Reklame in game's

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vinnie 78, 3 sep 2004.

  1. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag op televisie een stuk over reklame in game's.
    Het gaat vooral om grote wereld merken. Je bent het vast wel eens tegen gekomen. Na onderzoek bleek dat dit een hele effectieve manier is van reklame maken. Op dit moment verdient de game industrie er 10 miljoen dollar per jaar mee, maar ze verwachten dat het in 2005
    1 miljard dollar is. Dit is 100 keer zoveel. Ik vind dit een verontrustend bericht en ik zou het behoorlijk kut vinden als je straks in een game wordt doodgegooid met allerlei reklametroep. :mad:

    Ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  2. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat gebeurd onbewust toch al tijden? Kijk naar voetbal spellen, race spellen, b.v. splintercell 2 (pda) heel veel spellen zit al reklame in. Of bedoel je dat we eerst echt naar een reklamespotje gaan zitten kijken (net als op tv) voordat je de game gaat spelen? Want dat zal echt kloten zijn maar de ingeslopen reklame die je nu al in games hebt zoals b.v. billboards in racegames dat stoort mij niet.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  3. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel niet de reklame zoals we ze op televiesie zien, maar inderdaad zoals bekent in Splinter cell 2 en Tony Hawk en nog een aantal game's. Zoals het nu is heb ik er ook geen problemen mee, maar je weet hoe het gaat als ze veel geld ruiken. Het probleem lijkt mij als ze te pas en te onpas alles gaan aangrijpen om reklame in een game te verwerken, tot vervelends toe. Het zou toch klote zijn als je bij een game op iedere hoek reklame tegen komt.
     
  4. Serial

    Serial AK-47 Serial

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach het heeft wel iets realistisch zolang het maar binnen de perken blijft.
     
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Het zou mooi zijn als ze dat extra reclamegeld gebruiken om games goedkoper te maken
     
  6. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    boeie, ik let er toch niet zo veel op...
     
  7. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is juist goed voor de gamesindustrie! Meer reclame betekend meer inkomsten, betekend meer geld voor de ontwikkeling van games. Dit is eerder een geruststellend bericht dan een verontrustend bericht. Wat maakt het nu uit dat Sam Fischer een Sony Ericsson mobiel gebruikt ipv een zwarte merklose mobiel? Lekker belangrijk.
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    misschien worden games wel goedkoper!

    maarja, sla me maar, ik zal het wel fout hebben..
     
  9. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Reken daar maar niet op.

    Dit maakt inderdaad niks uit, maar wel als je straks op iedere hoek van de straat een Mc Donalds tegen komt zoals bij Tony Hawk op dit moment in mindere mate.
    Ik vind dat dit grenzen heeft. Die zijn op het moment nog niet berijkt, maar hoever gaan ze.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2004
  10. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Het moet niet veel verder gaan dan nu het geval is.
     
  11. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel leuk zolang je geen reclamespotjes krijgt mogen ze er wel mee doorgaan.
     
  12. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Een keer een reclamebord aan de kant van de weg in PGR3(als die komt) of Forza Motorsport is best wel cool, als het maar een mooi bord is, en de reclame in cinema in scpt is ook wel cool. Maar inderdaad niet te veel reclame!

    greetz wooly
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    bij rainbow six 3 heb je ook wel een mooie reclame... daarbij maakt ubisoft reclame voor hun eigen games door ergens in een level op een paal een prince of persia poster op te hangen..
     
  14. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    JB nightfire, een philishave :confused:
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ach, dit zal nooit uit de hand lopen. Sluikreclame is al een paar jaar in gebruik bij films. Maar stoort het? Totaal niet. Een leuk voorbeeld is Die Another Day; daar had je erg veel sluikreclame. Maar ik heb me er geen moment aan gestoort. Het geeft is juist net iets realistischer als je bekende merken ziet langskomen. Als je in een game een merkloze pda/mobiel gebruikt komt het toch iets onrealistischer over dan dat je een bestand type van een bestand merk gebruikt.
     
  16. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Idd, als mensen bij Goede Tijden Slechte Tijden iets drinken, hoort het heus niet altijd erbij voor het verhaal hoor, en dat pak met het merk op ernaast ook niet:)
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry hoor, maar de James Bond film is eigenlijk alleen nog maar een reclame bord... Ik vind het eigenlijk gewoon lachwekkend hoe ze van ieder merk een commercial maken... Als je er een heeeeel klein beetje op let dan is het gewoon niet leuk meer... Let maar eens op als je hem weer kijkt, mij stoort het (op een grappige manier dan) eigenlijk wel...
     
  18. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er niet zon problemen mee, al het er maar bij past. Bij THUG maken ze ook reclame, maar dan hoort die reclame bij de game. Dus niet dat je bij een skategame recame ziet van het nieuwste model voetbalschoenen ofzo (raar voorbeeld maja)
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    In splintercell is dat pas erg man ! daar vind je in "cinema" aleen maar posters van Splintercell en Prins of Persia ! Zelfde geld voor Rainbow; Black Arrow !
     
  20. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, zag ooit ook eens Samsung of een ander telefoonmerk bovenaan het Xbox Live menu staan :eek:.
     

Deel Deze Pagina