/Mod De startpost is vrij armoedig, vandaar dat ik even een normale degelijke startpost maak -/-Kameo
Verhaal
In Red Steel kruipt de speler in de huid van een Amerikaanse jongen die zijn Japanse vriendinnetje, Myu, ten huwelijk heeft gevraagd. Om het huwelijk te bekrachtigen neemt Myu jou mee naar haar vader. Er wordt afgesproken in een restaurant in Los Angeles. Daar aangekomen blijkt haar vader, genaamd Sato, lid te zijn van de Yakuza, de Japanse maffia. Sato is in het bezit van een zeer waardevolle Katana (een zwaard). Leden van een andere Yakuza-familie, die onder de leiding staat van ene Tokai, hebben hun oog op de Katana laten vallen en besluiten hem te stelen. Dit gebeurd precies op de avond dat de speler kennis maakt met Sato.
Een hevig gevecht volgt, waarbij Sato zwaar gewond raakt. Toch lukt het de mannen van Tokai niet om de Katana te bemachtigen. Uit frustratie besluiten ze Myu te ontvoeren naar Japan om haar van daaruit te ruilen voor de Katana. Zover komt het niet, want Sato’s laatste wens is dat jij Myu gaat redden. Hij schenkt zijn Katana aan jou en vanaf dat moment is het de hoogste tijd om naar Japan te reizen. Hier maak je kennis met andere leden van de Yakuza-familie. Sommigen daarvan zullen jou nieuwe technieken leren, om zo uiteindelijk Myu uit de klauwen van Tokai te redden.
Controls
Uniek aan Red Steel, en momenteel eigenlijk elke andere Wii game, is natuurlijk de besturing. Nu heb ik de game een flinke tijd gespeeld en ik ben best tevreden over die besturing. Met je wapen kun je snel reageren en is het na een uurtje of drie, vier al goed mogelijk om een paar heerlijke headshots te maken. Maar ook het gooien van granaten (op de D-pad naar beneden drukken en een gooiende beweging met de Nunchuck maken), het wisselen (enkel op de D-pad naar links drukken) en oppakken van wapens (de nunchuck naar links slaan) en het inzoomen lukt aardig (de A-knop inhouden en de Wii afstandsbediening naar voren duwen). Let echter wel dat ik dit relatief tevreden gevoel pas na drie uur had. Red Steel is dan vooral een flinke, maar absoluut geen zure, appel om doorheen te bijten en je zult er tijd en geduld voor moeten maken om de besturing te ‘masteren’. Mensen die straks in een reactie dus zeggen dat de ‘besturing zuigt’ moet je dan ook pas serieus nemen als ze al de tijd hebben genomen de game goed te spelen.
Het zwaardvechten is gelukkig een stuk simpeler door te krijgen. Door met je Wii-afstandsbediening een slaande beweging te maken haal je uit, terwijl je met Nunchuck kunt blocken of ontwijken. Dit is echt leuk om te doen en ik beschouw dit dan ook als de hoogtepuntjes die je tijdens Red Steel tegenkomt. Het is echter wel jammer dat jouw slaande beweging niet precies wordt vertaald in het spel. Het komt er op neer dat er vier soorten slagbewegingen zijn en dat die geactiveerd worden op het moment dat je een beweging doet die op de slag lijkt. Hierdoor kun je eigenlijk als een zak zout met de Wii-afstandsbediening rondslingeren. Dan mis je echter wel de spanning, dus wees verstandig, ga bij deze scènes staan en doe net alsof je een samurai-krijger bent! Het ziet er misschien voor buitenstaanders vreemd uit, maar de game-ervaring gaat er enorm op vooruit.
De plaatjes doen de game echt geen eer aan. De game zelf is veel mooier dan op de plaatjes, zeker in 480p. Voor filmpjes klik hier
Vraag van Nemsis:
Ik ben in red steel bij die konijnen (er zijn verschillende hunters),na een aantal kamers te hebben voltooid kom ik bij een kabel lift (je kan niet op het ijs want dan komen er van die explosie tonnen op je af),ik heb van alles geprobeerd om boven te komen maar het lukt niet,weten jullie hoe ik verder moet komen want ik moet bij het restaurant wezen.
Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2006