Ik zag op televisie een stuk over reklame in game's. Het gaat vooral om grote wereld merken. Je bent het vast wel eens tegen gekomen. Na onderzoek bleek dat dit een hele effectieve manier is van reklame maken. Op dit moment verdient de game industrie er 10 miljoen dollar per jaar mee, maar ze verwachten dat het in 2005 1 miljard dollar is. Dit is 100 keer zoveel. Ik vind dit een verontrustend bericht en ik zou het behoorlijk kut vinden als je straks in een game wordt doodgegooid met allerlei reklametroep. Ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
Dat gebeurd onbewust toch al tijden? Kijk naar voetbal spellen, race spellen, b.v. splintercell 2 (pda) heel veel spellen zit al reklame in. Of bedoel je dat we eerst echt naar een reklamespotje gaan zitten kijken (net als op tv) voordat je de game gaat spelen? Want dat zal echt kloten zijn maar de ingeslopen reklame die je nu al in games hebt zoals b.v. billboards in racegames dat stoort mij niet.
Ik bedoel niet de reklame zoals we ze op televiesie zien, maar inderdaad zoals bekent in Splinter cell 2 en Tony Hawk en nog een aantal game's. Zoals het nu is heb ik er ook geen problemen mee, maar je weet hoe het gaat als ze veel geld ruiken. Het probleem lijkt mij als ze te pas en te onpas alles gaan aangrijpen om reklame in een game te verwerken, tot vervelends toe. Het zou toch klote zijn als je bij een game op iedere hoek reklame tegen komt.
Dit is juist goed voor de gamesindustrie! Meer reclame betekend meer inkomsten, betekend meer geld voor de ontwikkeling van games. Dit is eerder een geruststellend bericht dan een verontrustend bericht. Wat maakt het nu uit dat Sam Fischer een Sony Ericsson mobiel gebruikt ipv een zwarte merklose mobiel? Lekker belangrijk.
Reken daar maar niet op. Dit maakt inderdaad niks uit, maar wel als je straks op iedere hoek van de straat een Mc Donalds tegen komt zoals bij Tony Hawk op dit moment in mindere mate. Ik vind dat dit grenzen heeft. Die zijn op het moment nog niet berijkt, maar hoever gaan ze.
Een keer een reclamebord aan de kant van de weg in PGR3(als die komt) of Forza Motorsport is best wel cool, als het maar een mooi bord is, en de reclame in cinema in scpt is ook wel cool. Maar inderdaad niet te veel reclame! greetz wooly
bij rainbow six 3 heb je ook wel een mooie reclame... daarbij maakt ubisoft reclame voor hun eigen games door ergens in een level op een paal een prince of persia poster op te hangen..
Ach, dit zal nooit uit de hand lopen. Sluikreclame is al een paar jaar in gebruik bij films. Maar stoort het? Totaal niet. Een leuk voorbeeld is Die Another Day; daar had je erg veel sluikreclame. Maar ik heb me er geen moment aan gestoort. Het geeft is juist net iets realistischer als je bekende merken ziet langskomen. Als je in een game een merkloze pda/mobiel gebruikt komt het toch iets onrealistischer over dan dat je een bestand type van een bestand merk gebruikt.
Idd, als mensen bij Goede Tijden Slechte Tijden iets drinken, hoort het heus niet altijd erbij voor het verhaal hoor, en dat pak met het merk op ernaast ook niet
Sorry hoor, maar de James Bond film is eigenlijk alleen nog maar een reclame bord... Ik vind het eigenlijk gewoon lachwekkend hoe ze van ieder merk een commercial maken... Als je er een heeeeel klein beetje op let dan is het gewoon niet leuk meer... Let maar eens op als je hem weer kijkt, mij stoort het (op een grappige manier dan) eigenlijk wel...
Ik heb er niet zon problemen mee, al het er maar bij past. Bij THUG maken ze ook reclame, maar dan hoort die reclame bij de game. Dus niet dat je bij een skategame recame ziet van het nieuwste model voetbalschoenen ofzo (raar voorbeeld maja)
In splintercell is dat pas erg man ! daar vind je in "cinema" aleen maar posters van Splintercell en Prins of Persia ! Zelfde geld voor Rainbow; Black Arrow !