[Wii] Red Steel

Discussie in 'Games' gestart door nemsis, 24 dec 2006.

1. nemsis

nemsis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod De startpost is vrij armoedig, vandaar dat ik even een normale degelijke startpost maak -/-Kameo

Verhaal

In Red Steel kruipt de speler in de huid van een Amerikaanse jongen die zijn Japanse vriendinnetje, Myu, ten huwelijk heeft gevraagd. Om het huwelijk te bekrachtigen neemt Myu jou mee naar haar vader. Er wordt afgesproken in een restaurant in Los Angeles. Daar aangekomen blijkt haar vader, genaamd Sato, lid te zijn van de Yakuza, de Japanse maffia. Sato is in het bezit van een zeer waardevolle Katana (een zwaard). Leden van een andere Yakuza-familie, die onder de leiding staat van ene Tokai, hebben hun oog op de Katana laten vallen en besluiten hem te stelen. Dit gebeurd precies op de avond dat de speler kennis maakt met Sato.

Een hevig gevecht volgt, waarbij Sato zwaar gewond raakt. Toch lukt het de mannen van Tokai niet om de Katana te bemachtigen. Uit frustratie besluiten ze Myu te ontvoeren naar Japan om haar van daaruit te ruilen voor de Katana. Zover komt het niet, want Sato’s laatste wens is dat jij Myu gaat redden. Hij schenkt zijn Katana aan jou en vanaf dat moment is het de hoogste tijd om naar Japan te reizen. Hier maak je kennis met andere leden van de Yakuza-familie. Sommigen daarvan zullen jou nieuwe technieken leren, om zo uiteindelijk Myu uit de klauwen van Tokai te redden.

Controls

Uniek aan Red Steel, en momenteel eigenlijk elke andere Wii game, is natuurlijk de besturing. Nu heb ik de game een flinke tijd gespeeld en ik ben best tevreden over die besturing. Met je wapen kun je snel reageren en is het na een uurtje of drie, vier al goed mogelijk om een paar heerlijke headshots te maken. Maar ook het gooien van granaten (op de D-pad naar beneden drukken en een gooiende beweging met de Nunchuck maken), het wisselen (enkel op de D-pad naar links drukken) en oppakken van wapens (de nunchuck naar links slaan) en het inzoomen lukt aardig (de A-knop inhouden en de Wii afstandsbediening naar voren duwen). Let echter wel dat ik dit relatief tevreden gevoel pas na drie uur had. Red Steel is dan vooral een flinke, maar absoluut geen zure, appel om doorheen te bijten en je zult er tijd en geduld voor moeten maken om de besturing te ‘masteren’. Mensen die straks in een reactie dus zeggen dat de ‘besturing zuigt’ moet je dan ook pas serieus nemen als ze al de tijd hebben genomen de game goed te spelen.

Het zwaardvechten is gelukkig een stuk simpeler door te krijgen. Door met je Wii-afstandsbediening een slaande beweging te maken haal je uit, terwijl je met Nunchuck kunt blocken of ontwijken. Dit is echt leuk om te doen en ik beschouw dit dan ook als de hoogtepuntjes die je tijdens Red Steel tegenkomt. Het is echter wel jammer dat jouw slaande beweging niet precies wordt vertaald in het spel. Het komt er op neer dat er vier soorten slagbewegingen zijn en dat die geactiveerd worden op het moment dat je een beweging doet die op de slag lijkt. Hierdoor kun je eigenlijk als een zak zout met de Wii-afstandsbediening rondslingeren. Dan mis je echter wel de spanning, dus wees verstandig, ga bij deze scènes staan en doe net alsof je een samurai-krijger bent! Het ziet er misschien voor buitenstaanders vreemd uit, maar de game-ervaring gaat er enorm op vooruit.

De plaatjes doen de game echt geen eer aan. De game zelf is veel mooier dan op de plaatjes, zeker in 480p. Voor filmpjes klik hier

Vraag van Nemsis:

Ik ben in red steel bij die konijnen (er zijn verschillende hunters),na een aantal kamers te hebben voltooid kom ik bij een kabel lift (je kan niet op het ijs want dan komen er van die explosie tonnen op je af),ik heb van alles geprobeerd om boven te komen maar het lukt niet,weten jullie hoe ik verder moet komen want ik moet bij het restaurant wezen.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2006
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.777
    Ik vraag het ook maar ff aan jou... Hoe is de game?

3. nemsis

nemsis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De game is zeker weten goed,misschien heb ik een aparte smaak maar zelfs beter dan zelda (mijn mening).De graphics waar iedereen over zeikt zijn niet slecht maar juist goed,ze hebben er een speciaal sausje overheen gegooit.Het besturen met de wapens is zelfs nog beter dan pc.

Graphics 9
    Gameplay 9
    Replay waarde 8
    Multiplayer 8

Jamer dat de game niet online gegaan is.

4. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Veel sites lopen te zeuren over het snelle omdraaien... dat als je een enemy achter je hebt je niet een snelle draai kan maken om ze af te knallen..

Nou ik moet zeggen dat ik dit onzin vind, je draaid zeer gemakkelijk met de Wii remote om en schiet ze af.. ik heb er nog geen problemen mee gehad!

5. Dayuum

Dayuum Guest

nemesis
    Blijf gewoon aan de rechte kant van de ijsbaan lopen
    Ik snap niet hoe je hier problemen mee kon hebben o_O
    Maar het is wel een kut level lijkt net Saw

6. nemsis

nemsis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok tnx,ik heb toch een andere manier gevonden gewoon via roltrap (heel de tijd springen,dan kom je vanzelf boven)

7. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Misson from Reiko

Kan iemand me helpen met deze missie

Ik sta voor het Geisha huis.. daar zijn 2 ramen maar kom er op geen mogelijkheid door, ze kunnen wel open!

Ik hoor iemand met een zwaard heen en weer slingeren , waardoor ik zomaar zonder reden zelf ook zwaard krijg maar.

Snap er geen hout van :mad:

8. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, als ik de verhalen hier lees lijkt niemand echt problemen te hebben met de besturing, terwijl ik deze flink irritant vind (zit op zo'n 25%). Vooral het voortdurend verspringen van mijn cursor weet het bloed onder mijn nagels vandaan te halen.

9. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik niet?

10. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor alle mensen die moeite hebben met richten. Zet de Aim sensivity op low, dan zullen de meeste problemen snel verholpen zijn! \o/

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het al wel op meerdere filmpjes gezien, ik weet niet precies waar het aan ligt. Het gaat zo: je beweegt de cursor ergens naartoe, waarna hij plotseling lijkt te locken op iets in de omgeving (deur, stoel, tafel).

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zit inmiddels op 44% en het spel word steeds vetter. De sfeer druipt er vanaf. :)

13. Dayuum

Dayuum Guest

Ik heb em net uitgespeeld en het spel is gewoon veel te buggy/glitchy om em nog een keer uit te spelen
    vooral de laaste levels zijn heel onafgewerkt
    Vooral nadat je verraden word door harry

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat moet je nou precies doen om die 2e Katana skill (iets met scorpion) te masteren? Het is je Wii mote naar links en naar recht bewegen en je nunchuk naar links, maar hij wil het bij mij maar niet doen.

15. Dayuum

Dayuum Guest

Z knop inhouden en tegelijketijd de nunchuck naar links en de wiimote naar rechts

16. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige grote nadeel dat ik heb zijn die special moves met de katana. Die werken gewoon echt niet! Ik heb me vanmiddag toch al een pot zitten frusteren alleen maar om een bepaalde move te leren van die Makri. Laat staan dat ik hem moet toepassen op een tegenstander die terugvecht!

17. Dayuum

Dayuum Guest

Het spel is gewoon te vroeg uitgebracht
    Ik had liever dat ubisoft het uitstelde want er zitten teveel bugs in en je kan soms gewoon zien dan ze nog niet klaar waren met het spel(zoals bv de combos)

18. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    zoals je met zelda in 10 minuten aan de controlls gewend was, duurde het bij mij wel een half uur... en dan aan het eind van een level dat je kan zien wat je accuratie is... 28% is me record:{
    en de A.I. is ook niet geweldig:{

19. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke er zitten minpunten aan dit spel maar ik snap niet dat mensen zo veel moeite hebben met het richtgedeelte. Dit is voor mij mijn eerste Wii spel en ik had afgezien van de eerste paar minuutjes geen enkel probleem met het richten. Sterker nog ik richt nu zo ongeveer even goed als ik met een xbox controller zou doen. Ja headshots maken e.d. is wat moeilijker maar gewoon een tegenstander 'raken' heb ik totaal geen moeite mee. Het licht er natuurlijk ook aan wat voor wapens je gebruikt. Ik shiet meestal met pistolen (bij voorkeur de .45 caliber) en de enige heavy weapons die ik gebruik zijn de SCAR en gewoon de Sniper rifle. De rest van de wapens zijn echt zwaar onnauwkeurig. Met name de type 98 is echt heel onnauwkeurig.

Wat ook goed helpt is de aim sensivity op LOW zetten hierdoor wordt het richten al een stuk makkelijker. Ook moet je gewoon rustig blijven en meer vanuit de pols bewegen. Als je echt op de tegenstanders gaat richten met de Wii remote zelf.... dan raak je geen fuck!

20. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    idd... helemaal mee eens. ik had ook al sensitivity op low gezet, want hij reageerde nogal snel. de wapens die ik gebruik zijn vaak de shotgun(wel overpowered maar ja) en de type 12 ofzo... en anders ook nog sniper rifle.

dat katana vechten is wel r3delijk vaag. maar ja... tis te doen;)

Deel Deze Pagina