Reacties van Crew op sommige problemen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door simmertje, 31 jul 2003.

1. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet eigenlijk helemaal niet waarom ik met dit aankom zetten en of het wel nut heeft. Maar ik wil dit onderwerp toch wel is onder de aandacht brengen.

Het verbaast mij hoe sommige mods reageren op members die misschien nieuw zijn en nog weinig af weten van een forum. Ik kan er zelf over mee praten ben een keer geband en was in het begin ook erg onhandig en wist niet hoe een forum in elkaar zat. Als je hier een bekende fout maakt bijvoorbeeld: opsom topic of allerlei andere dagelijkse troep dat we tegen komen wordt er soms erg bot en soms zelfs vernederent gereageerd. Sommige mensen zijn gewoon nieuw en kunnen er niet mee overweg en dan is het niet leuk om dat soort reacties te krijgen.

Ook lees ik sommige problemen die hier al eerder zijn besproken in dit forum en zit ik soms met open mond te kijken. Een duidelijke zin uit de Faq luid:

"Respect

De community is geen marktplaats waar je zomaar alles kan roepen. Je bent te gast en we verwachten dan ook dat je een beetje respect toont tegenover de andere gasten en de leiding van het forum. Denk ook na voordat je iets plaatst; Draagt het bij aan de discussie? Hechten andere mensen waarde aan deze post? Is het niet in strijd met het beleid? Hier nemen we graag het voorbeeld aan van het Edge forum; "This is not a democracy, and you don’t have a right to free speech. This is Edge’s house, and if you come in and you’re abusive and annoying, you get kicked out."

In het topic van P1m, ik ken hem redelijk van msn, wordt er zo raar gereageerd dat deze regel uit de faq gewoon weggegooid kan worden. P1M geeft zelf zijn fout aan en heeft er spijt van, en wat doet Wouter....een plaatje van een middelvinger volgens mij is dit geen respect. Hetzelfde is bij mij het geval geweest ik stuur een mailtje na mijn ban, alles uitgelegd en ook mij spijt betuigd. En wat stuurt die zelfde Wouter terug: "Je weet dat ik naar je ouders ga als je nog een keer vervelend doet". En dan Eastmaster die opmerkingen maakt van 'roze dagboekje' en soort reacties. ( No Offence Eastmaster, crew maat van me ;)). Als crew moet je volgens mij het voorbeeld geven en niet met dit soort reacties de case closen.

Verder heb ik hier weinig op in te brengen en is het misschien nutteloos geweest maar moest het toch even kwijt en kan hier misschien SERIEUS over gepraat worden.

Amen O-)

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kun je ook met voorbeelden komen waar mods mensen vernederend of onrespectvol behandelen die niet ooit eens om gegronde redenen geband zijn? Dan moet je volgens mij namelijk flink zoeken...

p1m was dit forum niet waardig, heeft hier dan ook niks meer te zoeken, dergelijke personen verdienen geen respect. Jouw gedrag was op een gegeven moment ook niet om over naar huis te schrijven....

Respect krijg je niet zomaar, respect moet je verdienen. Denk daar maar eens over na, ik denk dat dat zo'n beetje de hele lading wel dekt.

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Alle mods en admins reagereen anders wanneer iemand nog maar net op 't forum is, wij ruiken niet of iemand ervaring heeft met andere fora.
    Vooral bij newbies reageren we een stuk vriendelijker en hulpzamer als bij mensen die al een langere tijd hier zitten, of al meer "fouten" gemaakt hebben. Vaak zul je dan ook posts zien waar we iemand welkom heetten, vooral als er iets mis gaat, een verkeerde thread, loze post, enz. enz.
    Echter blijven we niet altijd even vriendelijk en beleefd, wanneer iemand voor de 26ste keer dezelfde fout maakt is het nutteloos om vriendelijk te gaan reageren of iemand alsteblieft op zijn gedrag wil letten.
    Ik noem dan ook geen namen voor de mensen die vaker op hun gedrag zijn gewezen en daardoor misschien wel minder vriendelijk zijn behandelt.

Je hebt er mensen tussen zitten die snappen dat als je iets op een normale manier zegt zij er ook verandering in brengen. Sommige zijn echter hardleers en die moet je dan gewoon ff met de harde hand aanpakken.

Dit kan verkeerd gezien worden door die persoon of door andere.. Toch is 't soms the only way.

4. RSX

RSX Guest

Ja, gvd!
    Kutmods hier... sjeez!

Ik moet poepen:{

Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik gebant ben op dit schijtforum

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    één minuut, om precies te zijn :{

6. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik geef jullie één uitzondering deze keer voor die gast hierboven :D

7. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Maargoed P1M die geeft toch toe dat hij fout zit en dat hij spijt heeft! Hij vraagt om respect hij heeft er spijt van en wat kan er nou meer aan doen? Dan is het toch niet sociaal om een plaatje van een middelvinger te laten zien?

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Met de ban van p1m heb jij niks te maken. Bans zijn persoonlijk, niet iets waar iedereen over mee kan zeveren.
    Daar gaan we het hier dus ook niet over hebben...

9. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ok dat snap ik en ik weet ook niet wat er allemaal nog privé heeft afgespeeld. Maar dit is één van de duidelijke voorbeelden die ik heb over 'respect' op het forum.

10. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ben ik met simmertje eens. als mod moet je, je volwassen en professioneel opstellen.
    wat voor positiefs bereik je met zo een plaatje van een middelvinger?

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Beetje laat om nou nog aan te komen zetten met excuses.
    Extreme vergelijking: Iemand die voor een misdrijf veroordeeld is tot gevangenisstraf, kan toch ook niet halverwege z'n celstraf zeggen dat ie spijt heeft, waarop ie opeens vrijgelaten wordt?

Hij wist wat de consequenties zouden zijn, hij weigerde zijn "straf" uit te zitten, door het aanmaken van nieuwe accounts en mij te bestoken van e-mails met opzettelijk uit-de-tent-lok gedrag heeft hij het gewoon totaal verbruid en zijn al zijn kansen verkeken.

Of dat een opgestoken middelvinger rechtvaardigt, laat ik in het midden, maar zo iemand heeft op dat moment al z'n respect al verspeeld.

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52

Mja, kijk.. Wat wil je als iemand 3500 keer echt te loos post. Dan heb je na de 3501ste keer echt geen zin meer om weer alles opnieuw uit te leggen hoor. :{

13. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies! Echt waar nergens in het leven zul je problemen oplossen met een middelvinger of andere rare dingen. Als iemand sorry zegt vind ik dat je hem iedergeval de kans moet geven om over het onderwerp te praten. Volgens mij los je het probleem nietop met een middelvinger. Iemand krijgt de kans niet om respect te verdienen met dit soort rare acties.

14. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik wil me er eigenlijk allemaal niet zo erg mee bemoeien. Maar kijk je bent nu al een jaar lid ofzo en je zou nou onderhand wel weten hoe dit forum in elkaar steekt. Je probeert nu een onderwerp onder de lamp te gooien (of hoe ging die ook alweer) waarbij je gelijk al een nutteloze dubbele post maakt je hebt een knopje edit ;) (je komt zo natuurlijk niet echt serieus over) ! Maar het lijkt me wel erg gek dat een crew lid een middelvinger opstuurd. Zit p1m de boel niet een beetje te stoken ofzo? En wat darkwing zegt respect moet je afdingen!

15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het zal wel terecht zijn, die middelvinger.

Het komt nooit voor dat wij iemand simpelweg afwijzen door een lullig plaatje te posten, behalve bij p1m.
    Zou het dat niet zo zijn dat p1mmetje het gewoon te bont heeft gemaakt.

Als iemand nooit vecht, nog nooit heeft gevochten en ruzie krijgt en iemand slaat dan ga je toch ook niet zeggen dat het een vechtersbaas is :+

16. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit trouwens al 1,5 jaar hier, langer dan de meeste crew en mods die hierzitten :p. En ik heb XBW ziten groeien tot de grooiste Xbox site. Maar vroegah was het allemaal erg anders hier, ik kan mijn eerste post nog herrineren waar je nu een ban voor altijd zou krijgen. Maar 1 ban op het forum, 2 bans op Mirc en 2 waarschuwingen begin ik het onderhand wel te snappen hoor. Respect moet je afdingen natuurlijk, maar als crew hoor je daar ook het goede voorbeeld te geven en dat doen sommigen hier helaas niet.

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Respect verdienen? Zoals ik al zei, onze goede vriend p1m had al zijn respect (als ie dat al had) al achteloos door het riool gespoeld. Je loopt een beetje achter de feiten aan als je op het moment dat je geband bent nog je respect moet gaan verdienen. Dan ben je te laat, dan is het helaas pindakaas.

Sowieso is ons beleid: als je een nieuwe account aanmaakt terwijl je een ban uitzit, respecteer je ons beleid en ons gezag kennelijk niet, dan hoeven wij ook geen respect voor jou te hebben. In zo'n geval hoef je al helemaal niet meer terug te komen.

18. R5S5X

R5S5X Guest

:mad:

Het was niet de bedoeling dat het zó snel gaat geg:{

BTW, bannen ze hier op IP of alleen nick?

Volgens mij heb ik al 2 keer mijn IP voor niks veranderd :mad:

Hoeren!

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Voor de tweede keer: opsouten.

20. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Dan mogen jullie de Faq wel is aanpassen! Staat nergens dat je na een ban geen nieuw account mag aanmaken want anders krijg je 5 weken langer een ban. (Spreekt ui ervaring)

Edit: Damn ik probeer hier een serieus gesprek aan te gaan en iemand zit het hier flink op te fokken.

Deel Deze Pagina