Na aanleiding van een search die ik heb gedaan kwam ik na het lezen van een aantal posts tot de conclusie dat de resolutie van een spel geheel afhankelijk is van het spel zelf en dus HDTV of VGA niets uitmaakt voor de resolutie tenzij het spel dit zelf ondersteund (had al zo'n vermoede, maar ik wilde het zeker weten). Nu mijn vraag: Welke spellen ondesteunen dit en tot welke resolutie. Iemand met een HDTV en of VGA aansluiting die hier wat meer over kan vertellen?
ik vind soms de resolutie op mijn breedbeeld (van spellen) weleens tegenvallen. Nu heb ik volgens mij geen slechte tv, Sony Trinitron. Maar ligt dit aan de spellen of aan de tv? Want bij bijna alleen Max Payne heb ik dit probleem niet.
tv, op een tv heb je max 640x480, op een hd-tv max 1920x1080(hoewel ik niet zeker weet of dit ook met de pal xbox kan)
Ja op "gewone" tv´s kan je niet hoger of lager als 640x480, sommige tv kaarten in de pc kunnen wel hogere resoluties aan.
De PAL Xbox kan het wel aan, maar tot nu toe zijn er (naar mijn weten) nog geen games gemaakt die een hogere resolutie gebruiken dan 640x480.
Toch vind ik dit allemaal raar klinken. Als ik een pc spel speel op 640-480 dan ziet het er echt niet uit hoor. Xbox spellen ( vanavond nog enclave gespeeld) zien er echt wel heel wat beter uit. 640-480 lijkt me wel heel erg weinig voor zulke mooie spellen. Wie weet daar een verklaring voor?
tv bouwt de kleuren anders op, meestal is een tv 800x waziger dan een pc scherm(iets overdreven dan). zeg maar doordat de tv wazig is heb je toch een soort anti aliasing er al opzitten. en je zit natuurlijk verderaf je tv, dan van je pc scherm
Euuhh... als ik m'n geforce kaartje op tv out heb staan draai ik perfect 800x600 terwijl ik gewoon een oude match-line heb
Je kan hem gerust op 1024* zetten hoor, je Tv-out chip die zet het om naar een interlaced signaal en maximaal op 768*.
Als je pc aansluit op tv en je zet je pc op 640*800 en speelt in die resoluitie ziet het er toch enorm gelikt uit op tv, hebik al geprobeerd, en alles draait veel beter ook...