dit onderwerp is vast wel eens ter sprake gekomen, al lijkt het daar niet op: wat vinden jullie vd de overmatige negatieve reacties op elkaar onder het mom van ''reacties toevoegen'' voorbeeld: een nieuwtje over het xbox spel: outrun 2, de ene vind het wat, de andere niet; klaar! ....toch? niet dus; er wordt gereageerd op elkaars mening (of die nu ergens op slaat op niet) en binnen no time is er een zinloze hersenloze, trieste discussie losgebarsten ...en dat niet eens over het desbetreffende nieuws...hoe droevig is dat! ik ben er van overtuigt dat ik niet de enige ben die soms denkt: ''ga je moeder helpen met afwassen ipv achterlijk lopen doen'', ''heb je niets beter te doen'', ''krijg je te weinig aandacht ?'' Maar aan de andere kant: hoe meer aandacht je besteed aan deze ''jongetjes'' des te erger het wordt... conclusie; niet meer op reageren! nooit meer! niets is erger dan genegeerd te worden! (=geen aaandacht meer) dan moeten ze wel ''normaal'' doen!
Ik ben zelf voor een filtersysteem, niet al te diep: Bepaalde aanstootgevende reactie's worden dan door moderators/redactieleden als 'vuil' betiteld en zijn niet te zien door anderen - wél door de persoon die het plaatste. Maargoed, dat vereist alsnog veel werk en constant nieuwsberichten checken is ook niet alles.
ben ik met je eens dat dat ''niet alles'' is: daarom juist:moet niet zo zijn dat iedereen zn ''shit'' kan spuien, en een ander (jij in dit geval) het mag opruimen, dit kan anders.
Reacties door nieuwslezers laten beoordelen. Heeft een reactie -4 bijvoorbeeld wordt alleen de naam van de persoon geplaatst bij de reacties en als men daar op klikt krijgt men de volledige post te zien.
denk dat ik begrijp wat je bedoeld: maar het gaat niet zozeer om de negatieve reactie op een nieuwtje (dat moet kunnen, tot op zekere hoogte) maar reacties op een reactie op nieuwtjes(snap je hem nog?) daar gaat het om: dat kan anders dan wat Wouter doet (niet om hem in het discredit te brengen; integendeel! petje af!) zeg maar: geen (respectloze) reacties op anderen die reageren op nieuwsberichten!
Je bedoelt een soort van censuur. Dat als er een bepaalde zin wordt getyped, dat die zin dan niet zichtbaar is.
Nee. Het wordt gewoon beoordeeld door een moderator of redactielid, die bepaalt of het bericht zichtbaar is of niet. Dat is wel een soort van censuur, maar in het belang van de pagina.
vind het allemaal maar onzin (ik mag nu toch wel reageren of is dat ook nutteloos :{ ) allemaal ingewikkelde systemen van cencuur, het zijn discussies en daar hoort het bij, als jij je mening wil geven om iemands reactie moet dat ook kunnen, als ze gaan schelden oke maar zo overdrijven en ander neem je maar een extra moddereter aan anders schaffen jullie die reacties maar af!
Een discussie over het nieuwsbericht of het onderwerp is best. Maar je snapt toch ook dat het niet de bedoeling is dat er ellenlange discussies zijn over één simpele ziel die een trieste reactie plaatst?
niet bagataliseren: Over het reageren maak ik ook geen punt; daar zijn die nieuwtjes voor en een reactie op elkaar is ook geen punt: maar respectloos reacties zoals deze: citaat: ''i wanna take you to a gay bar LETS START A WAR START A NUCLEAR WAR! at the gay bar electric six - gay bar!''IVE GOT SOMETHING TO PUT IN YOU!!!! AT THE GAY BAR!'' daar heb ik het over! een gewoon meningsverschil vind ik alleen maar leuk: weet je ook weer wat de andere vind.
Dus ik mag dan nu niet bijvoorbeeld reageren met: Electric six - Gay bar is toevallig wel een heel goed nummer!! geintje joh, ik vind dat je wel gelijk hebt, maar je moet op zekere hoogte wel met elkaar hier kunnen discussieren, daar is het ook voor bedoeld. Als hier alleen maar op het nieuwtje wordt gereageerd, krijg je een opsomtopic.
Als we elkaar dan toch aan het wijzen zijn op bepaalde zaken: Postjes op het forum mogen zo nu en dan ook wat gestructureerder (*hint hint* ).
Nee hoor, nog zoiets náást de hint over de gestructureerde postjes; Net zoals dat het irritant is dat men raar reageert op de frontpage, is het ook irritant om te gaan schreeuwen dat het topic dicht moet - zelfs als het je eigen topic is . Wat nu als er iemand is die nog een nuttige bijdrage wil plaatsen? Slotjes zijn alleen om een op hol geslagen topic tot stoppen te brengen.
censuur in het belang van het land. Het is maar één woord verschil, maar er zijn landen die zo redeneren. Over het algemeen zijn dat landen, waar wij als Nederland het hier niet mee eens zijn. Bij Tweakers hebben ze zoiets zoals jij wil, alleen dan kan de lezer een kwalificatie meegeven. Hierdoor kan deze ook verdwijnen, maar dat wordt dan bepaald door de lezer en niet door een individu. Lijkt mij een beter systeem.
ten eerste; ik schreeuw niet, heb ook geen reden om te schreeuwen, ten tweede; de reden dat ik aangeef dat deze topic dicht mag, is omdat ik nu al zie aan reacties dat het een heel andere weg inslaat dan de bedoeling was: men blijft niet bij het onderwerp: namelijk het niet reageren op mensen die achterlijke leuzen schreeuwen: ik wil het helemaal niet hebben over een ''censuur'' maar als anderen dat wel willen is dat prima. ps: ik was mij er ook niet van bewust dat ik deze topic niet zelf kon sluiten.
Klopt. Geef ik je gelijk in. Verschil is alleen dat wij geen sociale en principiele druk hebben om dit/dat soort censuur op 'onze' pagina toe te passen. (wederom sprekend alsof ik van XBW ben, wat ik niet ben, maar ik doe het lekker toch, puh, en mijn standpunt is dus niet zozeer XBW's standpunt maar ik beeld me even in dat het het wel is ). Ook een net systeem, maar ik weet dat Jorrit daar sowieso geen interesse in had . Maar kan allebei even netjes werken, hoewel simpelheid nog altijd het belangrijkste is, misschien.