Resident evil engine

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tacniturne, 19 jul 2003.

  1. Tacniturne

    Tacniturne Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af waarom niet andere spellen de engine van resident evil spellen gebruiken ? dat ziet er toch mega levens echt uit, al vroeger zag het er mega mooi uit veel mooier dan tomb raider die toen ook uitkwam
     
  2. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het er zo vet kan uitzien omdat bijna alles stil staat. Alleen was lichtjes en flammetjes bewegen. Maar verder beweegt alleen de caracter wat. En die engine is volgens mij ook niet zo geschikt om wat grotere ruimtes te laten tonen.
     
  3. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb RE0 hiero gehad, maar zo mooi vink 't er niet uitzien eigenlijk, vooral omdat 't zo'n enorm statische wereld is....ik denk ook dat de engine daarop ontworpen is, dus andere statische spellen zullen er wel gebruik van kunnen maken, maar voor de wat dynamischere spellen zullen ze toch een betere engine nodig hebben, zoals de unreal of half life 2 engine...(die 2e ga ik van uit dat ie goed wordt :+)
     
  4. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Uhm de engine van resident evil is gebouwd om stil te staan...de game wordt je getoond met behulp van vage camerastandpunten. in een spel zoals tombraider zou dit niet gaan omdat je daar vrij rond moet bewegen enzo. ennuh saaur......half life 2 wordt niet goed....halflife 2 wordt het vetste spel van deze tijd. :p
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Omdat je direct een spel ala Resident Evil moet maken om die engine tot zijn recht te laten komen :{
     

Deel Deze Pagina