revieuws xboxworld!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door marcel d1, 29 jun 2003.

1. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit de correcte form onderdeel voor is ,maar anders zetten de mods het wel ergens waar het past, over de mods gesproken ,ik merk als er een game gerevieuwd word er TE VEEL naar de on line variant word gekeeken en niet zozeer meer naar het inhoud van het spel ,er word dan ook TE VEEL aandacht aan het verkeerde gegeven ,het is een feit dat als een game online gaat en dus ook gespeeld gaat worden, het natuurlijk veel langer met die game zal doen
    ,
    oke even een voorbeeld uit de revieuw eindconclusie van midtown maddness3 MIKE PUNTE:Vrijwel alles is perfect aan deze game, maar een aankoop hangt er grotendeels vanaf of je wel of geen Live bezit.

hoezo hangt er van af?...... dus als je geen live hebt koop je deze game niet zo gauw??..ik vind dat de gamer hier op het verkeerde been word gezet , maak een revieuw met als begin punt de GAME te revieuwen maak van dat gedeelte een cijfer en voeg er later aan toe als je live bezit komt er een half punt ofzo bij , kijk dan krijg je een beetje een globalere kijk op de revieuws ,want laten we even eerlijk zijn ,niet iedereen heeft LIVE , dus zal je altijd eerst een game revieuw moeten maken die iedereen aanspreekt met als toevoeging "live bezitters hebben aan deze game een half punt of heel punt meer"! kijk dan weet je waar je als "gewoone"en als "live" gamer aan toe bent!

ben je het eens of oneens met deze stelling meld dit dan aub hieronder ,kunnen we even kijken hoe de anderen erover denken ,mensen die live hebben zullen de mensen die geen live hebben wel begrijpen denk ik ,laat je horen!

Laatst bewerkt: 29 jun 2003
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Lees jij de reviews ook? Of kijk je gewoon naar het cijfer en de tekst die eronder staat? :{

Mik vertelt toch DUIDELIJK over het zowel on als offline aspect van de game. Mike zegt dat het ervanaf hangt of je live hebt omdat MM3 gewoon gemaakt is voor live en daarop uitblinkt. heb je dus geen live dan valt er wel wat weg, maar lees je het offline gedeelte van de review en vind je dat alsnog cool, dan koop je hem.

3. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    waarom word er dan geen 2 cijfers gegeven er word hier een cijfer gegeven op basis van de online variant , ik zeg doe gewoon de game zoals die is revieuwen er word nu gezegd dat de aankoop afhangt of je live bezit of niet ,ik als geen live bezitter weet niet goed wat ik daar mee aan moet ,wel of niet kopen , en tuurlijk kijk ik en lees ik de gehele revieuw door ,maar er word aan het eind een conclusie gegeven ,wat zoiets is als een advies, en dat vind ik op z'n minst verwaring bij de niet on line gamer oproepen!

4. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    jullie hebben alle2 wel gelijk vind ik..

maar ik vind ook wel dat Mike aan de ene kant met die ene zin die marcel zegt, had mike wel 'iets' minder de nadruk had moeten leggen op 'als je live hebt is t spel 10x meer waard'..
    snapje?
    Maargoed, als hij dat dus wel had gedaan na die zijn ergens in de afsluiting.. dan neem ik m'n woorden terug:)

verder heb ik nie veel aan te merken op de reviews..
    whatever, mzl:)

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Huh het is een game. De game heeft online erbij zitten. Waarom moeten we dan de online ineens wegdenken bij de game. Het is net als ja we geven Halo een beoordeling zonder Master CHief en eentje met. De game is zoals de game is. Het geheel krijgt een 8.7 en daar is al bij gekeken of het spel zonder live leuk is. Maarja dat kom je te weten als je de review leest want daarin staat letterlijk dat het ook heel veel lol bied offline. Alleen niet zo lang als online natuurlijk.

We zijn btw al aan het kijken voor een 2 cijferig systeem. maar persoonlijk hoeft het van mij niet omdat de review zelf een goed beeld moet geven.

6. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je mening XaeroFuN, ik vind over het algemeen ook niet veel aan te merken op de revieuws , maar ik wil in de toekomst voorkomen dat er TE VEEL naar de online kant gaan qwa revieuws dan he , objectiviteit hier in lijkt mij het beste . mijn oplossing is maak een eindcijfer en voeg daarbij toe als de game on line is waardeer dat met 1punt meer of zo ,of het voegt niet veel toe aan het on line gebeuren ,want dat kan ook he!

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Er worden geen 2 cijfers gegeven omdat cijfers minder belangrijk zijn dan het lezen van de review. Als je het mij vraagt moeten er helemaal geen cijfers gegeven worden en moet iedereen lezen waar het spel over gaat. Van een cijfer kan je namelijk gen oordeel vellen, aangezien dat niks zegt over de inhoud van het spel zelf, alleen van de mogelijk kwaliteit in vergelijking met andere cijfers.

Bij een review is het LEZEN van de review het belangrijkste om zelf een oordeel te kunnen vellen en het cijfer te begrijpen.

Het cijfer zelf is niet belangrijk, want als je de review gelezen hebt, vorm je zelf een vooroordeel en heb je het cijfer niet meer nodig.

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik ben ook van mening dat er teveel naar de eindcijfers word gekeken en dat deze gewoon weg moeten worden gelaten. Maar ik ben tevens van mening dat men teveel ophef maakt over het hele online gebeuren. Je hoort steeds meer mensen hier roepen dat een game al niets meer waard is als er geen Live mogelijkheid is. Wat een onzin zeg, wat is er mis met een goede singleplayer mode?

9. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    In antwoord op Kobold XBW bazin

Ook ik begrijp dat hier een hand boven de hoofden gehouden word ,maar omdat je zegt "als het aan mij lag werd er helemaal geen cijfers gegeven " doet mij vermoeden dat je het met me eens moet zijn dat er MOGELIJK verdeeldheid ZOU kunnen ontstaan!

Nog een voorbeeld dan over MOTO GP 2 revieuw van Wouter :Totaal 9.1
    Beste Live game tot nu toe!
    allemaal leuk en aardig maar ik zou willen weten wat Wouter ervan zou vinden zonder live! overtrefd deze qwa cijfer de vorige moto gp ? allemaal dingen waar de gamer intressen in heeft ,maar maak er een realistiche revieuw voor iedereen van!

10. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0

Bedankt voor je reactie ,
    ik ben het helemaal met je eens !!!

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik ben het met GothicRules eens. Punt uit.

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Leer schrijven en lezen jongen. Wat sommeer jij nu op? Het cijfer en een one-liner en conclusie? Echt nutteloos dat ik op je in ga als je niet eens de review leest, waar antwoord op je vraag gewoon in staat,.

13. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    wat een gezeur. Krijg je hetzelfde met pc-games: ik heb een slomere pc dus houdt daar rekening
    Met het voorbeeld van mm3 hebben ze nb 2 aparte artikelen geschreven. Je kunt toch gewoon zelf bekijken hoe het is zonder live, en die optie en mogelijken daarvan wegstrepen en dan zien of je het spel wil hebben?
    Misschien ligt de toon iets te veel op live, ook aangezien nog weinig mensen dit hebben, maar je kunt nagaan dat dit vaak het leukste aspect is. Mogen ze ook een beetje enthousiast zijn over iets? Bijna elk spel wordt gewoon leuker online (of iig multiplayer).

Misschien kan er wel een apart subcijfer worden gegeven voor multiplayer/live

14. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Ach joh reviews en zo doen er allemaal niet toe. Je moet gewoon het spel huren bij de videotheek en als je het echt een leuk spel vindt dan koop je het, en anders niet. Reviews zijn toch altijd de meningen van anderen en wanneer je een spel koopt gaat het er immers om wat jij er van vindt.........toch??????????

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat heeft niks te maken met de beoordeling van XBW, maar met de algemene opvatting van gamers. Als voorbeeld wil ik hier wel zeggen dat ik vind dat bv Midtown madness geen 8.7 verdiende als het spel geen Live bevatte - maar daar Xbox Live gewoon een zeer aanwezige functie is binnen het spel moet je daar naar beoordelen. Er is verder duidelijk aangegeven wat het spel waard is zonder Live.

16. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    Wie leest nou wat? jij leest niet eens wat ik bedoel ,het is geen verwijt maar slecht iets waar je aandacht aan moet schenken , oke ik weet dat de live erg aanwezig is ,maar vergeet niet de gewone gamer niet ,mijn punt is dat (en nog een keer) dat er TE VEEL aandacht aan het alleen online aandacht krijgt! meer niet ,ik wil een discussie voeren maar niet op zón manier Wouter ,met dat gescheeuw en kortaf reactie 's daar is niemand gebaat bij, en is zeker geen reclame voor dit forum!

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee mensen moeten gewoon de review lezen, en niet doorspringen naar het cijfer. Als mensen de review lezen weten ze dat het misschien offline wat minder voorsteld, en het Live gebeuren de grote troef is waar het cijfer op is gebaseerd.

Ik zat zelf gisteren nog te denken aan hoe we dat beter konden doen, en wou eigenlijk even polsen wat de anderen vonden van het apart beoordelen van het offline en online gebeuren - maar daar we naar alle waarschijnlijk met v3 toch gaan overstappen naar een ander systeem leek me dat onnodig...

18. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    in de zin van 2 verschillende artikelen/reviews of een apart mulitplayer/live cijfer? De eerste lijkt me nog al veel werk.
    Hoe gaat het dan anders in v3?

19. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0

Nou Wouter dit is een mods antwoord waardig ,dank daar voor!

Het is gewoon een feit dat als mensen ECHT geintereseerd zijn de revieuw zowiezo lezen , en er zijn mensen (en je hebt ermee te doen ) die vooral naar het cijfer kijken ,mede omdat dit cijfer gebaseerd word door ervaren revieuwsisten die echt wel weten waar ze over praten ! of niet? ,,nou dan zou, ik herhaal ZOU je verwaring kunnen krijgen van mensen die dan lezen van "als je geen live hebt weet ik niet of deze game nou zou moeten kopen", als dat gezegd word zeg er dan minstens even bij waarom niet ! begrijp je

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: revieuws xboxworld!

Precies, eerder in de featureweek had ik al een apart multiplayer artikel geschreven waarin ik vooral de nadruk legde op de multiplayer opties. Enkele dagen later verscheen m'n review online en in deze review ben ik uitgebreid ingegaan op de single player en wat ik daarvan vond. Heb je geen Live dan lees je het multiplayer artikel gewoon niet, maar wat Marcel nu zegt is onzin. Één van de twee zinnen uit mijn kolomconclusie eruit en daar start hij een hele discussie op. Er moet helemaal niet gekeken worden naar het cijfer wat ik ervoor gaf, want in feite is dat helemaal niet belangrijk. Ik vind de game een 8,7 waard, maar dat is mijn mening. Als jij twijfelt over de aanschaf van een game dan moet je ook zeker NIET de review opzoeken en ALLEEN naar het eindcijfer kijken met de korte conclusie in de kolom.

Ik zou bijna de neiging krijgen om m'n volgende review eens te vullen met totale onzin, want ik twijfel zelf wel eens aan het feit of een review nu wel of niet gelezen is. Dat komt vooral door domme vragen onder de review die letterlijk in de review terug te vinden zijn.

Die cijfers zijn in feite dus gewoon zonde, want de tekst waar het feitelijk om gaat wordt gewoon niet gelezen. Hoeveel van de mensen die 'goede review' schreeuwen zullen hem ook echt gelezen hebben? Ik weet dan ook zeker dat mensen om moord en brand gaan schreeuwen als ons cijfersysteem wordt gewijzigd in de vernieuwde versie. Hopelijk nemen mensen dan wel de moeite om een review te lezen. Uiteraard bedoel ik dan de mensen die nu niet de moeite nemen om een review volledig te lezen en mijn complimenten gaan dus naar de mensen die dat nu al wel doen.

Deel Deze Pagina