1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reacties op het frontpage nieuws.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door HellHound, 14 aug 2003.

  1. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik vroeg me eigenlijk af waarom de mogelijkheid bestaat om te reageren op het frontpage nieuws? De reacties zijn meestal van een behoorlijk laag niveau en je ziet gelijk wie er wel en wie er niet tot de vaste posters van dit forum behoren. De vaste posters zetten er meestal nog wel een reden bij waarom ze een bepaalde mening hebben, maar voor de rest staan er vaak maar van die domme eenregelige opmerkingen. Met name bij posts over bijv. E.A. en games als Buffy the Vampire Slayer zie je dit vaak. Kijk maar bij de laatste nieuwspost over de Buffy website. Dan staan er weer dingen als: Wat een mongole spel!!!!!!!!!!! en Buffy zuigt, zonder een verdere onderbouwing.

    Ik vroeg me dus af of dit soort posts niet gewoon verwijderd kunnen worden net zoals dat gebeurd met die post waarbij men schrijft dat ze 1e zijn. Of je haalt de hele mogelijkheid tot reageren natuurlijk gewoon helemaal weg. Als men wil reageren op een bepaalde game kan dat toch ook gewoon op het forum zelf? Je kunt dan wel zeggen dat er dan waarschijnlijk meer van dit soort opmerkingen op het forum zelf worden geplaatst, maar daar kunnen dan de mods dan weer tegen optreden net zoals ze dat dus nu ook al doen wanneer ze zo een post zien.

    Jullie zullen nu misschien zeggen dat je niet verplicht bent om de reacties te lezen en dat is ook zo. Maar het blijft een feit dat het allemaal maar van een behoorlijk laag niveau is en dat is toch jammer voor een goed forum als deze.
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Zelf ben ik ook niet meer zo'n voorstander van een reactie systeem, maar aangezien dát waarschijnlijk niet zal veranderen probeer ik vaak zoveel mogelijk te 'filteren' - In ieder geval bij mijn eigen berichtjes.

    Verder denk ik dat het probleem vooral de mentaliteit; Men denkt dat XBW een speelplaats is waar je kan roepen wat je wilt, dat zijn we echt niet. Ik pleit dan ook nog steeds voor de mogelijkheid tot het uitschakelen van de reactie-mogelijkheid bij irritante users...
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    mja idd daar zie ik ook wel wat in.. op zich kan er zich wel een leuke discussie rond een nieuwtje ontpoppen..
     
  4. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Dat mods/admins hun eigen nieuwsposts filteren is natuurlijk al een goed begin en ik begrijp ook wel dat het soms niet te doen is als er echt veel reacties zijn, maar wat is eigenlijk de reden dat men het reactie systeem niet zou willen veranderen/verwijderen?
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2003
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat WouteR zegt is een goede oplossing. Irritante mensen hun reactie-rechten ontnemen zodat de serieuze gamers aanvullende informatie, vragen en andere dingen bij de reacties kunnen posten.

    *noteerd.

    Zelf haal ik ook altijd domme berichten weg. Maarja is eigenlijk onbegonnen werk als je betere dingen te doen hebt zoals nieuwtjes posten!
     
  6. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Mja en dat soort discussies wil ik niet kwijt. Op zich ben ik hartstikke blij als er veel reacties zijn op een berichtje dat je getypet hebt. Geeft je nogmaals extra het gevoel dat je het ergens voor doet. Natuurlijk zijn er ook lamers tussen, maar zoals Wouter zegt worden die verwijderd, al blijft het bij mij vaak steken bij 1st posters en mensen die drie of meer keer achterelkaar posten.

    De instelling van een aantal posters is ronduit zwak, sommige zijn gewoon achterlijk. Daar verander je weinig aan, daar moet je gewoon overheen lezen. Eerlijk moet ik bekennen dat ik reacties van één zin of slechts een paar woorden alleen onbewust lees, omdat er meestal toch niets nuttigs uit voorkomt. Maar reacties hou ik liever wel, houdt alles levend en meer communicatie tussen de Crew en Members. Wij zitten niet in een toren.
     
  7. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    maar om het nou op het forum te doen vind ik ook niet zon goed idee, dan gaat volgens mij echt iedereen (naja niet iedereen) allemaal onnodige threads openen.. word dan te druk en te onoverzichtelijker in de fora...


    maar om die reacties te cancelle vind ik wel wat....
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het reactie systeem blijft bestaan en er komt een functie om te editen. Dat users een "reactie-ban" krijgen als ze veelvuldig nutteloos reageren wordt zeker een optie.
     
  9. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    jah dat is pas een goed idee: reactie ban....

    veeel beter......


    Topidee_O_
     
  10. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Reactie ban is goed..maar discussies horen op het forum thuis....je kan namelijk niet zien of iemand heeft gereageerd, je kan niet editen en je kan het niet vinden met de zoekfunctie..lastig.... het is goed om oneliners te geven die vaak eerste indrukken weergevn..of trieste reacties..aach..men moet zich niet overal aan ergeren.
     
  11. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik persoonlijk het reactie systeem nog steeds liever helemaal zie verdwijnen is de "reactie-ban" wel een goed idee. De "edit" mogelijkheid had er eigenlijk natuurlijk al vanaf het begin al in moeten zitten.

    Ik begrijp ook wel dat de schrijvers van een nieuwspost het leuk vinden om reacties te zien op hun werk, al blijft het natuurlijk wel een beetje een ego reden. ;) Je post zo'n bericht toch om het melden van het nieuws en niet om de reacties?

    Tevens vind ik dat er iig wel beter op de inhoud van de reacties bij bepaalde nieuwsonderwerpen gelet kan worden. Bij posts over E.A., gecancelde/uitgestelde games en games naar aanleiding van tv series weet je eigenlijk van te voren al dat je dit soort domme reacties gaat krijgen.

    Ik neem trouwens aan dat er voor een eventuele verandering we weer het "magische" woord V3 kunnen verwachten? :)
     
  12. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Als er nu bv wat nieuws is over een nieuw spel dat komt zal iemand daar wel een thread over maken & dan kan men daar verder praten. (zoals dat bij full spectrum warrior het geval was).
    Die reacties zijn eigenlijk van een heel laag niveau bv: dit spel zegt me niets, graphics zijn slecht, die komt op mijn verlanglijstje....allemaal nutteloze informatie dus.
    Maar da's enkel mijn mening en ik lees ook niet ALLE reacties dus misschien zit er af en toe wel iets interessants tussen.
     
  13. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat betwijfel ik. Als je voor iets gewerkt hebt vind ik dat je best wel mag zien dat er mensen het waarderen. Het is namelijk niet zo dat ze betaald krijgen (toch???). Reacties zou je moeten kunnen uitzetten, maar ze moeten niet weg. Staan soms nog redelijk leuke dingen in.

    EDIT: of misschien zo'n reactie stuk als Gamez.nl heeft. Dat de eerste 5 er een beetje staan, en dat je op een knop moet drukken om ze allemaal volledig te zien.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2003
  14. Ko3N

    Ko3N Winterswieker

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Het reactie systeem vind ik dat het wel moet blijven en dat er eigenlijk wel een edit knop moet komen. (vooral voor mij ;) )
    Een ban voor nutteloze reactie's is ook wel handig.

    Maar de reacties moeten er gewoon blijven, daar kun je ook een beetje op uitmaken of ze het spel mooi vinden en een beetje waardering voor de schrijfers ervan is ook niet verkeerd.
     
  15. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook wel een goed idee ja, als sommige mensen zo dom op nieuws op de frontpage reageren ervopr zorgen dat ze dat niet meer kunnen, kunnen ze btw ook een OW krijgen als ze zich daar erg slecht gedragen?
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Jazeker.
     
  17. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Eventjes terug komen op m'n eigen thread.

    In deze thread kwamen mods/admins met ideeen aanzetten als het "filteren" van hun eigen nieuwsposts en reactiebans. Nu begrijp ik ook wel dat zulke dingen tijd kosten om in te voeren, als dat uberhaupt ooit gebeurd natuurlijk. Er kwam ook naar voren dat jullie (mods/admins) zelf ook niet zitten te wachten op die nutteloze reacties in de frontpage nieuwsposts. Nu vraag ik me toch echter af hoe het dan in godsnaam mogelijk is dat er dan niets gedaan wordt aan de reacties in de Ajax Club Football nieuwspost op de frontpage. De laatste keer dat ik keek waren er notabene 80 reacties die voor zo'n 90% uit niets meer bestonden dan geflame en gebash. Er doet notabene zelfs een mod aan mee.

    Waarom wordt dit gedrag op het forum zelf niet getolereerd, maar mag je op de frontpage blijkbaar zeggen wat je wilt?
     
  18. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Dit is opgelost. Niemand reageert meer onder de berichten op de frontpage.
     
    Yerewn, Jorrie en lwn vinden dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    [​IMG]
     
    Reckuuza, WorkingTitle en Yerewn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina