[XOne] Red Seeds Profile aka Deadly Premonition

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 1 mei 2010.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    [​IMG]

    Platforms
    PS3; 360 (Japan en USA only)
    ~
    Uitgever
    Ignition Entertainment
    ~
    Developer
    Access Games
    ~
    Genre
    Survival Horror
    ~
    Release datum
    Jan/Feb 2010

    [gb]Informatie:[/gb]
    ^top
    [gb]Screenshots:[/gb]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ^top

    [gb]Trailers:[/gb]
    [gt]62228[/gt]

    [gt]61002[/gt]


    ^top

    [gb]Officiële website:[/gb]
    http://www.deadlypremonition.com/

    ^top

    [gb]Opmerkingen:[/gb]

    Deadly Premonition is voor de 360 alleen uitgekomen in Japan en Amerika. Helaas is het spel niet regiovrij. PS3 bezitters kunnen echter wel van het spel gaan genieten aangezien de Aziatische versie Engelse tekst heeft:

    http://www.destructoid.com/play-deadly-premonition-in-english-on-your-ps3-164837.phtml

    Er gaan geruchten dat er een 360 EU release komt, maar dat zijn helaas maar geruchten

    Critici zijn of zeer lovend over het spel en geven een 10 of kunnen er helemaal niks mee zoals de heren bij IGN en 'belonen' het spel met een 2. Check Metacritic voor een stapel reviews:

    [​IMG]


    Laat je niet gek maken door de matige graphics want voor veel mensen is dit nu al het beste spel van 2010. Enkele kreten:

    I'm not sure if it was the work of Shane Bettenhausen or someone else entirely for bringing this game out in North America, but I thank all those involved.

    Other than the Destructoid 10/10 review, Deadly Premonition hasn't garnered much praise from "critics", yet gamers all over the internet are praising this title for its hilarity and downright awesomeness. It shows a real divide between what "critics" want and what gamers want. I think Deadly Premonition will end up selling a lot better than probably even Ignition expected due to the internet buzz.

    Deadly Premonition is certainly a "budget" game, but it has so much love and care put into it. It's the small details. The good humor. The detailed insides of buildings. All the interaction with your car. Etc. It feels like a combination of a Suda 51 game and the Simple 2000 games. And I welcome this. I love the details and comedy that Suda 51 brings to the table. And I love the fun budget feel that the Simple 2000 series offers, especially the Earth Defense Force games. I also don't mind Onechanbara, although I don't think those games are as good as stuff like Deadly Premonition and Earth Defense Force.

    I played Extermination, which I understand was developed by a lot of folks from Access Games. I loved it back in the day on PS2. I also just picked up Spy Fiction due to Deadly Premonition completely surprising me. I missed out on that one entirely.

    Anyways, like I said, I love the small details, and world/characters of Deadly Premonition show a lot of care was put into this. It shows a lot of love was poured into this game. I went in expecting a really scary horror game, but I got a quirky, pulp-esque, Japanese title that far exceeded my expectations.

    Rarely do games make you laugh due to some completely awesome writing, but Deadly Premonition succeeded at this.

    I know it's not a AAA product. The graphics, map, and car controls leave A LOT to be desired, but I still love it, and I thank Ignition for having the courage to release such an odd title in the west. And not only that, but you released a budget title at a true budget price of just $19.99. I'd love to see more of this. There are so many odd Japanese titles that deserve to be released in the west, and at a cheap budget price, they'd probably do fairly well. And you could always just do subtitles if getting voices is too expensive.

    As a $20 game that I didn't expect much from, Deadly Premonition gets a 10/10 from me on an enjoyability scale. It's lower if I was to go into the negatives, but this is easily the best budget title I've ever played and well worth its low price of $19.99.

    - it is pretty epic and i think im pretty far in it. but geez is it a long one! im used to going through games like mad but this one just takes its time, but in a good way. i love it and its definitely a worth while game to buy

    - I bought this game purely on impulse and have never looked back! Pretty much one of the most fun, crazy gaming experiences I've ever had! I don't know if I want a sequel, so much as I want to see more games starring Agent York! A new case every time! Keep 'em coming Ignition, and SWERY! If they're anything like this one, I'll keep buying em!

    - I watched 10 minutes of this game earlier today and I started getting a "Twin Peaks" vibe the whole time. This game screams 'sleeper hit'.

    ^top

     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.589
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Hmm, ik wist niet dat deze echt zo critically acclaimed was.

    Daarnaast zijn graphics niet alles, maar hoe kan je de game in godsnaam een 10 geven als het graphics van het Dreamcast tijdeperk heeft? 8)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat ik vooral zonde vind is dat het spel maar 20 dollar kost in USA en via Yesasia 54 euro....
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben deze game nu al een tijdje aan het volgen dmv een Endurance Run @ Giantbomb. :)
    Geen game die ik zelf zou kopen denk ik... toch net wat te slecht zoals ik het zie, maar op zich best vermakelijk als je van het genre houdt. York is awesome. :cool:

    http://www.giantbomb.com/videos/
    (VJ ftw. :+)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.589
    Leuk Bevonden:
    8.691
    In die videos valt pas echt op hoe matig de game eruit ziet/speelt! :eek:
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar als je het hele spel al hebt gezien is er toch niks meer aan?

    Ik denk dat ik deze over een maandje gewoon blind ga kopen. Ik hou wel van wat cult games in mijn collectie :)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nooit van plan geweest deze te kopen, maar hoorde er toch veel over. Dan is een ER dus een goede uitkomst. En je wordt door de saaie/slechte stukken gesleept door leuk commentaar. :p
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dus als je een spel niet wilt spelen ga je hem kijken als een soort van film? :9

    Niet mijn ding geloof ik. Ben nu eerst Twin Peaks aan het binnenhalen omdat daar nogal veel verwijzingen naar worden gemaakt. Die eerst zien en dan volgende maand kijken of ik ergens een goedkope Aziatische versie op de kop kan tikken
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet altijd. Meestal niet. Dit is eigenlijk de eerste keer. :9
    GB heeft bv ook een Persona ER gedaan, maar die game interesseert me dus to-taal niet. 1 aflevering gekeken en toen maar gekapt.

    Deadly Premonition werd overal bestempeld als een game wat zo slecht is dat het op een bepaalde manier weer goed wordt. En dat ie natuurlijk gewoon weird is. Mja, leek me dus wel leuk om te zien... gooi de gasten van GB daarbij die gewoon awesome zijn en ik heb een leuk dagelijks ritueel ontwikkeld. ;)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Persona is echt te gek....echter kom er gewoon niet aan toe. Mijn ps2 lijst met spellen die nog in de kast liggen is ook te lang voor woorden, helemaal als je bedenkt dat p3 en p4 samen al goed zijn voor 150 uur 8)

    Anyways: iemand een url voor de Aziatische versie die wat betaalbaarder is?
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het spel staat (stond) op 1 in Amerika!

    http://www.gamasutra.com/view/news/...Cabelas_Deadly_Premonition_Lead_US_Charts.php
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij nadert de Endurance Run zijn einde. York/Zach zijn awesome. _O_
    Het verhaal en de dialogen zijn heerlijk. 8)

    Gameplay nog steeds niet goed natuurlijk, maar op zich is de game best aan te raden.
    Misschien wel wat humor vereist om de slechte dingen te kunnen relativeren. :+

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    @Kevf: Als je nog interesse hebt: voor ps3 25,- @game.co.uk en voor 360 21,- @cdwow.nl.

    Edit: Voor de xbox al uitverkocht is, klote voor mij.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    huh maar die is niet regiovrij toch?

    want ik kom speciaal naar deze thread om dit te posten

    http://www.eurogamer.net/articles/2010-08-11-deadly-premonition-coming-to-europe

     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    EU boxart:

    [​IMG]

    (Misschien een idee om dit naar xbox-games te verplaatsen, gezien dit xbw is en de game is multi-platform?)
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Ik ben deze nu aan het installeren, ben benieuwd of het wat wordt :p
     
  18. Snatcher NL

    Snatcher NL Cyber Punk

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Net gekocht op de 360 voor 30 euro. Ben benieuwd naar deze "cult" game en laat je wel weten Kevin wat mijn ervaringen zijn ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Deadly Premonition - £9.85

    tnx dulle, direct besteld!

    edit: en even verplaatst naar het 360 gedeelte omdat ie daar nu ook voor uit is en om meer aandacht te geven :)
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    eerste uurtje oid zit er op. Wat een freakin maf spel 8)

    Graphics zijn ps2+, gameplay is Resident Evil-

    maar het hoofdpersonage is echt supercool, de sfeer is echt een soort van freaky Twin Peaks en het pauze menu alleen al is compleet gestoord op een toffe manier

    Gisteren nog een stuk gespeeld, maar kreeg onverwachts bezoek dus helaas niet opgeslagen. Maar kan niet wachten om verder te gaan :+
     

Deel Deze Pagina