Iedereen die al jaren computerspelletjes speelt, verlangt op den duur terug naar de goede ouwe tijd. Ik heb een paar maanden voordat ik een xbox aanschafte, nog een supernes gekocht met Zelda: a link to the past (weliswaar in het Duits, aber das gibt nichts). Welke spellen zijn volgens het spelen na al die jaren nog steeds waard?
Mario 3, Doom (voor als je een avond is niks te doen hebt.) Vast nog wel meer maar die weet ik niet zo uit m'n hoofd.
mario op de gameboy..op reis...als je je verveelt... pacman is soms ook wel lachen om weer eens te spelen, maar ik wil veel liever Halo spelen dan me aan oude pixelprobeersels te ergeren..ik ben jong (15), dus ik weet niet wat voor impact de oude spellen hadden, ik ben verwend geraakt en kan erg vallen over GFX.
Voor de retro games heb ik een GBA gekocht. Weliswaar niet mega oude games als pong enzo maar je snapt het wel. Zelda aLTTP is wreedheid. Binnenkort komt donkey kong country voor de GBA. Kijk dat is pas jeugd herinneringen opdoen.
Een echte retro topper....uhm........: wat d88 jullie van pizza tycoon voor pc of de eerste Zelda voor de NES , super .......maar nu hebben we HALO , ook goed
ohhhhhh donkey kong country 2 en dan die met die karretjes!!! en natuurlijk mario1 waar ik tegenwoordig in 1 uur doorheen zit (met warps heej) ook mario 3 is uber maar die na wereld 8 krijg ik niet voor elkaar op die trein (is weleens gelukt maar nu niet meer) Mario 2 is ietsjes minder maar ook erg vermakelijk Maar, Zelda a link to the past is masterlijk dat spel is zo groot man! ik kan mij alleen ganondorf niet meer herrinneren, wel die heks/tovenaar die ballen schoot... hoe heette die ook al weer
Chupacabra heb je gelijk met Donkey Kong zijn pas echt jeugd herinneringen want ben net zo oud als jou en vond DK toen 1 van de leukste spellen wat er was en ook zo'n spel voor de snes (ben de naam kwijt) maar anders daar had je een bazooka voor en moest je een soort gundams neerhalen dat was ook een wreed spel van vroeger
Er zijn er zoveel, Ten eerste Mario 1/duckhunt, blijft een klassieker met zapper erbij Chrono Trigger op de snes, de beste rpg die ooit is gemaakt Alle zeldas
De tweede Zelda vond ik geweldig (volgens mij ben ik wel de enige), de 1e was trouwens ook goed. Super Mario Bros. 3 natuurlijk en ook Robin Hood-Prince of Thieves is erg leuk.
En tetris, absoluut het meest verslavende spel wat ik ooit gespeeld heb. Later nog DR. Mario en Columns geprobeerd.. ook leuk maar net niet helemaal...
Dungons of Kroz (of zoiets...) oh mijn god....UREN....DAGEN....WEEKEN.....MAANDEN....denk niet echt jaren....maar damn wat heb ik dat spel gespeeld....