[PC] RE4 komt binnenkort eindelijk voor de PS2 uit !!

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 17 aug 2005.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen :)

Het is inmiddels al lang geen nieuws meer voor de meesten dat RE4 ook naar de PS2 zal gaan, maar de PS2 versie van RE4 gaat hier dus over niet al te lange tijd uitkomen....op de officiele Playstation-Europe site las ik dat hij voor 9 november gepland staat :D HET ZOU EENS TIJD WORDEN dacht ik toen :9

Ik als zware Resident Evil-fanaat (heb deel 1 t/m 3 en Code : Veronica X, allemaal uitgespeeld en sommigens zelfs meerdere keren) voelde me namelijk bestwel genaaid toen aanvankelijk bekend werd gemaakt dat RE4 een GameCube exclusive zou worden....waarom ?? Omdat bijna de hele RE serie altijd voor de PS/PS2 is uitgekomen, en dan zou ik een Cube aan moeten schaffen voor deel 4 ? Niks tegen de Cube hoor, absoluut niet....maar ik heb hem gewoon zelf niet omdat er, op Zelda na, eigenlijk geen (exclusieve) titels op uit komen die me genoeg kunnen boeien.

Maar goed back to the subject, RE4 zou dus ook voor de PS2 uitkomen werd een hele poos geleden al bekend gemaakt....en dan nu ist eindelijk bijna zover ! _O_
    RE4 zal voor de PS2 uitkomen in een gewone editie, en een Premium Edition. De gewone editie lijkt me geen uitleg nodig te hebben, dat is het spel :9 De Premium Edition zal naast het spel o.a. ook een making-of-the-game-DVD bevatten en nog wat meer stuff....bron : Gamespot (http://www.gamespot.com/ps2/adventure/residentevil4/news_6130662.html)

De Premium Edition is bedoeld als een soort beloning voor PS2 gamers voor het lange wachten op RE4 en zal iets meer gaan kosten dan de gewone versie met het spel alleen, maar als je een zware RE fan bent zoals ik en je hebt ook niet van deel 4 kunnen genieten wegens gebrek aan een Cube en je hebt wel een PS2 is dit dus je ultieme kans om deze zwaar meesterlijke game toch te kunnen gaan spelen ! :D Wat ik aan screenshots en trailers op internet heb kunnen vinden zal deze versie namelijk echt niet veel gaan onderdoen voor de Cube-versie, en de leuke extra's die je erbij krijgt als je voor de Premium Edition gaat vind ik persoonlijk een zeer leuk goedmakertje van Capcom voor het late verschijnen op de PS2 :)

Maar wat vinden jullie ? Een naaistreek van Capcom jegens de Cube bezitters die dit spel al hebben, of hadden jullie het eerder een naaistreek gevonden als RE4 een Cube-exclusive was gebleven ? En waarom ?
    Mijn mening hierover is in elk geval wel duidelijk lijkt me, ik ga voor dat laatste ;)

Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  2. Dj Demonic

Dj Demonic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eerder een naaistreek van sony die er natuurlijk weer zo achterlijk veel geld voor overhadden dat capcom niet KON weigeren... heeft de cube eindelijk eens een wreed spel exclusief, komt sony met de zakken vol geld aan...
    sony heeft al veel te veel invloed wat dat betreft en het zijn allemaal van die achterlijke pogingen om mensen toch maar spellen voor die brakkige ouwe playstation te laten kopen, van het weekend vroeg een maat nog aan me, duurt het bij jouw ook allemaal zo achterlijk lang met mercenaries voor dat het een keer geladen is, en dan zeg ik vol trots "NEE!!!!" en dit is geen fanboy opmerking, ik laat elke console in zijn waarde maar het bedrijf sony vind ik op deze manier gewoon niet goed bezig. (ik weet b.t.w. dat microsoft ook geen lieverdjes zijn op dit gebied)

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha sorry hoor maar het klinkt idd een beetje fanboy-achtig ;)
    Ik denk dat je het niet zozeer bij Sony moet zoeken, maar bij Capcom zelf want die realiseerden zich dondersgoed dat RE geboren en gegroeid is op die "brakkerige ouwe playstation" en dat ze met hun RE4 Cube-exclusive zetje een hoop RE-fans zouden laten zitten, met andere woorden in de steek zouden laten.

Op deze manier kunnen in elk geval alleen maar meer gamers van dit superspel genieten maar goed das mijn mening en ik denk dat een hoop mensen dit met me eens zullen zijn, en als jij daar als Cube-fanboy (want zo kom je idd over) niet tegen kunt is dat jouw probleem. Zie het als iets positiefs omdat RE4 nu voor meer publiek beschikbaar wordt, en kijk a.u.b. niet alleen naar jezelf. De Cube heeft immers meer goeie exclusieve titels, met als duidelijkste voorbeeld Zelda.
    Nogmaals : RE is geboren en getogen op wat jij een brakkerige console noemt, als dat niet was geweest zat je nou op je Cube ook geen RE4 te spelen....it's as simple as that :) Maar je hebt je mening gegeven, daar vroeg ik ook om....maar het kwam idd behoorlijk fanboy-achtig over :9

4. Dj Demonic

Dj Demonic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    had ik wel verwacht, maar
    1. ik heb geen gamecube, zou hem ook niet willen hebben.. de controllers zijn het niet helemaal imo... en de games ook niet...

2. je hebt gelijk wat de RE legacy betreft en wat dat betreft is het redelijk om RE4 ook op de ps2 uit te brengen.

3. je moet me toch (gedeeltelijk) gelijk geven dat de strategie van sony is om d.m.v. zoveel mogelijk geld aan developers te geven een game uit te laten stellen voor andere consoles en nu gebeurd het misschien andersom...

4. ALS ik al een fanboy was was ik wel een xbox fanboy, maar nogmaals ik heb niks meer of minder met de xbox dan met de PS2 of de cube... de xbox heeft voor mij gewoon het beste aanbod, als was het alleen maar vanwege Ninja Gaiden en DOA.. die spellen hebben mij over de lijn getrokken en halo(2) is ook gewoon retecool...

edt: 5. wat ik pas echt een naaistreek vind is dat hele "fable: the lost chapters" gebeuren wat zich nu afspeelt... ik ben dus 1 van de vele mensen die fable voor 59,95 gekocht heeft en nu nog eens 30 euro kwijt ben om het spel compleet te maken, dan vind ik wat filmpjes nog niet eens zo erg... en ik eis ook eigenlijk een inruilactie :mad:

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is idd een echte naaistreek, maar dat is een discussie voor een andere thread :)

Zelf vind ik het geen naaistreek, noch van Sony, Noch van Capcom.
    Dingen als dit gebeurt natuurlijk met grote regelmaat, "exclusief" is iets geworden wat je inmiddels, helaas, met een korreltje zout kan nemen.
    Zie b.v. Splintercell.
    Nu heb ik zelf alle drie de consoles en inmiddels al in het bezit van Res Evil4 dus voor mij maakt het toch al niet veel uit.
    Maar het is een goed spel en ik gun de ps2 bezitters deze zeker. Grafisch verwacht ik wel dat ie iets minder zal zijn als de cube versie (heb nog geen screenshots gezien) maar dat is iets wat voor de gameplay niet uitmaakt.
    Natuurlijk had ik graag ook een premium editie gehad, zeker als het om b.v. een steelcase versie zou gaan. Maar ach uiteindelijk draait het toch om het spel.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke, ik wilde je ook niet persoonlijk aanvallen ofzow....maar sommige dingen vond ik niet helemaal rijmen in je verhaal :)
    Ik maakte uit je verhaal op dat je een Cube had en daarom de PS2 versie van RE4 afkraakte, maar das dan iets te snel geconcludeerd. Ik wou ook alleen maar aangeven dat ik het als iets positiefs zie omdat nu meer gamers van dit superwrede spel kunnen genieten.

Op puntje 3 zal ik ook echt niet helemaal tegen je in gaan, ik ben immers niet zo op de hoogte van de marketing-strategie van Sony....ook nie van Microsoft of Nintendo trouwens. Maar ik denk dat je het hier voornamelijk bij Capcom moet zoeken om wat ik in mijn vorige post zei, tenminste zo denk ik er dan over. Dat wil idd niet zeggen dat je het helemaal met me eens moet zijn, als je er zelf een ander idee op na houdt.

Puntje 4 : Haha ja das idd persoonlijk ;) Ik ben ook geen Sony of Microsoft fanboy, ik vind alleen dat zowel de PS2 als de Xbox voor mij een goed aanbod games leveren, vandaar dat ik ze ook allbei heb. Heb ook altijd een NES, SNES en N64 gehad en nu ook een GBA SP dus ik ben ook echt niet anti-Nintendo mocht ik die indruk misschien gewekt hebben....

Puntje 5 : Jah dat moet ik dan wel met je eens zijn, das idd beetje jammer....
    Maar goed voordat we teveel off-topic gaan, tis oke....no hard feelings ;)

Ben erg benieuwd naar wat andere mensen vinden van het onderwerp van deze topic :)

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Psies, voor de Cube bezitters die het spel al hebben maakt het weinig uit dattie nu ook naar de PS2 gaat....wat kan hun het schelen :9
    Tis alleen een mooie gelegenheid voor PS2 bezitters die geen Cube hebben om nu ook RE4 te kunnen gaan spelen, ofwel meer speelplezier voor een groter publiek :) En idd, het gaat allemaal om de gameplay....en extra dingetjes bij een game zijn leuk, maar je koopt het toch vanwege de game zelf en niet alleen voor die extraatjes.....dat ben ik volledig met je eens :)

8. cdiddynl

cdiddynl Guest

Re4 komt ook binnen de kortsrte keren naar de Xbox als ie er nog niet is

9. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    right..... _0/

Ik heb hem op de Cube en ik gun het PS 2 bezitters best deze topgame te spelen. Ik vind zelf wel de hele Resident Evil reeks niks aan, behalve Rezzie Evil 4 dan.

Maar ik haal ook wel Resident Evil 5 op de 360

10. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat zal nooit gebeuren. Deel 5 komt wel op de Xbox 360. Maar ik heb RE4 al voor de Gamecube, dus het kan me niet schelen of dat spel ook op de Playstation komt. Grafisch moet de PS2 versie toch veel inleveren op de Gamecube versie en ik denk dat de controls ook wat minder lekker zullen zijn. Het spel is toch in eerste instantie ontwikkeld voor de Gamecube. En Capcom denkt heus niet aan de fans, maar aan het geld. Veel meer mensen hebben een PS2 dan een Gamecube. Ff de boel poorten met een klein extraatje en cashen maar. En groot gelijk hebben ze. Veel eenvoudiger dan weer een nieuw spel ontwikkelen.

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kijk enorm fel uit naar resident evil 4!!! Ik heb hem eens met een kameraad gespeeld gehad op de cube, en het is bom. Mijn broer koopt waarschijnlijk re4(of ik leg samen) in november en dan kan ik mijn besluit trekken welke de beste re is. Ik ben een enorme fan van de games, 2 staat bij nog altijd hooguit vanboven. Maar 1 vond ik ook ernom en re3 was ook enorm(misschien een klein beetje minder dan 1, anuwel er ook enorme stukken in zaten,en nemesis...:D)
    Ik hoop dat resident evil 4 even fel en angstaanjagend als de vorige delen is...

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha yup dat had ik dus ook ;)
    Ik heb RE4 toen bij een maat van me gecheckt die dus wel een Cube heeft, en ik had echt zoiets van WOW ! :9 Dat sfeertje, de nieuwe manier van spelen....het is misschien ff wennen maar je kon gelijk merken dat het wel echt RE is :)

Ik had het ook echt balen gevonden als het een Cube-exclusive gebleven was, dan was ik echt jaloers geweest op Cube bezitters :9
    Maar gelukkig is dat niet zo....ik ga hem gelijk halen zodra ie uit is voor de PS2, en dan wel de Premium Edition natuurlijk :D

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :), ja die versie ga ik ook kopen(zeker weten :))

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook gelezen dat er in de PS2 versie een gun zit die er niet in zit in het origineel voor de Cube....ben benieuwd :D

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na mijn melding over een nieuwe gun in de PS2 versie van RE4, kan ik jullie nu ook vertellen dat er nog meer extra features in de PS2 versie van RE4 komen te zitten....waaronder eentje in de vorm van een heel nieuw scenario, ofwel een nieuw apart te spelen gedeelte als toevoeging aan het "gewone" verhaal :)

Lees er meer over in dit artikel : (http://www.gamespot.com/ps2/adventure/residentevil4/news_6131832.html)
    Ook wordt hier de toevoeging van de extra gun waar ik het over had nog eens bevestigd....ik vind dit zeer smakelijk nieuws, nog meer RE4 voor PS2 bezitters ! :D

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Cool cool, kan niet wachten...:)

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    PS2 Trailer van Resident Evil 4!!!!!

In november vindt Resident Evil 4 eindelijk zijn weg naar de PS2 nadat het eerder al zeer succesvol was op de GameCube.

We tellen het jaar 2004, zes jaar na het 'incident' in Raccoon City. Leon Scott Kennedy, een van de hoofdrolspelers uit Resident Evil 2, is nu in dienst van de Amerikaanse regering. Leon komt, net als in deel 2, meteen in de problemen, want aan hem is de taak om de ontvoerde dochter van de president van Amerika terug te halen.

In het PS2 avontuur mag je in de rol van Ada Wong een vijftal exclusieve scenario's gaan spelen welke niet in het GameCube deel aanwezig waren. Ook nieuwe wapens en objecten zullen toegevoegd worden om de game een meerwaarde te geven t.o.v. het GameCube deel.

Hier vind je de trailer:
    http://www.gamed.nl/view/8105
    (klikken op resident evil 4-trailer en vervolgens ga je naar een andere site, en daar kan je rechtstreeks de trailer downloaden...:))

Ik heb de trailer gezien, en fucking shit man, wat een graphics!!!!! Niet normaal, die graphics zijn even mooi als de gamecube versie...
    Op diverse forums zeiden veel nintendo fanboys van "ooh, wachten jullie ps2 gamers maar op jullie re4 met slechte graphics,..." nu weten ze wel beter :cool:

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha :9

Ik heb ook al diverse trailers gezien van RE4 op de PS2 en ik zag al gelijk geen verschil met de Cube versie....en al zou er straks wel een klein beetje verschil zijn dan maakt me dat nog niks uit, want het blijft een vet spel en het gaat om de gameplay :)

Bovendien krijgen wij als PS2 bezitters er ook nog eens een hoop leuke extra's bij ;)

19. kenshin

kenshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind het weer van de gekken dat hij nu al weer op de ps2 uitkomt want ik moet een heel jaar wachten wil dragonballz b3 uitkomen op de gamecube

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah das wel zuur, vooral als je DBZ fan bent idd....
    Bovendien komt de nieuwe Budokai (Tenkaichi ofwel deel 4) alweer bijna uit voor de PS2....

Deel Deze Pagina