RE. Stelling PS 2 Daar verziek je Xbox mee!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tha Divinity, 24 jul 2003.

  1. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Ok dus wat Robbie Jan er van maakte was een beetje inhoud loos, toch ben ik het eigenlijk wel eens met de stelling op zich.

    Waarom?

    Doordat de PS 2, 2 jaar voor de Xbox uitkwam en vrijwel geen concurentie had voor 2 jaar, (ja ja ik weet dat de DC best goeie concurentie was maar ja het verkocht niet, had Sega ook een DVD speler er in moeten doen) had de PS 2 een HELE grote aanhang van zo'n 25 milljoen verkochte consoles.

    Resultaat, Xbox en Game Cube komen uit maar als de spellen niet "GEHEEL" Exclusive zijn voor die consoles dan zijn de spellen eigenlijk ver onder het niveau van wat een Xbox of Game Cube aan kan simpel weg omdat niet exclusive spellen gemaakt worden om op een PS2 te draaien.

    Dus gevolg van dat resultaat weinig verschil tussen PS 2, GC en Xbox terwijl er juist een wereld van verschil tussen de 3 consoles zou moeten zijn (Gelet op de specs). Dus gamers met een laag IQ zeggen daarom weer: Euh ik zie niet zoveel verschil tussen de Xbox en PS 2 spellen dus Xbox zal wel niet zoveel beter zijn..duuhhh. Dus de verkopen van de dozen van M$ blijven achter en de O ZO luie developers doen niet goed hun best op goede xbox spellen te maken (op die paar Exclusive developers na dan).

    Dus in zekere zin klopt de stelling te zeerste. PS2 daar verziek je Xbox mee. Vind het een mooie stelling.

    Heb trouwens wel een wijze les geleerd van deze hele console wars.........ik ga voortaan ff W8 met een console halen want na 479,- Kei harde Euros te betaald te hebben voor een kast die je nu voor 199,- kan krijgen is wel heel erg pijnlijk. Kijk als ik hem voor 299´,- had gekocht dan vond ik het nog normaal dat ie nu 199,- is want dat zou dan gewoon de normale prijsdaling zijn.

    Let ff niet op eventule spelling fouten of slechte gramatica heb het ff snel moeten typen. Verder niet naar gekeken
     
  2. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    verkeerde knop :)
     
  3. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    als je em duur hebt gekocht, moet je maar zo denken, "ik heb microsoft(en dus de xbox) extra gesteund......"
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Waar, waar. De PS2 "houdt" de Xbox en de GC "tegen", maar zolang de gameplay goed is vind ik het niet zo erg.
    Wat kan je erg tegen doen??? Niets. Poorten brengen meer geld op voor de developer en publisher, waarmee ze dan betere games mee kunnen maken (in theorie).
    Uiteindelijk heeft het poorten van games zijn voordelen en nadelen.

    Gelukkig komen de next-gen consoles gelijktijdig uit en dan zal een console dan andere consoles niet meer (zo hard) "tegenhouden". Maar dat betekend dan waarschijnlijk ook meer poorts (:mad:).
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2003
  5. Bitten Wolf

    Bitten Wolf Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is wel waar. Maar als ontwikkelaars niet zouden poorten zouden ze failliet gaan = minder spellen voor alle consoles. Als dat zou gebeuren zouden de hele game-industrie failliet gaan en dat is ook niet de bedoeling want dan zou je ook niet meer "profiteren" van de exclusive games van de exclusieve ontwikkelaars. Maar op zich als je als ontwikkelaar de beste spellen wil maken moet je je richten op 1 console om daar het maximale uit te halen. Conclusie de PS 2 houdt de Xbox en GC tegen maar dat is misschien ook wel nodig.
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Uhuh, maar "Xbox, daar verziek je PS2 mee!" is dan even 'correct'. Domme stelling, omdat het andersom evengoed werkt :{
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    :eek:
    Hoe dat?
    [EDIT] Bedoel je de exclusieve features die elke console heeft? [EDIT]
    IK was bezig over het grafisch aspect.

    Het woord "verziek" vind ik ook wel een vreemde/slechte woord keuze, daarmee wist ik niet wat er bedoeld werd in het orgineel topic.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2003
  8. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet persoonlijk niks van dat playstation ding hebben maar ik vind wel dat ze het goed doen ik hoop dat nintendo en microsoft gewoon samen de oorlog uitvechten en dat sony bij de volgende generatie verlies
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom moet sony nou weer verliezen? wat is dat nou voor fanboy reactie. laat er maar lekker concurentie zijn, daar zijn wij als consument alleen maar bij gebaat.
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Iemand die een Playstation 2 heeft, kan gemakkelijk zeggen dat de Xbox zijn of haar console verziekt omdat ontwikkelaars nu misschien voor de Xbox kiezen - ipv ze voor de Playstation 2 hadden ontwikkeld.

    Ik zou zelfs meer achter personen staan die zeggen dat de Xbox de PS2 verziekt dan de Xboxers die zeggen dat de PS2 hun console verziekt... Alleen al omdat je niet op die manier moet denken.
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ya Xbox en Gamecube hakken in Sony's aandeel niet andersom aangezien de PS2 er eerder was...
     
  12. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    het rijmt! de stelling dan.

    Maar in de stelling zit geen rijm.

    Het is toch niet door de ontwikkelaars van de hardware dat spellen slecht gepoort worden? Nee, dit is te verwijten aan de ontwikkelaars.

    Ook is het onzin om een monopolie na te streven in gaming land. Een monopolie is uit principe slecht voor consumenten (prijzen worden opgedreven en kwaliteit is geen speerpunt meer).

    Nee concurentie is toch wel de manier om zaken te ontwikkelen.

    En als je poorts dan echt niks vind, kan je ze altijd gewoon niet kopen.
     
  13. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Ya hee dat slaat ff nergens op. Dat de GC en Xbox op Sony's aandeel in hakken dat heet "concurrentie" (Ok ik snap het wel we zijn hier pro M$ dus kennen de meeste dat woord niet maar probeer het toch even te volgen) en daarnaast is de PS2 een oude console dus het MOET gewoon ruimte maken voor betere en nieuwere consoles. Maar dat gebeurt helaas niet.

    Kijk met het "verziekende" (OK het is een onhandig woord maar ik heb het niet bedacht) gedeelte wordt bedoeld dat door de PS2 slechte (of beneden kwaliteit) games uit komen op de Xbox.

    Maar dat ff terzijde, een paar van jullie zeiden dat developers wel moesten poorten omdat ze anders allemaal failliet zouden gaan.

    Nou ik denk dat dat ook wel weer mee valt kijk maar naar Bungie 3 miljoen Halo stuks over de toonbank en Team Ninja die brengen allemaal Extra DOA spellen uit, denk echt maar niet dat DOAX en DOA Online zouden bestaan als DOA 3 het niet goed deed op de Xbox. Die gasten hebben gewoon hun best gedaan en worden daarvoor beloond PUNT.

    Maar stel ff dat jullie gelijk hebben dan zie ik nog steeds geen reden waarom ze niet wat Extra's bij de Xbox poort kunnen doen al zijn het maar een paar Exclusieve levels of een betere engine of als Extratje dat het Xbox Live support terwijl het misschien geen Online spel is voor de PS 2, gewoon iets waaruit blijkt dat ze nog een beetje moeite doen om die spellen te poorten, of wil je zeggen dat ze voor dat kleine beetje werk ook al failliet kunnen gaan???? Want als dat zo is dan is het wel heel erg gesteld met de games wereld.

    Weet je trouwens wat ik ook vind dat moet gebeuren, er moet eens een Europese console uit komen en dan moeten we de VS en Japan eens een keertje 6 maanden laten wachten met alles. Jah dat zou eens moeten gebeuren. Kom op Phillips ga ff nog een console bouwen en probeer er dit keer een goed multimedia pret park van te maken want de Xbox 2 en PS 3 worden dat ook.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh, ik heb het zo nog niet bekeken.
    Maar ik heb door een of de andere reden geen symphatie voor Sony (PS2 alleen, tijdens PSX tijdperk nog wel).
     
  15. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    a. Als er iets goed is voor de ontwikkeling van (goede) spellen, dan is 't wel de concurrentie tussen PS2, GC, Xbox (en GBA en PC). Zeker voor een console van Microsoft, die nog wel eens stopt met innovatie als de concurrentie weg is.

    b. "Dus gamers met een laag IQ zeggen daarom weer: Euh ik zie niet zoveel verschil tussen de Xbox en PS 2 spellen dus Xbox zal wel niet zoveel beter zijn..duuhhh."

    Persoonlijk zie ik dat verschil ook niet zo. Misschien is 't mijn lage IQ, misschien omdat ik de PS2, Xbox, GC, PC en GBA allemaal en heb ze voornamelijk gebruik om spellen mee te spelen ipv specs te vergelijken.

    Ja, de Xbox heeft korte laadtijden en ondersteunt vaker 4 player splitscreen, en heeft minder aliasing problemen. Maar de Xbox, ondanks z'n "specs", is duurder met on-line gaming, ondersteunt geen force-feedback sturen (let op: wel rumble, geen force feedback zoals met een Momo Force), heeft _nog_ geen games met spraakherkenning (SOCOM op PS2), geen dansmat, geen Eyetoy. Xbox Live heeft geen ondersteuning voor clans.
    En dan vergeten we voor 't gemak dat er voor de Xbox minder spellen (en minder spelsoorten) beschikbaar zijn.

    c. Er zijn geen luie developers. Er zijn hoogsten uitgevers die de grootste markt (PS2 gamers) niet willen mislopen. Ter vergelijking: er zijn een handvol PS2 spellen die in de voorverkoop alleen al meer exemplaren verkochten dan Xbox game #1 Halo in 1.5 jaar. Je gaat als melkboer je ook niet concentreren op alleen karnemelk als 't merendeel van klanten voornamelijk gewone melk drinkt.
    Op enkele uitzondering na (id software, Valve, ...) zijn developers niet in staat een spel te ontwikkelen zonder vooraf financiering van de uitgever. Zoveel keus heeft een ontwikkelaar niet.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2003
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Xbox is kennelijk niet zó op de markt geplaatst en heeft kennelijk niet een degelijk genoeg concept dat elke ontwikkelaar directe exclusief voor Xbox aan de slag gaat - Ook dát is concurrentie en alsnog geen enkele reden omt e zeggen datd e PS2 de Xbox verziekt...
     
  17. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Zonder de PS2 was er nooit een markt geweest die interessant genoeg is voor Microsoft om een console te ontwikkelen. Dus kun je beter zeggen "Zonder de PS2 had de Xbox nooit bestaan"

    *Deze post is mede mogelijk gemaakt door PBateman* ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2003
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Technoob : ik wilde dat net neerzetten :)
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat een trieste thread en wat een trieste mensen|:-
     
  20. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    De gene die roept dat andere mensen triest zijn is:

    A. Zelf triest.
    B. Iemand die aandacht te kort komt en probeert op elke mannier aandacht te vragen, al is het negatieve aandacht.

    Maar weer ff on-topic.

    1 Ding ff heel snel de wereld uit helpen. Dat gelul dat de Xbox zonder PS2 niet bestaan had. Dat kan je wel in het oneindige doortrekken tot op het feit dat als het universum niet bestaan had dan had de aarde niet bestaan, had de aarde niet bestaan dan had de mens niet bestaan etc. etc. etc.

    Het gaat er niet om dat de PS2 en Xbox bestaan het gaan om hoe er gebruik gemaakt wordt van die consoles die bestaan. En de Xbox wordt gewoon onderbenut PUNT.

    En om ff op William te reageren. Ik heb zelf ook een GC en Xbox en daar naast ook nog de hele rang van de oudere consoles (Behalve PS1 en 2) En ik zie ook weinig verschil tussen de GC en Xbox (trouwens die twee liggen toch echt wel ff iets dichter bij elkaar dan de PS2 en Xbox maar goed) Ik zeg ook niet dat je een laag IQ hebt omdat je weinig verschil ziet, want er is namelijk ook weinig verschil te bespeuren. Wat ik bedoelde was dat de mensen met een laag IQ dat als argument gebruiken om te blijven hangen bij die PS2 waardoor de mensen die voor een nieuwe console weer benadeeld wordt door de grote domme massa en luie developers. (Je kan nog zo zeggen dat ze niet lui zijn maar tot nu toe doen ze helemaal niets om het tegendeel te bewijzen, FF voor de duidelijkheid ik bedoel dus de developers die alle games maar achtenloos poorten)

    Trouwens nog ff terzijde dat van spraak herkenning enzo dat is een kwestie van tijd. En het feit dat de Xbox weinig spel soorten biedt ja dat ligt dus weer aan de developers want die kiezen er voor om telkens in het veilige race en 3D shooter genre te blijven (voor de Xbox dan) Maar daar komt ook weer verandering in. (Ik heb immers nog altijd goede hoop)
     

Deel Deze Pagina