Reuzen bestonden waarschijnlijk voor ons....

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicotjeh., 11 aug 2003.

1. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Vorige week, was ik Discovery aan het kijken,
    waar ze van die hele grote Stonehenge lieten zien, of hoe ze dat ook noemen, ik bedoel dus die SUPER grote stenen waar iets van is gemaakt... die op elkaar zijn gezet, wat geen één kraan kan doen, de stenen zijn heel oud, en ze weten nu nog steeds nie hoe ze opelkaar zijn gezet, toen gingen ze dat dus uitzoeken, en het bleek zo. vroeger was de ozonlaag veel dikker en door een bepaalde straling groeide alles sneller en groter dan normaal.
    toen gingen ze exprimenten doen, met vissen,
    ze hadden zelf die straling veranderd in een kamer
    en de vissen werden groter dan normaal!

waarschijnlijk hebben reuzen dit gemaakt

-------------------------------------
    Sorry voor de onduidelijkheid van deze tekst...

wie heeft dit ook gezien???

Foto's van stonehenge.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2003
  2. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het niet gezien, maar stone henge ken ik wel, het wordt ook gebruikt als samenkomst plek voor heksen en het occulte

3. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    daar hadden ze een xbox voor moeten maken leek hij niet zo groot :)

4. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En pyramide's dat blijft ook nog steeds een raadsel. Tenminste sommige dan.

Maar het is idd wel knap gedaan zonder hijskraan. Maar reuzen? En hoe groot waren ze dan. Want als ze maar een meter verschillen met ons dan kan je echt niet zomaar zo een steen er ff opzetten.

En waarom waait die boel niet om? Ziet er niet echtheeel stabiel uit. Ondankes het van die grote stenen zijn. EN is daar nooit een aarbeving geweest, want dan zouden ze ook zijn gevallen...

En in de loop van dejaren veranderd de wereld toch? Kwa vorm enzo (bergen worden geboren enzo). En die stenen blijven nog staan :confused: Vaag hoor allemaal.

Laatst bewerkt: 11 aug 2003
  5. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Ze blijven staan omdat de onderste stenen loodrecht in de grond staan ingegraven, en die steen die er op ligt is simpelweg te zwaar om eraf te waaien.
    En pyramides deden ze toch met hefboom mechanismes? En van die sleepdingetjes? Volgens mij is dat inmiddels verklaard hoor.

Maar dit.... tja, het blijft mysterieus. Ik denk dat er wat zit in die theorie dat vroeger de mensen reuzen waren, dat moet ook wel als zij toen overleefden in de wereld zonder de moderne hulpmiddelen. Zij moesten bijvoorbeeld dieren met blote handen doodmaken voor voedsel. Dan moet je ook gewoon sterker zijn. Dat gecombineerd met een slim systeem zou moeten maken dat het wel te doen is denk ik./....

6. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    ze weten hoe de stonehenge gemaakt is dmv bomen onder de stenen te leggen ext, mss waren de mensen vroeger groter maar daardoor geen gigantische reuzen
    Maar eigenlijk heb je duizende theorien mss hebben we zelf de juiste nog niet!

7. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het programma ook gezien en het klopt gedeeltelijk wat je zegt, maar je haalt een paar dingen door elkaar ;)

In de documentaire werd naar de mogelijkheid gekeken van het bestaan van reuzen (in het verleden, denk aan Goliath). Als ze al bestaan hebben, dan waren ze hooguit een meter of vier. Hoewel dat natuurlijk erg groot is (ik geloof het niet zo, anders waren er wel overblijfselen bewaard gebleven) dan hadden ze nog niet die stenen kunnen tillen.

Er werd verteld dat degelijke bouwwerken waarschijnlijk gemaakt zijn ter ere van reuzen, maar er werd (correct me if I'm wrong) niet gesteld dat zij die gemaakt hadden. :)

8. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol reuzen nah

/Mod Post niet zo loos... als je niets te melden hebt, post dan niets.

Gewijzigd door DarkwingDuck

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is gewoon stonehenge? Dat is niet door reuzen gemaakt man! Elke hedendaagse kraan kan dat, dus als jij 100 man hebt kan jij ook makkelijk een constructie maken om dat te fixen.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Niet dus... weet je hoe zwaar die steen is?

11. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Jij ook niet hoor :p

Maar de egyptenaren hebben het ook met de hand (lees: zelfgebouwde werktuigen) gedaan!
    Dus waarom hier niet?:{

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Omdat je geen werktuig kunt bouwen met de middelen die hun hadden die zo'n groot gewicht kan houden.

De enige manier waarop ze het hebben kunnen doen is een groot hoop zand maken en daarop die stenen rijden en op het laatst kantelen.

13. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Dat er vroeger erg grote mensen leefden (zo'n 3m) kan ik aannemen, maar dat iedereen zo groot was niet.
    Dan zouden er namelijk al lang skeletten van terug gevonden moeten zijn.
    Bovendien hebben archeologen al duizenden fossiele mensenresten gevonden en wat blijkt? De mens wordt door de jaren heen altijd maar groter.
    Lucy was ook maar een meter dertig ongvbeer.

14. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, maar ik kan 't opzoeken, en daarna kan ik een bouwbedrijf bellen en vragen hoeveel een gemiddelde kraan kan tillen en dan zal je zien dat een betonblok voor een stuk snelweg, of iets anders meer of evenveel weegt.

Precies wat die andere jongen zegt, de pyramiden hebben Asterx en Obelix zeker gebouwt? Gewoon een ingenieuze constructie waarmee ze die stenen op de andere rolden/tilden/whateverder.

Nie zo moeilijk doen over reuzen UFO's en onverklaarbaar. De Euromast of de world trade centre is pas onverklaarbaar als we zo gaan beginnen.

Mensen doen net alsof een hijskraan zo'n geavanceerd bouwtuig is? Die bestonden )in welke vorm dan ook, hopen zand wat mij betrefd)al snel na de eerste dagen van de menselijke constuctie ontwikkeling zou ik zo zeggen.

15. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Kan best.
    en wat andere zeggen dat het met bomen enzo is gedaan kan niet iedergeval niet de stonehenge waar het over op discovery
    was in dat gebied waren nooit geen bomen enzo was een in de woestijn ofzo ik kweet et nie meer maar zoiets zeiden ze

BTW:Jerhui Ze zeiden later toch ook dat die reuzen van een andere planeet kwammen ofzo en dat ze op een dag terug keren waneer de mens ze nodig heeft8)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2003
  16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Stonehenge is in elkaar gezet in de ijstijd. De stenen die ervoor gebruikt zijn komen nergens in de buurt van Stonehenge voor.. Ze hebben met balken alle stenen verplaatst (je weet wel, zo rollend; Voorste balk naar achter steeds, enz. enz.) Hoe ze ze omhoog hebben gekregen is mij een raadsel, ik dacht gewoon met veel man en wat touwen..

17. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

en wat moet dat stonehenge eigelijk voorstellen?
    wat had het voor nut?

18. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    dikkere ozon lange mensen klopt niet

tegenwoordig word de ozon dunner, maar de mens groter

19. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

we groeien de wereld dus uit8)

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat is niet helemaal waar. Het kan heel goed dat door ozon mensen langer worden, dat weet ik verder niet. Dat mensen tegenwoordig langer worden heeft meer met betere eet- en leefgewoonten te maken.

Volgens mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk waar Stonehenge precies voor diende. Het kan iets religieus zijn geweest, maar ook iets astronomisch (het schijnt zo te zijn dat onder bepaalde omstandigheden bepaalde stenen precies in lijn liggen met bepaalde sterren ofzoiets), iets occults, of nog een ander nut hebben gehad.

Deel Deze Pagina