm

Functies:
    Rolroer
    Hoogteroer
    Rudder
    Motor

Mijn neef had trouwens eerst heel veel
    van die autos op benzine

Heeft iemand hier ook een RC voertuig?

2. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uhm, nee ik wou het wel kopen, een auto op benzine, maar dat kost wel veel geld wat ik niet heb :mad:. Ik heb wel een acculader 8), dat is het enigste wat ik heb van modelbouw eigenlijk, ik heb die acculader bij Radiocontrol (een blad waar ik lid van ben) gekregen :). maar ik moet je erop wijzen dat je niet met die benzine vliegtuig niet gewoon op de straat, of een veldje mag vliegen, je kan er een klijn kind het hoofd doorboren :eek:, je moet dus eigenlijk naar een vliegschool, want die hebben meestal wel een vliegtereijn.
    kijk voor clubs voor in de buurt ff op http://www.airtoi.nl/clubs.php3

veel plezier ermee! _O_

Ik zou wel als ik jou was een les nemen ofzo, want anders heb je er 1 minuut meegevlogen en is ie al kapot :eek: en € 280 foetsie

Laatst bewerkt: 28 jun 2003
  3. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een vliegtuig gehad... gewoon op een accu..

samen met me pa hadden we echt veel lol... tot dat hij met dat ding tegen een boom aan vloog :mad: toen was de propellor krom en nog wat dingen kaduk)

feesie was over... we hadden toen ook geen zin meer om het nog te repareren, omdat we het toch al saai begonnen te vinden... we hadden toen een boot gekocht, ook veel lol mee gehad :)
    Dat is allemaal zo'n 6 jaar geleden ofzo... was ik nog een kind van 12 - 13 :)

Een tijdje geleden had ik overwogen een heli te gaan halen... Maar een groot nadeel van een brandstof heli is, dat je het steeds moet onderhouden en dat het vliegen er mee erg moeilijk is.... lessen zijn ook nog eens erg duur:mad:

Als ik wat meer tijd heb ga ik het wel weer een keertje overwegen:)

4. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het wordt hier al gezged volgens mijn maar je mag er niet zomaar mee gaan vliegen als het goed is moet je dan eerst lessen nemen en brefet halen ik zal eerst maar is informeren daarna voordat je roekeloos gaat vliegen.

5. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij moet je ook lessen nemen en ingeschreven staan bij een vereniging voor zo'n vliegtuig maar dat weet ik niet zeker.

ik rij zelf met brandstof auto's en hier zijn een paar foto's

6. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    w00terfak, hoesnel gaat die van jouw? Ik wou eigenlijk zo'n eentje die 100 km per uur gaat :cool:. Maar die krengen zijn zo belachelijk duur!!

@Eastmaster
    Ik wou eerst ook een heli kopen, maar je bent tog al snel €1000 kwijt aan de heli, motor, servo's, besturing, benzine en ga zo maar door 8)

7. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Brandstof auto is ook wel lachuh jah!!!

Wil ik ook wel, alleen woon ik in Den Haag... kan dus niet ff een plekje vinden waar ik lekker kan spelen met dat ding:confused:

8. Ik rijdt weleens met de brandstofbuggy van me broer, dat ding loopt ook wel tegen de 100 :D
    Het is alleen wel f*cking veel onderhoud en iedere keer gaat er wel wat naar de klote :mad: Maar als ie het doet gaat ie als een beest, het grind vliegt je om de oren :cool:

9. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een accu auto. Heeft een carbon bodemplaat, 4 wielaandrijving enz. (zijn wedstrijden mee gereden). Ik heb dat ding nou 4-5 jaar ofzo maar ik doe er niks meer mee omdat een aandrijvingsas(je) kapot is. Hij rijdt ongeveer 60km/h en heeft een bereik van zo'n 500 à 600 meter. Ik heb er 8 accu's bij en 4 kappen (Mercedes C klasse DTM, BMW Z3, Alfa romeo 155 DTM en een alfa romeo 156) Maar nu jullie hier over die dingen beginnen krijg ik er ook weer zin in :D dus ik ga de mijne binnenkort ff maken en dan weer lekker rondcruisen en achter mijn hond aanrijden met dat ding 8)

Laatst bewerkt: 29 jun 2003
  10. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is eigenlijk leuker om mee te spelen?

een monster truck die over al over heen rijd met zijn 2 PK sterke motor aan boord, maar helaas standard maar 50 Km/h rijd

of

zo'n snelle lage wagen die tegen de 100 Km/h gaat....

Heb een leuke monster truck gezien van tamiya, zogoed als rijklaar kost ie 900 euro..... wel veel geld, maar ik zou dat er best wel voor over willen hebben:)

11. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Dat ding gaat zeker wel op ze achterwielen?
    hoeveel heb alles gekost compleet?
    -----------------------------------------------
    Eff iets anders nu
    ik heb een paar vraagjes,
    is het echt zo als je eerst ingeschreven moet zijn bij een club om zo vliegtuig te mogen kopen?

en wat zijn percies servo's?
    ---------------------------------------------
    Filmpje van de monster Truck van ICE
    echt heel gaaf gedaan!_O_

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2003
  12. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    een servo is een motor dat het signaal van de ontvanger overzet in een beweging...

je hebt dus servo's nodig voor de besturing, gas/rem

13. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Als ik nou een Vliegtuig ga kopen krijg ik hem dan wel gewoon mee van de verkoper?:confused:

14. Al wil je er 5 kopen is dat nog geen probleem:D
    Je mag er alleen mee vliegen bij zo'n vliegclub, maar van een rustig weggetje tussen de weilanden kan je ook prima opstijgen
    }:]

15. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Ooo!! dus ik krijg geen gezeur van dat ik papieren moet laten zien, van dat ik lid van een club ben ofzo??

16. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    natuurlijk krijg je hem gewoon mee, ik ben ook nooit lid geweest van zo'n club, ik ging gewoon naar een plekje toe waar ook veel mensen vliegeren enzo.... als je daar dan tegen de avond naar toe gaat is het vaak gewoon heel rustig....

ik ben nu echt gehypt om een monster truck te kopen:) een traxxas T-maxx kost nieuw met alles inclusief zo'n 700 euro:)

17. Dat zijn ook wel mooie bakkies inderdaad, maar voor datzelfde geld had ik een ''HPI Savage'' truck gekocht als ik jou was. Die is een tikkie groter en heeft nog wat meer power als die T-Max

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    heb je daar foto's en reviews van?

19. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    die van mij is een terra crusher van tamiya verder heb ik nog een serpent impact en een tg10 maar ik vind de monstertruck toch het leukste

20. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Wat doe je allemaal met je terra crusher?

en wat ik jammer vind van de terra crusher is dat ie minder compleet is als de T-maxx

Deel Deze Pagina