1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Bij de PS3 Demo gaat het pakken van items wat sneller enzo. :confused:
     
  2. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Beetje domme reactie, niet? De eerste RE op PS1 was de EERSTE RE dus het is logisch dat men de komende games daarmee vergelijkt. Daarnaast volgde de camera je niet in de 3e persoon maar stond deze vast op bepaalde punten in het level waar je in rond liep. Jij zegt dus dat als men (bijvoorbeeld) Mortal Kombat op de PS1 vet vonden moeten ze automatisch de MK games op de huidige consoles ook vet vinden? Dat vind ik erg kortzichtig, maar goed.

    Ik zelf vond RE 1 & 2 vet maar RE4 veel beter. Tot zo ver vind ik de demo van RE5 qua gameplay teleurstellend maar de graphics op m'n 46" Full HD (via HDMI) zijn ontzettend vet. Daarnaast vind ik het maar gaar om met een AI bestuurde speler door de game te gaan. Naar mijn mening moet RE alleen gespeeld worden met hier en daar een persoon die je tijdelijk aan de reet plakt omdat je betreffende in leven moet zien te houden.

    Anyway, hier in Texas zal de game na een week of 3 toch wel goedkoper verkocht worden ($40-50) dus ik denk dat ik hem wel koop.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Umm hij had het over deel 1 en 2....dus niet alleen de eerste. Dat maakt dus jou reactie een domme reactie. Het enige dat echt veranderd is, is dat de camera je nu volgt. Voor de rest is de gameplay bijna gelijk.

    Vergelijken met MK is natuurlijk wel een domme reactie....die games zijn helemaal hetzelfde en hebben geen verhaal. RE speel je natuurlijk ook voor het verhaal.

    Die AI is gemaakt voor de co-op. Wil je alleen spelen zouden ze het spel daarop moeten aanpassen (i.e. aantal vijanden, ammo etc.), maar ik ben het wel met je eens dat het beter zonder is.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  5. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    GForce : Snap je ze mening niet?

    Resident Evil is sinds RE4 een andere game, omdat er zoveel actie in zit. Oudere RE games waren nooit zo actie georienteerd. Het ging daarin meer om dat je zuinig moest zijn. Natuurlijk heb je dat element nu weer, maar de vijanden droppen ammo/items zodra ze doodgaan. Je krijgt niet meer dezelfde "angst" die je voelde als in de vorige games.

    Maar het heeft wel veel goed gemaakt. Ik vind RE4 en RE5 goede games, maar jammer dat ze niet zijn doorgegaan met het echte horror aspect. Dit is gewoon moderne horror. (Ok, de 'cheap scares' met de honden door de ramen enz zijn wel beetje lame nu.)
     
  6. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    weer erg tof filmpje,:thumbs:

    resident evil 2 en 3 blijven de beste delen!!:b:

    helemaal mee eens..
    RE 4 was een vette game maar de classics zijn vele malen toffer!
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Tuurlijk snap ik dat wel, maar het verschil tussen een geweldige game en helemaal niks meer vind ik te groot daarvoor.
     
  8. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Resident Evil 5 Jeep Chase





    resident evil 5 boss gameplay



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  10. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahhh...memory lane...
     
  11. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Resident Evil 5

    Monstrous Gameplay Clip
    [gt]45524[/gt]

    2009 Trailer
    [gt]45534[/gt]

    Whoa, heel erg indrukwekkend.
    Heb de demo nu ook al meerdere keren gespeeld, en ben er van overtuigt dat wanneer RE5 een control scheme zou overnemen van Third Person Shooters(Dead Space/Gears/Lost lanet) het dik fout zou gaan.

    RE5 zal mijn eerste game uit de reeks worden, en zal hem direct halen op de release.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2009
  12. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoa indeed! Dat ziet er echt ontiegelijk vet uit! Cool dat Umbrella er ook enigszins bij betrokken is. En ik ben erg benieuwd wie degene in het einde van dat filmpje is. :9
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  14. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nu wel 100% zeker Jill Valentine. (aan de stem te horen en "us") Het was eigenlijk al bekend sinds de Resident Evil 5 voor PS3 Trophies List uit kwam;

    "Masters of Removing"

    Dit is een ode aan Jill uit het eerst deel, waar zij "The Master of Unlocking" werd genoemd toen ze een lockpick kreeg van Barry.

    Interessant, kijken of de grafsteen van Jill na het spel of tijdens het spel is. (Gaat Jill dood of blijft ze levend? Hopelijk levend.)
     
  15. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    vette trailer...
    ik denk ook wel dat het Jill is:thumbs:
     
  16. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Jill is overrated. Claire rocks!;)
     
  17. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ze zijn allebei vet._O_

    hoewel Claire een stuk stoerder is;)

    straks is het Rebecca Chambers;)
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Samen ff met willem RE 5 demo co-op gespeeld best wel vet alleen nog niet echt eng. Ben nu ook nog eens begonnen met RE 4 voor de pc en tot nu toe is het erg vet.
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vind je 4 wel eng?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb RE4 helemaal grijs gespeeld op de PS2 en ik vond de sfeer uit de demo van RE5 bij lange na niet zo spannend als die van RE4. Wellicht ligt dat aan het feit dat het een demo was ik en in vol overleg was met Lars, en niet alleen over het spel. :+
    Bij RE4 vond ik het al knetterspannend toen ik in m'n uppie in een in de mist verborgen dorpje was rondschuifelde. Kon elk moment iets gebeuren, om naar niet te spreken over die geschifte dorpelingen die opeens een kerk binnenstromen... En een meer met een zeemonster...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina