Regering Bush wil nieuwe generatie kernwapens

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 30 mei 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1

Om het internationale terrorisme harder aan te pakken willen de Verenigde Staten kleine nucleaire wapens gaan ontwikkelen. Het Witte Huis wil dat het Congres een tien jaar oud verbod op de ontwikkeling van deze wapens intrekt.
    Bush ondervindt echter veel tegenstand uit het democratische kamp. "Dit ondergraaft ons hele argument'', zei senator Carl Levin van Michigan tegenover de media. "We gaan roekeloos een pad in dat we anderen verbieden.'' .

Afschrikwekkende kracht

De Republikeinen redeneren echter dat de afschrikwekkende kracht van de kernwapens in het geheel is verdwenen, omdat niemand gelooft dat de massavernietigingswapens daadwerkelijk door de Amerikanen zullen worden ingezet. Kleinere wapens, die niet direct de gehele bevolking uitroeien zouden een uitstekend wapen zijn tegen terroristen op onherbergzame plekken en schurkenstaten als Noord-Korea.

De wapens zouden in te zetten zijn tegen chemische of biologische wapenfabrieken of nucleaire installaties.

Nucleaire bunkerbom

Ook wil Amerika een nieuwe nucleaire bunkerbom maken, die tientallen meters de grond indringt en daar bunkers, zelfs met rotswanden, kan vernietigen. Inmiddels heeft de Senaat toegestemd 15,5 miljoen dollar te steken in onderzoek naar de nieuwe 'bunkerbuster'. De naam is al bedacht 'Robust Nuclear Earth Penetrator'.

Onderzoek

Behalve Rusland en Amerika zou geen enkel land de technologie hebben om mini-kernwapens te maken. Rusland kondigde vorige week al aan zijn arsenaal te willen moderniseren. In het tien jaar geleden opgestelde verdrag, spraken de VS en Rusland niet alleen af om twee derde van het aantal nucleaire wapens te ontmantelen, maar ook om onderzoek naar nieuwe wapens te stoppen.

Wat vinden jullie er van?

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    HEY! jij zou hem toch peren???

Maargoed, ik vindt dat de amerikanen het overwicht moeten blijven houden. Anders zijn die terroristen helemaal niet meer bang en blijven ze doorgaan met die aanslagen.

Maar de VS moeten ook "mensenvriendelijkere" wapens ontwikkelen. Bijv, om in steden te kunnen gebruiken.

3. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Terrorisme, onstaat door een minderheids groep een gevoel van politieke onmacht te geven.

Wat is nu het verschil tussen een flat met een vliegtuig te bombaderen of een flat met een bom te bombaderen?.

Amerika is in mijn ogen de grootste terrorist op deze aardbol, en iedereen moet maar doen wat zei goed vinden anders bombarderen ze je land of stad maar plat.

Dus in mijn visie zijn beide fout en is Amerika de grootste terrorist.

S.Orlando
    (ben trouwens gewoon rooms katholiek)

p.s. laat ze samen het gevecht via live uitvechten ofzo dan is de wereld een stuk beter af.

4. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Het begint een beetje, uit de hand te lopen met die Bush.

Vind hem maar een rare gast.

Zeker veel gepest in zijn jeugd.

5. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    bah. republikeinen zijn altijd al oorlogs geile idioten geweest. dat wijst de geschiedenis al uit.

6. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Naar mijn mening is die Bush mij net iets een té vechtersbaasje. Met een pa in de nek te hijgen die hem alles wel even verteld wat hij moet doen. Volgens mij kon Clinton beter aan de macht blijfen. Dan maar een sigaar minder roken :)

7. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    |:- en nog eens |:-

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Belachelijk hypocriete bedoeling. Andere landen aanvallen als ze ook maar een 'hint' van nucleaire, biologische of chemische wapens hebben en zelf maar geld blijven steken in de ontwikkeling van nieuwe types va diezelfde bommen.

Her zijn gore, vieze, vuile, achterlijke debielen die het niet waard zijn op een aarde met andere mensen rond te lopen omdat ze toch alleen maar als levensdoel hebben de rest van de wereld te onderdrukken, en desnoods dood te bombarderen zodat ze zelf baasje kunnen spelen.

Naast dat het nog steeds te gevaarlijke wapens zijn, kan het ze waarschijnlijk ook niks schelen dat je naast de destructie van de natuur ook allerlei onmeetbare veranderingen aanbrengt in het aardse evenwicht. Door straling en trillingen kan je over een enorm gebied het microscopische en grotere leven beinvloeden.

Achterlijk...

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Deze meneer zegt waar het op staat. Waarom zou je zelf wel het recht hebben nucleare wapens te ontwikkelen terwijl je het de rest van de wereld verbiedt? Ook al zouden ze minder schade aanrichten dan een kernbom, het blijft nuclear en die straling blijft een lange tijd hangen. Het zijn heus niet alleen de kwade soldaatjes van Saddam Hoessein die het niet overleven, maar het volk zou er ook zwaar onder leiden. Absoluut geen nucleare wapens!

Bush hangt me echt de keel uit... Wat een slechte president is dat zeg. Gore was een veel betere president geweest. Een schande is dit.

10. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    how do you spell george bush:

h y p o c r i e t

11. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Jezus, wat is die Bush een fucking hypocriet, ik vind dit echt te erg. Beetje andere landen ('the Axis of Evil', man voordat hij president was had hij nog nooit een land buiten de Vs bezocht, fucking rednek) verbieden om kernwapens te hebben, een oorlog erom beginnen (wat steeds minder om kerwapens ging, hadden jullie het door? eerst was het deheletijd van 'ja, ze hebben kernwapens, we zullen ze een lesje leren!' en toen later, toen ze nog steeds geen bewijzen hadden gevonden was het opeens: 'wij bevrijden de bevolking van Irak onder het terreur van Saddam!') en dan een beetje zelf kernwapens nemen. Oh, maar het zijn kleine kernwapens, nou dan vind ik het goed hoor!

In de woorden van een cdhoesje van NOFX:
    Somewhere in Texas there is a village without its idiot

12. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    _O_

Net nu ik dacht dat het met de VS weer wat de goede kant op ging (gezien de huidige ontwikkelingen in Israel/palestina), krijgen we dit weer. Ben eigenlijk niet eens verbaasd over dit, past op zich namelijk wel in redenering die ik en mijn "medestanders" gebruikten in de Irak-topic.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Een kernwapen als anti-terroristisch wapen????? hmm ja zo ken ik er nog wel een paar. Terroristen verschuilen zich 9 van de 10 keer gewoon tussen de bevolking. Ergo een kernbom is geen effectief anti-terroristisch wapen. Nee Bush heeft vriendjes in de wapen industrie en die kunnen wel wat geld gebruiken een dit soort dingen brengt aardig wat poen in het laatje. En je hoeft alleen maar te roepen dat het voor de terroristische bedreiging is en het amerikaanse volk slikt dat weer als zoete koek.

14. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ok nu gaat bush ietsjes te ver vind ik, vond ik al eerder ook maar nu is het toch menens.

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk zou er nu iemand moeten zijn die de VS kan binnenvallen, en hun ff een lesje leren....maar helaas :'-(

16. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, dat moet niet. Dan ben je net zo erg als hun.

Het is de Amerikaanse regering die brak is. De gewone man heeft er niks mee te maken, die wordt gebrainwashed en hoort "minder belasting" en stems op Bush, die vervolgens de macht heeft en zijn andere duistere plannen kan doorvoeren.

17. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we met z'n alle hopen dat ie snel aftreed, en dat dan dedemocraten weer aan de macht komen daar, die eerst eens hun eigen armoede gaan oplossen.

Deze man is te gek voor woorden, en wanneer hij zo doorgaat is het ergste nog niet voorbij.

S.Orlando

18. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de anderekant mogen we blij zijn met Amerika, zonder hun spraken we nu nog Duits.

Maar ja, dat is mijn mening.:)

19. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik begin ook een hekel te krijgen aan Bush en aan de idioten die het met hem eens zijn. Maar er is wel een verdrag ondertekend door alle landen (met of zonder kernwapens) dat de landen met kernwapens ze mochten houden en de landen zonder ze niet zouden mogen produceren. De landen met waren Amerika, India, Pakistan, Rusland en China(denk ik) Dus Amerika heeft wel het recht om kernwapens te verbieden aan andere landen.

MAAR dat die honden dan zelf kleinere wapens willen maken is gewoon fout. En dan vinden ze het raar dat de hele niet-blanke wereld ze haat. Vraag me wel af waarom de Europeanen niet gek worden van die gekken die de VS mogen besturen/

20. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, blij zijn met amerika, maar niet met bush!

Deel Deze Pagina