1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Als je nu al met one-hit kill wapens kon spelen, wat zou dan het nut zijn om die rocketlauncher te halen:+
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    idd Lockum ben het met je eens. In de eerdere delen van Resident evil en een andere capcom hoorgame: Dino Crisis (deel 1) moest je zuinig zijn met ammo en gingen vijanden moeilijk dood. Daardoor is het een horrorgame i.p.v. shooter
     
  3. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Lost Planet was toch ook niet regio-vrij of wel?

    Maar sniper rifles en shotguns horen altijd one hit kill wapens te zijn, mits ze op de goede manier gebruikt worden. Waarschijnlijk zijn ze dat dit keer ook weer, want zo laag is die firepower nou ook weer niet. :)
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee maar je kunt ook zien tot hoeveel firepower je ze kunt upgraden. En dat is ook minimaal...
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    hoe werkt co-op eigenlijk? Ik weet nog uit RE 4 dat je wapens kon upgraden, geld verzamelen en ook ammo en items werden gesaved. Hoe werkt dat nu? Moet je altijd met dezelfde persoon co-op spelen?
     
  6. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    volgens mij ken je zo bij iemand in de game stappen edwin,.
    en als je weer weg gaat neemt de computer dat mokkel weer over..
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ok, maar hoe werkt het dan met het opslaan van ammo en dergelijke?

    Is het dan zo dat degene die Chris speelt altijd de savegame aanmaakt en de andere speler niets saved van zijn vooruitgang in het spel?
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Hmm goede vraag... aan de andere kant, kan het niet hetzelfde draaien als GOWII co-op? De host heeft de savegame m.b.t. het level, maar als co-op maat heb je op je eigen Xbox wel een bestandje staan waar alle character gegevens aan gekoppeld zijn (ammo, items, etc).
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk eerder dat alles naar de host gaat. Dus alleen op zijn save alles staat. Ik ga er niet van uit dat je het gold etc wat je vind op je eigen char/account kunt gebruiken.
     
  10. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    hmmmz waren maar weinig gasten die opstanden nadat ik ze raak me de shotgun in de demo. Sniper rifle moet je wel headshots doen natuurlijk!
     
  11. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Hmmm net die demo gespeeld, maar wat is dit voor een omslachtige besturing anno 2009? Het ziet er mooi uit, maar daar is voor mij dan ook alles mee gezegd ben ik bang. Hadden er meer mensen last van strepen tijdens de filmpjes? Alsof sommige beelden in elkaar over liepen.

    De demo is helaas alweer verwijderd van de HD, maar als dit nou dé game moet worden, vraag ik me af wat er dan zo goed aan is. =( De demo geeft niet het gevoel dat ik deze game snel moet gaan spelen ben ik bang.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  12. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Zonde, het klinkt alsof je het niet eens hebt geprobeerd, maarja smaak verschilt.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Hij heeft imo anders wel gelijk. Deze besturing is gewoon achterhaald en ongelooflijk onhandig en lomp. Dit haalt al een groot gedeelte van de fun van de game weg.

    Het is alsof de graphics in het nu zitten en de controls nog ergens in de jaren 90 zijn blijven hangen.
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb ook niet gezegd dat de controls perfect zijn, zelfs verre van dat. Als ik zo zijn bericht lees lijkt het erop dat de game word gedefinieerd door die omslachtige controls, een game is meer dan dat alleen. En dat vond ik nou zonde.

    Natuurlijk kunnen controls een gamebreaker zijn voor sommige mensen, en dit lkijkt vooral het geval te zijn bij RE, en Frangster staat zeker niet alleen met zijn mening.

    Capcom is ervan op de hoogte dat de gamers kritiek hebben geleverd op de controls, alleen het schijnt een bewuste keuze te zijn geweest om het zo te houden. Een design choice. Zelf vind ik dit inderdaad een gemiste kans, want de developers hadden gewoon een andere control scheme kunnen toevoegen, en zo beide partijen tevreden kunnen stellen.
    RE6 krijgt toch een overhaul, dan zullen de controls ook zeker een punt op de agenda zijn.
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb eigenlijk nooit zo zitten worstelen met de controls. Heb Resident evil vanaf deel 1 gespeeld, en heb me nooit aan de cotrols zitten ergeren, ook nu niet.

    Hoop hem ergens al begin volgende week te kunnen krijgen, lijkt me niet dat ze erg streng gaan controleren op deze game?
     
  16. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    RE controls is inderdaad dé reden waarom je de game koopt of niet. Het is wat omslachtig, maar het voegt ook wel wat toe aan de moeilijkheidsgraad en spanning. Dit is gewoon old skool RE besturing.

    Ideaal voor de fans, heel erg wennen voor nieuwkomers.
     
  17. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    De firepower van de ME3 en PSG-1 is toch best wel hoog vergeleken met de andere wapens (met uitzondering van de Magnums). Ik denk dat het minder lijkt door de firepower van de SIG P226 Handgun, maar waarschijnlijk is die ook vrij sterk als hij helemaal ge-upgrade is.

    En ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen niet kunnen wennen aan de controls, maar misschien ben ik dan te kortzichtig. :{ Als je de rest van het spel zo vet vindt moet je de controls toch ook wel onder de knie kunnen krijgen zou ik zeggen.. Zou jammer zijn als je daardoor zo'n geweldig spel laat liggen.
     
  18. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    vind het een leuke achievement lijst alleen single plauyer achievements!
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  20. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Laat ik zo zeggen dat ik voor mijn doen de demo lang genoeg gespeeld heb om te weten of ik de game iets vind of niet.

    Het ziet er gigantisch mooi uit en er zit een goede sfeer in, maar de besturing is voor mij te frustrerend. Ik begrijp dat dit de standaard Resident Evil besturing is en ik kan mij voorstellen dat deze besturing vroeger goed werkte toen er nog maar een paar zombies tegelijk op het beeld verschenen.

    Gisteren werd ik aan alle kanten aangevallen en ik wist niet waar ik het zoeken moest. Dit was niet omdat het zo spannend was, maar meer omdat ik constant met de besturing overhoop lag. Ik ben dan wel geen game ontwerper, maar het kan toch volgens mij zoveel logischer....

    De controles maken of breken een game voor mij. ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina