1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Republiek Nederland?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X-power, 24 mrt 2004.

  1. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    oke daar heb je dan wel weer gelijk in

    dan moet het koningshuis maar blijven bestaan
     
  2. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja Het Koningshuis heeft spooren in heel het land , zonde als je het zo maar afschaft

    in mijn stad Breda liggen paar oranje,s (stadhouders enz) Begraven , geloof je me nie ? bezoek ff de Grote Kerk in breda and you will see !!!
     
  3. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    dus omdat ze in breda begraven liggen moeten ze maar niet afgeschaft worden?? :confused: ik snap em nie...
     
  4. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Weet je wat het probleem is???

    dat de mensen van het koningshuis dat zijn en ons belasting geld gebruiken omdat ze toevallig geboren worden...
    dat vind ik gewoon niet kloppen

    En denk je dat Willem alexander het leuk vind om altijd blij te zijn als ze een stad bezoeken en de mensen in hun traditionele kleren een dansje gaan doen
    lijkt mij niets, maar hij kan volgens mij niet kiezen, of anders moeilijk...

    Laat de gene met de beste contacten van Nederland dan gewoon koning/in worden
     
  5. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Die 'toevallig' geboren iemanden hebben ons wel bevrijd van de spanjarden.. en last but not least een president kost ook veel belasting centjes.. denk maar aan de paleizen, bewaking en andere ongein..
     
  6. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat maakt wat uit, zulke heldhaftige daden zou een president zeker niet kunnen doen :confused:, het was nog altijd het leger en niet die Oranjes die op hun luie reet zaten :p.
     
  7. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    ben je echt dom ofzo??

    waarom zou maxima dan niet vervolgt (verantwoordelijk gehouden) kunnen worden voor wat haar vader heeft uigevreten??
     
  8. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    het waren wel de oranjes die het leger betaalden..

    Rush nl.. jij bent een idioot... leuk he? beginnen met flame wars? ik ga verder niks over je uitermate domme post zeggen
     
  9. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh ok, maar een president zou precies hetzelfde kunnen doen, dus zo geweldig is dat nou ook alweer niet...
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ja, de stadhouders! Op die manier konden de Oranjes weer in het zadel komen. Willem III of IV maakte het stadhouderschap weer erfelijk en zo kwamen de Oranjes weer om de hoek kijken. Hoe je het went of keert, of we nu een republiek of monarchie hebben: aan de Oranjes zitten we vast!
     
  11. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    zwak :{

    running out of arguments?
     
  12. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, laten we het ff rustig houden

    Offtopic: De klok staat op XBW hier 1 uur terug :+
     
  13. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    neej jouw argumenten trekken volle zalen.. ik heb al argumenten genoeg gegeven.. lees het hele topic maar eens door.. dat is iets wat je duidelijk niet heb gedaan.. maar wat ik met mijn post wou zeggen is dat je niet zo idioot moet doen en geen flamewar moet starten.. of is dat te moeilijk voor je om te begrijpen? (retorisch vraag ;))
     
  14. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb vast iets aan mn ogen, maar echte argumenten voor het koningshuis heb ik niet gevonden (van jou, iig)
     
  15. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Hmmmmmmm, sterk of niet dit lijken toch verrot veel op argumenten van Kane:+

    En zoals ik al eerder zei het koningshuis mag echt wel blijven, zeker als je al die hoogwaardigheidsbekleders ziet bij de uitvaart van Juliana, dan weet je toch dat we niet helemaal voor lul staan in het buitenland. Een premier vind ik geen goed idee, het grote voordeel van het koningshuis is dat het mensen zijn die, in principe, geen politieke standpunten hebben. Dit maakt ze onpartijdig en dat heb je met een premier niet. Verder is het zo dat je eigenlijk bij alle koningshuizen wel ziet dat de leden organisaties ondersteunen die zich inzetten voor een goed doel. Dat zie ik een premier nog niet doen.
     
  16. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Evenveel als een koningin waarschijnlijk of misschien de kosten van het hele koningshuis, maar dat betalen we nu ook al
    het gaat erom dat we er in Nederland naar streven, of naja iets wat belangrijk is is dat iedereen van welke stand dan ook het kan maken en een belangrijke positie kan krijgen
    geen adel of geestelijkheid
    en het koningshuis is wel adel
    that's it
     
  17. Tooth

    Tooth Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat deze topic bestaat bestigd al dat niet het hele Nederelandse volk achter het konigshuis staat.
     
  18. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    gelukkig een heel groot gedeelte wel
     
  19. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    dat is geen argument voor het koningshuis, dat is de weerlegging van het argument dat het koningshuis geld kost.
     
  20. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    dus een argument voor het koningshuis.
     

Deel Deze Pagina